Jørgen

AI trafik

Jeg har JPs Skrydstrup installeret, og har lige fået fat i Aaron Penns AI trafikfiler for Typhooner på flyvestationen.

Der viser sig bare ikke rigtig nogen trafik. I det hele taget kniber det med at se noget AI, ud over en Cherokee eller lignende (GA trafik) en gang imellem. Så jeg spekulerer over om det er mine indstillinger for AI der er noget i vejen med.

Her er hvordan min TrafficManager ser ud i FSX.CFG:

[TrafficManager]
AirlineDensity=80
GADensity=40
FreewayDensity=10
ShipsAndFerriesDensity=60
LeisureBoatsDensity=30
IFROnly=0
AIRPORT_SCENERY_DENSITY=4

Hvilke indstillinger bruger I andre? Er der noget jeg bør ændre her?

Min maskine er ikke den allerhurtigste, en 3.3 GHz i3 processor, 8 GB RAM og et GT 640 grafikkort, det hele under Windows 8.1 64-bit.

Med megen tak for alle tips og tricks -

Jørgen
Penz

Re: AI trafik

De indstillinger burde give rigelig trafik.

Forudsat at der er noget trafik defineret - hvis vi bruger Skrydstrup som eksempel, så er der ingen parking slots på "stock" lufthavnen, og derfor heller ingen trafik i "stock" trafik-filen (FSX\Scenery\World\Scenery\trafficAircraft.bgl).

Det er nemmere at se om AI trafikken virker i en travl international lufthavn, f.eks. Kastrup. Det burde være fly, selv med stock AI.

For resten er det da noget juks med Typhooner i Skrydstrup (selv om jeg naturligvis er smigret over at Aaron Penn har lavet AI filerne!), se evt. denne tråd: http://www.simulators.dk/sim/forum_topi ... nerel+Snak, jeg har postet nogen tekstfil-listninger der kan bruges til at få rigtige danske F-16 og C-130 i luften i stedet for ...
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Jørgen

Jeg har registreret mig på simulators.dk, måske var det en ide at poste spørgsmålet der?

Måske er det nogle andre indstillinger jeg skal pille ved. I FSX foregår alt jo prioriteret, og hvis f.eks. sceneri er højere prioriteret end AI kunne det komme i vejen. Jeg har f.eks. TEXTURE_MAX_LOAD sat til 4096 pga. noget sceneri jeg har, desuden er LOD_RADIUS sat til 6.5 i stedet for default 4.5, og jeg har stadig flyskyggerne slået til.

Jørgen
John
Site Admin

Jeg vil give JP ret, med dine indstillinger burde du se en del AI trafik. Har du prøvet at sætte både GA og Airline trafik til 100 %? Så burde der være masser af trafik, f.eks. i EKCH.

TEXTURE_MAX_LOAD og LOD_RADIUS har så vidt jeg ved ikke noget med AI trafik at gøre. Det handler om hhv. størrelsen på de textures, FSX vil loade og detaljeringsgraden i sceneryet på afstand fra brugeren.
John
SimNord
Jørgen

Jeg prøvede at sætte AirlineDensity op til 100%, og fløj så lidt rundt over Skryderup, men så ingen AI-trafik igen - det kan jo være tidspunktet hvor jeg fløj der ikke havde nogen trafik der. Men jeg så både Typhooner og F-16-ere parkeret, så et eller andet må jeg have gjort rigtigt. Jeg må forsøge lidt mere med det.

Grunden til at jeg nævnte LOD_RADIUS og TEXTURE_MAX_LOAD var at de har indflydelse på den mængde grafik der skal trykkes igennem CPUen....

Jørgen
Jørgen

Efter lidt diskussion på flightsim.com med il88pp har jeg ændret TrafficManager sektionen i FSX.CFG således:

[TrafficManager]
AirlineDensity=60
GADensity=40
FreewayDensity=10
ShipsAndFerriesDensity=20
LeisureBoatsDensity=15
IFROnly=0
AIRPORT_SCENERY_DENSITY=4

Jeg fløj så lidt rundt over Skryderup igen - og hallo, nu kom der en F-16 strygende!!!! Så der er noget der virker.

Hvor kan man mon få fat på en AI T-17?

Jørgen

Return to “General discussion”