Forleden ville jeg flyve en tur til EKAH.
Nu er det sådan at jeg har en god ven/pilot, som er ansat i COWI,
og som er så venlig at dele en Jeppesen JeppView PDF fil med alle charts for EKDK. ( senest 3 marts 2015) med mig.
Og der kunne jeg se at NDB TU og ML var nedlagt og erstattet af en ny NDB TL freq. 384.0
Her er et link til AIM :http://aim.naviair.dk/AIM%20Documents/A ... KAH_en.pdf
Se side 4.
TL 384 KHZ H24 56 18 01.46N 010 37 07.22E Coverage 20 NM
Via AFX har jeg forsøgt at slette TU og ML, men dette er ikke muligt da de er Stock Naviaids.
TU og ML har jeg så flyttet til et sted i Sibiren med freq. på 000 og 1 i rækkevidde. Kan ikke forestille mig at det kan skabe problemer i dette område.
Åbenbart en anvendt metode af 3 parts udviklere (ifølge hvad jeg har læst mig til på nettet)
Hvis du kender en anden metode, vil jeg da gerne høre om det.
Jeg har så lavet en mod. af EKAH_ADEX_VD.BGL hvor jeg via AFX ,har tilføjet ny NDB TL freq. 384.00 Range 20 nm. med en placering N56* 18.0194' E10* 37.1171'.
Placeringen har jeg fundet, ved at indtaste long/lat. oplysninger fra AIM i Plan-G som er låst til FSX sammen med AFX og ud fra dette fundet N56* 18.0194' E10* 37.1171'.
Denne lidt snørklede måde er for di jeg ikke ved hvordan man konvertere long/lat. fra t.m.s. til FS long/lat. som hvis nok er noget med 100 dele et eller andet, i hvert fald ikke t.m.s eller decimaler.
Jeg har testet den "nye" EKAH_ADEX_VD.BGL og den virker fint her hos mig.
Vil du teste den, og evt. udgive den som en "update" til de der gerne vil flyve i DK med korrekte naviaids ?
Venlig hilsen
Bjarne