Penz

P3D v3 "hack"

En lille glad statusopdatering:

Alle mine Vidan sceneries (jeg har ikke Tunø, Sæby og Herning.) kører nu også i P3Dv3.

Jeg har lavet et "eksternt" system af foldere og registreret dem med v3 (det kan gøres med den fine nye kommandolinie-option, men jeg redigerede bare CFG filerne i %appdata% "i hånden"), til Vidan sceneries bruger jeg Effects (og Effects\Texture) og Sound.

Til min "eksterne" Effects folder kopierer jeg alle Vidan effects (og tilhørende texture(s) ryger ind i Effects\Texture).
Til den "eksterne" Sound folder kopierer jeg alle Vidan sounds.

Scenery-folderne (inklusive "Vidan Design Libraries") importerer jeg til P3Dv3 scenery library fra min P3Dv2 installation. Det skal naturligvis laves om, hvis/når jeg nedlægger v2. Men det virker fint at importere dem fra en eksisterende P3D installation, så længe effects og sounds er "migreret" som beskrevet ovenfor.

Ikke så meget som en eneste byte i P3Dv3 folderen, det kan da dårligt blive mere i overensstemmelse med guidelines. ;)

(Den superstrenge v3 "Content error checker" brokker sig over taxi paths med 0 width (f.eks. Grenå.), men de virker fint på trods af brok!).
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz

Re: P3D v3 "hack"

Samso v3:
Image
John
Site Admin

Godt at høre, at du har fået det til at fungere. Jeg havde kortvarigt v3 installeret, men jeg har efterfølgende fået ny harddisk og har været igennem den helt store geninstallations/opdaterings-proces. Jeg har ikke fået P3D installeret igen endnu, men når jeg når så langt, skal jeg nok gå i gang med at opdatere installere til v3. Spændende med det nye system, hvor man tilføjer og fjerner elementer og funktionalitet via eksterne cfg-filer. Det forekommer meget fornuftigt.
John
SimNord
Penz

Jeg har også migreret fly, med "eksterne" gauges og jeg skal komme efter dig skal jeg. Det virker. Jim Robinson har fundet en uregelmæssighed mht. sky textures, og autogen er ikke "customizable" på samme måde endnu, men ellers er det ret i orden!

FSDeveloper tråd med Jim's fine test: http://www.fsdeveloper.com/forum/thread ... nt.435243/

Vidan sceneries er i forvejen så fremragende separat installeret, at migreringen er "et stykke kage", som de siger i udlandet.

Håber du overlever opdateringen, det tager altid lidt tid, inden "hjemmeskoene står helt rigtigt i hjørnet" som de plejer. ;)
John
Site Admin

Penz wrote:
Vidan sceneries er i forvejen så fremragende separat installeret, at migreringen er "et stykke kage", som de siger i udlandet.
As skratsing saj in thæ hær.
John
SimNord
John
Site Admin

Hvis man vil forsøge sig på egen hånd med at installere et af mine scenery'er i P3Dv3 og efterfølgende benytte det medfølgende "seasons tools" skal man huske at rette stien til det pågældende scenery, når man kører tool'et.
John
SimNord
baltzer

UGH jeg venter på den orignale installer :D :D

Return to “General discussion”