Hvilken simulator er din foretrukne i dag?

FS9
No votes
0
FSX
24%
5
FSX: Steam Edition
19%
4
Prepar3Dv2
5%
1
Prepar3Dv3
48%
10
X-Plane
5%
1

Total votes: 21
John
Site Admin

Hvilken simulator er din foretrukne i dag?

Med alle de forskellige varianter af FS, der er tilgængelige for tiden, kunne det være interessant at få et indblik i, hvilken simulator, der er den mest brugte lige nu. Hvilken simultator bruger du mest? Og hvorfor?
John
SimNord
OY-HAH

Re: Hvilken simulator er din foretrukne i dag?

Hej John

Jeg har kun stemt på FSX Steam, da det er den eneste af de ovenstående, jeg har. Jeg planlægger, at anskaffe mig P3Dv3 Pro, når økonomien lige er til det. Til de mindre fly (GA, Twin Prop, Turbo props) må jeg indrømme, at jeg er hoppet på X-Plane 10 64 bit vognen. Overvejer du at lave dine lufthavne til X-Plane evt.?

/Hakim
Image
John
Site Admin

Hej Hakim

Måske ikke en helt demokratisk korrekt fremgangsmåde, men jeg har nu med tilbagevirkende kraft givet mulighed for at stemme på X-Plane :-). Hvad udvikling angår, så har jeg ikke aktuelle planer om at understøtte X-Plane. Det kan være det ændrer sig på et tidspunkt. Men lige nu er der rigeligt at gøre med at understøtte 4 (!) forskellige "udgaver" af FSX ;-)
John
SimNord
OY-HAH

Det' bare OK. Jeg vil krydse fingre for X-Plane så :)

Det så ud til at stemmerne blev nulstillet, så jeg har lige stemt igen. Tak for det hurtige svar :)
Image
vandborg

Puha. Den er svær. Jeg er mest til VFR i DK med lige det nordlige af Tyskland, Sydsverige og Bornholm, da jeg bor i Gedser og mest flyver ud fra Maribo (Lolland - Falster Airport som det hedder hernede). Jeg er dog meget i tvivl om hvilken sim der giver mig den bedste oplevelse.
Det er Johns scenery´s, og denmark map x og scenery jeg bruger. Jeg har FSX, Steam FSX og P3D 2.5. Måske John kunne give et hint hvad hans scenery er mest optimeret til.

mange hilsner
Torben
Mange hilsner/Regards
Torben
John
Site Admin

vandborg wrote:Måske John kunne give et hint hvad hans scenery er mest optimeret til.
FSX

Den nuværende situation med 3-4 forskellige inkarnationer af FSX (FSX, FSX:SE, P3Dv2,P3Dv3) er ikke optimal. Især ikke, når der er kompatibilitets-problemer pga. små irriterende bugs og (LM)-design-smuttere. Hvis du vidste, hvor lang tid jeg har brugt på at forsøge at finde årsagen til, at en bestemt type light effect fungerer i FSX men ikke i P3Dv2+, uha! Jeg glæder mig til DGFS. Håber at den bliver den nye standart. Og så kunne jeg godt tænke mig at være fri for at skulle lave tre-, fire- og femdobbelte installere. :shock:
John
SimNord

Return to “General discussion”