Det ser fantastisk ud - John.
Hilsen
Knud
kebi14 wrote:Det ser fantastisk ud - John.
Hilsen
Knud
Penz wrote:Labert lys du har fået bygget!
Det lyder umiddelbart ikke som verdens mest omstændelige teknik, det er da altid noget. Glæder mig meget til at se lysene i aktion.John wrote:Penz wrote:Labert lys du har fået bygget!
Tak. Hvert enklet lys er en simpel Gmax "plane"-polygon med en texture på. Jeg er meget overrasket over, at man kan få lyset til at være synligt på meget stor afstand blot ved at gøre lyset i de sidste mipmaps lidt større. På samme måde kan man manipulere farverne på lysene, så de er forskellige alt afhængig af distancen til dem. Teknikken er vistnok opfundet af Holger Sandmann. Jeg vil måske skrive en lille tutorial på et tidspunkt.
Det er også ret simpelt at lave. Når først man har fundet ud af hvordan ...Penz wrote:Det lyder umiddelbart ikke som verdens mest omstændelige teknik, det er da altid noget. Glæder mig meget til at se lysene i aktion.John wrote:Penz wrote:Labert lys du har fået bygget!
Tak. Hvert enklet lys er en simpel Gmax "plane"-polygon med en texture på. Jeg er meget overrasket over, at man kan få lyset til at være synligt på meget stor afstand blot ved at gøre lyset i de sidste mipmaps lidt større. På samme måde kan man manipulere farverne på lysene, så de er forskellige alt afhængig af distancen til dem. Teknikken er vistnok opfundet af Holger Sandmann. Jeg vil måske skrive en lille tutorial på et tidspunkt.
Er der noget der gør det ikke kunne bruges om dagen tænker jeg? fordi jeg ved nogle udviklere har via add-on manager mulighed for at sætte dem til hel døgnet hvis man ønsker, fordi jeg tror godt jeg ved du har begrænsningen af at lysene ikke tænder og slukker som default andet en gammel teknik anvendes, som måske ikke virker I P3D og derfor andre har valgt den mulighed.. Bare de dog opfandt et nyt lys system for lys I P3D der ville være mere realistisk som både gav mulighed for lys styrke og i de tilfælde en radio kanal kan bruges til mindre lufthavne at tænde lys..Pyha. Det holdt hårdt! Jeg var ikke helt tilfreds med lysene i Billund, så jeg besluttede her på falderebet at lave et helt nyt custom approach- og banelys. Det er lavet med en ny teknik, hvor man manipulerer mipmaps i en texture for at få lysene til at vises på stor afstand. Det er altså hverken BGL_LIGHT, scasm eller effects, men simple polygoner med en texture. Lysene fungerer i både P3Dv3 og FSX, dog kun om natten. Jeg regner med at gøre det muligt som et alternativ at bruge "scasm"-lys, der er en type, der ligner default meget.
¨John wrote: Alternatvit, at Microsoft kom tilbage og satte en HELT NY STANDART for DET HELE med en HELT NY simulator
Bliver spændende at følge udviklingen af P3D.Chok wrote:¨John wrote: Alternatvit, at Microsoft kom tilbage og satte en HELT NY STANDART for DET HELE med en HELT NY simulator
P3D V4, fingers crossed !
De nye runway lights ser godt ud
Du kan måske have ret. De er muligvis lidt for klare på afstand. Jeg vil prøve at justere dem lidt. Jeg er så heldig at have fået tilsendet en video af indflyvningen til EKBI, hvor man kan se lysene hele vejen ned. Det er i dagslys, hvor lysene synes mere gullige, men selv i dagslys er i hvert fald approach-lysene ret tydelige på afstand. Her er et screendump fra videoen:Jlund wrote:Jeg har siddet og kigget lidt på de to runway light billeder, og jeg skal skynde mig at sige at jeg ikke selv er pilot, men jeg kan ikke forestille mig at lys er så klare og helt afgrænsede som på billederne. Jeg forestiller mig at man ikke kan se banelys, anflyvningslys etc fra lang afstand i real life, men hvad ved jeg ?Så det er helt sikkert en god ide at lave to "versioner" af lys, så man selv kan vælge hvad man synes ligner bedst.
mvh Jørn
Return to “General discussion”
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests