Jeg forstår dit ønske om en justering af farverne i Jutland North, især hvis du bruger FTX Global, som sceneryet ikke matcher så godt. Jeg kan ikke love, at jeg laver en opdatering, men jeg skal nok give det en seriøs overvejelse. Jeg kan bestemt se en pointe i at lave den. Om det kan komme til at ligne Sjælland er jeg lidt usikker på, men i hvert fald kan det justeres i farverne, så det bedre matcher det noget mørkere, grønne FTX Global.Jlund wrote:Du skriver at farverne kan justeres , det får mig til at spørge om det via en patch / update også er muligt at få Nordjylland sceneriet til at ligne Sjælland i farver? Man kan altid diskutere hvad er mest naturligt, men jeg synes at Jyllands sceneriet er for "blegt skråstreg udvadsket på en eller anden måde. Måske jeg har vænnet mig til FTX Globals lidt over saturede farver, men det er sådan jeg gerne "ville" at DK ser ud fra oven
Jeg er klar over at autogen bliver mest "default", men har du også planlagt custom landmarker, f.eks Kronborg, Farø broen,etc. etc?
Hej Knudkebi14 wrote:Hej John.
Du sover sandelig ikke din tid væk...
Det bliver dejligt at få den del af Danmark med i Vidan - regi.
Også dejligt at du er så modtagelig for input fra os kunder.
Måske er det engang nævnt i dit oplæg - men er Bornholm / Lolland-Falster med i denne omgang.
Mvh
Knud
Jeg lever stadig i det spinkle håb at Kim, eller en anden af de gamle rotter fra DS, vil få pillet landmarks ud af "tingest", og moderniseret dem lidt, så de kan releases separat.John wrote:Jeg kan sagtens se, at det kunne være interessant at have landmarks med, men det er et stort arbejde (for en lille enmands-virksomhed) for et landsdækkende scenery, og det er desværre ikke noget, jeg har planer om at inkludere.
Ja, det kunne være fint. Men der er tilsyneladende ikke den store aktivitet blandt bidragyderne længere. Også svært at udvikle noget med et så centraliseret system som Tingest, når manden bag ikke har "tid" til FS. Jeg var selv bidragyder til DS i gamle dage, men jeg foretrækker nu den fleksibilitet det giver at være "solo".Penz wrote:Jeg lever stadig i det spinkle håb at Kim, eller en anden af de gamle rotter fra DS, vil få pillet landmarks ud af "tingest", og moderniseret dem lidt, så de kan releases separat.John wrote:Jeg kan sagtens se, at det kunne være interessant at have landmarks med, men det er et stort arbejde (for en lille enmands-virksomhed) for et landsdækkende scenery, og det er desværre ikke noget, jeg har planer om at inkludere.
Men det er godt nok ved at være meget spinkelt, det håb.
Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men det burde være muligt. Jeg har da i hvert fald set, at folk laver ting til FS i SketchUp på fsdeveloper.com. Du kan prøve at undersøge, hvilke muligheder der er. Men jeg vil anbefale, at du i alle tilfælde spørger om lov, hvis du bruger noget andre har lavet.Jlund wrote:Apropos landmarks, så søgte jeg i Sketchup og der var flere 3D bygninger i DK. F.eks den tilsandede kirke. Er det muligt at lave sådan nogle til noget der kan placeres med Instant Scenery 3, og kræver det tilladelse fra "bygherren" først?
Det varer nok lige lidt, før der er nye screenshots. Men det betyder ikke, at alting er gået i stå. Der bliver arbejdet på forskellige ting bag kulisserneJlund wrote:Det har været lidt stille herinde, så for at det ikke helt går i stå, så kan jeg fortælle at jeg har læst FAQ i Sketchup, og der står tydeligt at modeller må frit bruges selv i payware produkter. Det må jo betyde at hvis man konverterer dem, så må de gerne bruges i flightsim sceneries. Så det var da en mulighed for at få lidt kendte landmarks med i RealDKX.
Er der slet ikke et par nye screenshots så vi kan se hvordan det skrider fremad?
mvh Jørn
Jeg kender som sagt ikke noget til Sketchup, så jeg ved ikke, hvad man må og ikke må. Men at spørge om lov hos den pågældende udvikler lyder under alle omstændigheder som en god idé.Jlund wrote:Ja, det må have været svært for dem at bortforklare det.
Ang. Sketchup modeller, så har du helt sikkert mere tjek på hvad man må og ikke må med dem, jeg synes blot at det flere gange ser ud som om at uanset om det er i andres produkter eller i payware ting, så er det OK. Men hvis man f.eks får modellens skaber's tilladelse er man vel på den sikre side?
Return to “General discussion”
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests