Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Jeg er sikkert den eneste i hele verden ...

Hvorfor er der så mange fine historiske og/eller betydningsfulde landmarks i FSX/P3D, men intet overhovedet i Angkor?

Det er da ellers mindst lige så seværdigt og historisk betydningsfuldt som f.eks. pyramiderne i Gizeh, og er en del mere synligt fra luften. Fra ca. år 1000 til 1200 boede 1 promille af den globale befolkning (måske så mange som 1 million) i denne megaby, det er helt vildt! Wikipedia artikel on Angkor.

Jeg følte mig i hvert fald så forurettet på Khmer'ernes vegne at jeg fandt et par modeller på Google Warehouse og lavede et mini-scenery (med eftertryk på mini; 8-9 polygoner, 3 vector lines og de to modeller). Det er selvfølgelig ikke photoscenery, men det giver da i det mindste et lidt mere korrekt indtryk af området hvis man tilfældigvis flyver forbi ...

Top view (VDSR Siem Reap International Airport ligger lige uden for billedet, nederst til venstre):
Image

Angkor Wat til højre, det store kanal-kvadrat med Bayon-templet til venstre:
Image
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Jeg er sikkert den eneste i hele verden ...

Det er et godt spørgsmål. Det er nok en af de mere oversete verdensdele i FS. Men det er trods alt Unesco "verdensarv" og alting ..., så man skulle tro, at nogen havde lavet det. Har du søgt på Avsim osv.?
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Jeg er sikkert den eneste i hele verden ...

Søgt med lys og lygte overalt, både mulige og umulige steder!

Der findes et payware VDSR scenery til FS9, som vist nok har et par templer med, og så er der denne her:
http://secure.simmarket.com/mara-missio ... ghts.phtml

Sidstnævnte er en FSX "mission pack", med bl.a. en mission i Angkor og derfor også noget scenery. Der er også en mission til Aboriginiernes "dream time" i Australien, og noget der ligner en flyvetur til den svævende by Dalaran fra World of Warcraft ... alt i alt meget fantasifuldt. Den overvejede jeg faktisk et stykke tid, men det var bare sjovere at banke noget sammen selv.
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Jeg er sikkert den eneste i hele verden ...

Angkor, aboriginere, svævede byer, magiske flyveture ... det bliver altså lidt for eksotisk for min smag. :mrgreen: Jeg er mere til hjemlig, landlig realisme.:mrgreen:
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Jeg er sikkert den eneste i hele verden ...

Dalaran er såmænd ret hjemlig hvis man har spillet WOW ... men du har da ret, det er meget fantasifuldt og overhovedet ikke realistisk; det var også en af grundene til at jeg nøjedes med at lave Angkor som "hjemmebrændt".

Så behøver jeg heller ikke at spørge om lov til at bruge de ret nydelige tempel-modeller. Det var forbløffende nemt at lave Google KMZ format modellerne om til MDL med ModelconverterX.
- Jens Peter "Penz" Pedersen

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests