Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Lægehelikopter in progress ...

Image

Tysk freeware helikopter, "H&S Design EC135 X", som kan findes på Hovercontrol; en update kan findes på AVSIM. Der var heldigvis en norsk "Luftambulansetjeneste" helikopter i bundtet, så der skulle ikke laves så meget om. :)

Der mangler stadigvæk at bliver rettet op på et par ting hist og her, men det er da bedre end ingenting!
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Lægehelikopter in progress ...

Image

Så er regionernes logoer kommet på halen, og jeg har fået rettet nogenlunde op på nogen funky vinkler. Det er vist så godt som det lige bliver indtil videre ... :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Lægehelikopter in progress ...

Hold da op, det ser godt ud! Jeg har ofte tænkt på at lave en FSX-misson, der involverer mit (forhåbentlig snart) kommende Samsø-scenery, Skejby Sygehus og en realistisk, dansk lægehelikoper. Flere af de nødvendige elementer er efterhånden til stede, så måske kan projektet snart realiseres :)
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Lægehelikopter in progress ...

Det er en meget imponerende sim-helikopter H&S har lavet.

Faktisk er de udvendige textures på fuselagen det svageste punkt, de burde egentlig have været dobbelt så store (2048x2048) for at passe til detaljer og interiør, som er superdetaljeret og meget flot. Men det er et meget lille ankepunkt, og sikkert noget som de færreste overhovedet ville bemærke. Resten er bare tip top. Der er lagt megen stor vægt på at simulere helikopterens forskellige avionics korrekt - og der er en tyk manual! :)

Det er to specielle "panels", hvor man kan konfigurere modellen, så den bliver 100% som OY-HOL, som set på billedet nedenfor. Lang næse og det hele.

Image

(Båren skydes ud, når man åbner bagdøren ...).
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Lægehelikopter in progress ...

John wrote:Hold da op, det ser godt ud! Jeg har ofte tænkt på at lave en FSX-misson, der involverer mit (forhåbentlig snart) kommende Samsø-scenery, Skejby Sygehus og en realistisk, dansk lægehelikoper. Flere af de nødvendige elementer er efterhånden til stede, så måske kan projektet snart realiseres :)
Fed idé til en mission! Jeg skal nok få lavet en addon-pakke med luftlæge-textures inden alt for længe. Du er mere end velkommen til at inkludere den i hvadsomhelst. :)

Der er et fedt billede af OY-HOL ved Skejby på http://www.oy-reg.dk/register/6056.html. Der er faktisk også et OVERfedt vinterbillede fra Randers!
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Lægehelikopter in progress ...

Imponerende. Utroligt, at det er en freeware-model. Den må jeg have fat i. Rigtig flot repaint med logoer og det hele ... :)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Lægehelikopter in progress ...

Hvis du har brug for yderligere billedmateriale, kan man finde en hel del her:

http://www.beredskabsinfo.dk/emne/akutlaegehelikoptere/

Edit.: Ved nærmere eftersyn er det vist de samme få billeder, der går igen.
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Lægehelikopter in progress ...

Nej, der er mange gode billeder og info der, og jeg kendte ikke den side. Tak!

Grunden til, at jeg valgte OY-HOL (LN-OOL) var, at det tilsyneladende er den eneste af helikopterne, som er blevet omregistreret. Der skal stå OY på ellers gider jeg ikke. ;)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Lægehelikopter in progress ...

Jeg har uploadet den danske repaint til AVSIM, den skulle blive tilgængelig om en dags tid, hvis alt er ved det normale.

Filnavn: "EC135_OY_HOL.zip".

I den medfølgende readme-fil kan man (bl.a.) finde links til download af helikopteren.
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Lægehelikopter in progress ...

Superglad og stolt over, at min repaint fandt vej til et af fotoalbum-billederne for Samsø.

Tak John! :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Lægehelikopter in progress ...

Penz wrote:Superglad og stolt over, at min repaint fandt vej til et af fotoalbum-billederne for Samsø.

Tak John! :)
Det hele gik op i en højere enhed, model, scenery, repaint ... :) Jeg har gjort lidt yderligere reklame for dit repaint på min facebook-side.
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests