John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Sonderborg X!

Vidan Design har påbegyndt arbejdet med den næste udgivelse: Sonderborg X, et detaljeret scenery af Sønderborg Lufthavn EKSB, SGD, til Flight Simulator X. Jeg har i dag fået tilladelse til fotografering i EKSB og vil snarest besøge lufthavnen. Jeg vil poste billeder af scenery'et her, så snart der er noget at vise. Stay tuned!

Vidan Design has started work on the next release, Sonderborg X, a detailed scenery of Sønderborg Airport ESSB, SGD for Flight Simulator X. I will post pictures of the scenery here as soon as there is something to show. Stay tuned! Sønderborg Airport (EKSB, SGD) is beautifully located on the island of Als in southern Denmark, a few kilometers from Sønderborg City and not far from the Danish-German border. The airport has several daily flights to Copenhagen Airport EKCH. The route is operated by Danish Air Transport (DAT).
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sønderborg X!

De første preview billeder af scenery'et kommer her. Der er endnu ikke autogen træer og bygninger, så landskabet ser stadig lidt "tomt" ud. Hvis alt går efter planen, vil scenery'et have et forholdsvist stort område med fotounderlag.

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

De større skovområder er nu beplantet med autogen træer og photo terrænet er blevet justeret lidt i farverne.

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

Det ser rigtig godt ud John,det vil jeg glæde mig til


baltzer
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

Det ser bare for godt ud til at være sandt hehe jeg glæder mig til at se det færdige resultat
Lars N.

whish you all a plesent flight
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

Tak!

Her et par billeder af terminalbygningen, sådan som den ser ud på nuværende tidspunkt. Der mangler endnu mange detaljer på modellen, bla. det store skilt på taget:

Image

Image
John
SimNord
jtr64
Posts: 14
Joined: 12 Dec 2012, 04:31
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

Hej John

Det ser rigtig godt ud. For godt 10 år siden, da jeg var i gang med mit PPL, gik min store solo-navigationstur omkring EKSB. Det var i vinterhalvåret og dagen forinden var hele danmark blevet klædt i hvidt og banen på EKSB var godt nok ryddet, men godt "sået" til med "ice-patches" så man skulle være lidt forsigtig med hvor man bremsede. Vejret den dag var med vinterblå himmel og enkelte hvide totter af skyer. Turen hed EKRK-EKSB-EKBI-EKRK ...fantastisk tur og en FED dag...og EKSB var en del af den :) Glæder mig til det endelige produkt. Venligst Jesper
OY-CLA EKSB.jpg
OY-CLA EKSB.jpg (186.97 KiB) Viewed 26373 times
EKSB.jpg
EKSB.jpg (150.45 KiB) Viewed 26373 times
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

Sonderborg X terminal and tårn. Work in progress.

Image

Image

Image

Image

(All images copyright Vidan Design)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

Seneste billeder fra Sønderborg. Skyways Technics hangaren (tidligere Cimber Air Maintenance):

Image

Image

Image

Og så selvfølgelig terminalen og tårnet:

Image

(All images copyright Vidan Design)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

Her en ny samling billeder fra Sønderborg. Stort set alle bygninger er færdige, så nu begynder lufthavnens "profil" at træde frem, når man betragter den på afstand:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

det er smukt John,jeg glæder mig til at flyve der

baltzer
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

baltzer wrote:det er smukt John,jeg glæder mig til at flyve der

baltzer
Tak, glad for, du synes om det! Tak for dine kommentarer :)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

Image
John
SimNord
jtr64
Posts: 14
Joined: 12 Dec 2012, 04:31
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

.... det ser hamrende godt ud John...glæder mig til det færdige resultat.....og hvis du ikke skulle have lagt mærke til det, så kan himlen en gang imellem godt være rigtig flot blå...og knapt så grå som på dine screenshots ;) .... Med den kvalitet du bringer på banen her under Vidan Design, så kan du jo passende kaste dig over EKRK som næste projekt... den trænger i den grad også til en talentfuld overhaling....det ville være SÅ fedt. Venlig hilsen Jesper
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

jtr64 wrote:.... det ser hamrende godt ud John...glæder mig til det færdige resultat.....og hvis du ikke skulle have lagt mærke til det, så kan himlen en gang imellem godt være rigtig flot blå...og knapt så grå som på dine screenshots ;) .... Med den kvalitet du bringer på banen her under Vidan Design, så kan du jo passende kaste dig over EKRK som næste projekt... den trænger i den grad også til en talentfuld overhaling....det ville være SÅ fedt. Venlig hilsen Jesper
Hej Jesper

Tak for de venlige ord. Mest sandsynligt er det nok, at det næste projekt bliver Nordborg/Pøl flyveplads, som jeg besøgte i forbindelse med min fototur til EKSB. Men jeg er altid åben for gode forslag, og jeg har noteret din interesse for Roskilde ;)
John
SimNord
jtr64
Posts: 14
Joined: 12 Dec 2012, 04:31
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

.... Jeg tog mit PPL i Roskilde og der er også her fra jeg typisk flyver...når tid+penge+vejr passer sammen. Men jeg er sikker på, at mange elever på Roskilde gerne vil betale "rigtige" penge for en mere præcis og realistisk udgave af lufthavnen. Og dette ville helt sikkert også interessere mange potentielle udenlandske kunder, da banerne på Roskilde kan tage fly helt op til 737 størrelse. Sammen med Billund, er EKRK nok de to steder i landet der udklækker flest nye piloter og på den måde tror jeg at et EKRK-projekt måske kunne gå hen og blive et decideret lønsomt projekt. Yder mere, er EKRK og andre af Danmarks "større" lufthavne ikke voldsomt overfyldte med kringlede bygninger og set med 3D øjne måske nogenlunde overskueligt. ja, gode idéer er der nok af ;) Venligst Jesper
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

Seneste billeder fra Sonderborx X:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

Endnu en håndfuld billeder fra Sonderborg X. Denne gang med hovedvægten på scenery'ets ground texturers. Sonderborg X indeholder et ca. 20 km² stort område med foto scenery med sæsonvariation og dag og nat textures. Foto scenery'et dækker det meste af Kær Halvø og en mindre del af kysten på den modsatte side af Augustneborg Fjord:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
jtr64
Posts: 14
Joined: 12 Dec 2012, 04:31
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

....tjah....hva´ ska´ man sige... det ser stadigvæk "hamrende godt ud" .... ;) ... og hvis detaljerne på landings- og banebelysning bliver i samme præcision og detaljegrad som de flotte bygninger og landskabet....ja, så er vi vist tæt på et mesterværk....Venligst Jesper
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

jtr64 wrote:....tjah....hva´ ska´ man sige... det ser stadigvæk "hamrende godt ud" .... ;) ... og hvis detaljerne på landings- og banebelysning bliver i samme præcision og detaljegrad som de flotte bygninger og landskabet....ja, så er vi vist tæt på et mesterværk....Venligst Jesper
Tak for kommentaren, Jesper. Det glæder mig, at du synes om billederne. Håber sceneryet kommer til at leve op til forventningerne :)

Jeg har tilføjet denne tankbil, så nu skulle der være brændstof nok til alle :) :

Image
John
SimNord
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

"Jeg har tilføjet denne tankbil, så nu skulle der være brændstof nok til alle "

Er du sikker jeg skal nok bruge en heldel til Dash 8 q400 hvis den kan lande og lette der fra hehe :lol:

Ellers må vi få en direkte forbindelse til nordsøen
Lars N.

whish you all a plesent flight
kebi14
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2012, 18:37
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

Hej John.
Man kan da kun glæde sig over, at du formår at lave omgivelserne så livagtige.
Det vil helt sikkert blive en fornøjelse at besøge lufthavnen.
Utålmodigheden begynder at melde sig.
Er der et forsigtigt bud på, hvornår du frigiver den?

Med venlig hilsen
Knud
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X!

Hej Knud

Tak for de venlige ord! Jeg kan desværre endnu ikke sige noget om, hvornår det er færdigt. Selv om det kan se mere eller mindre færdigt ud på billederne, så mangler meget stadig at blive lavet. Men så snart, jeg kan give et kvalificeret bud for en releasedato, skal jeg nok melde det ud.
Mvh. John
John
SimNord
Wansti
Posts: 4
Joined: 25 Jan 2013, 17:18
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

Hej John,
har nu fulgt billederne fra starten, og som Knud skriver, er det på tide at du bliver færdig ;) .
Da jeg regelmæsig flyver fra Sønderburg til Grønland og tilbage, tror jeg at jeg kan tillade mig at sige : det man indtil nu kan se, er så tæt på virkeligheden som man kan komme i FSX. Glæder mig til at kunne flyve fra Sønderborg også virtuel.

Hilsen Herbert

Ps. tilbring ikke så meget tid her i forum, men se at blive færdig ;) :lol:
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X!

det ser rigtig godt ud John,glæder mig til det udkommer.
for næste lufthavn er mine ønsker Anholt EKAT Karup EKKA eller Værløse EKVL


baltzer

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests