John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Bornholm X update

Here are the first screenshots of a new update to my Bornholm scenery. So far, I have been working on the new photo terrain. Still work in progress.

Bornholm Airport X was the first scenery of Bornholm Airport EKRN, RNN released for FSX - and it is still the most realistic and detailed scenery of the airport! The scenery was first released in April 2011. The high resolution textures used in the scenery are based on hundreds of photographs taken at the airport by Vidan Design and by the staff at the airport exclusively for Vidan Design. The new 2013 update adds even more realism to the scenery with a brand new photo terrain surface, new high-resolution apron and runway textures, new airport vehicles and a new and more detailed scenery of the city of Rønne. The update will be a free upgrade for existing customers. No release date set yet.

Image

Image

More screenshots from "Bornholm Airport X" here: http://www.vidandesign.com/products_bor ... port_x.htm
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update 2013

Hej Geir
Det er ikke en dobbelt kystlinie, du ser. Det er asfaltvej, hegn, skrænt, sandstrand og en farvenuance i det lave vand (i nævnte rækkefølge).

Mvh. John
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update 2013

More preview images from the upcoming Bornholm X update. The update will feature new ground polygons with high resolution textures and a new photo real ground terrain, new autogen trees, remodeled terminal building, more airport vehicles, volumetric grass and more.

Image

Image

Image

Image¨

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update 2013

Geir Haukland wrote:Very very nice. Can't wait. Hope to see more. Exelent work.

G.
Thanks, Geir. Thanks for your kind words!
John
SimNord
jtr64
Posts: 14
Joined: 12 Dec 2012, 04:31
Contact: Send private message

Re: Bornholm X update 2013

...Uuuh...det ser godt ud...glæder mig til denne upDate :P ....og iøvrigt også en fantastisk flot udgave af EKSB du fik lavet ... (det ville dog pifte det hele lidt op, hvis runnway/apron texturerne blev varieret i kulør og ikke kun var den samme mørke farve...og lidt mere 3D græs og buske kunne måske også live lidt op) .... MEN ...det er et fantastisk flot og præcis stykke arbejde du præsterer.... fortsat god arbejdslyst. Venlig hilsen Jesper
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update 2013

Hej Jesper

Tak for gode forslag til at forbedre EKSB. Jeg er altid glad for at få konstruktiv kritik. Mht. apron og runwaytextures mener du så forskellige farvenuancer og lysere og mørkere felter af asfalt på de forskellige områder? Jeg vil overveje at tilføje mere græs og flere buske, men det koster altsammen i forhold til polygonantallet og dermed performance, så man kan heller ikke bare gå amok ;)

Mht. EKRN, så er jeg lige blevet færdig med den nye brandbil, eller "crashtender" som den vist mere korrekt hedder. Flot, ikke? :)

Image
John
SimNord
jtr64
Posts: 14
Joined: 12 Dec 2012, 04:31
Contact: Send private message

Re: Bornholm X update 2013

Hej John
Egentlig burde denne snak jo være under EKSB og ikke under Bornholm X Update ... men du kan sikkert flytte den ;)

Her er et par billeder på hvad jeg mener med mørke ensartede texturer for apron/runway. Jeg tør ikke tænke på, hvor mange timer man som scenery designer bruger på at finde de rigtige texturer og kulører og jeg kan også forestille mig, at mange kompromiser må gøres undervejs af den ene eller den anden grund. Men som du kan se af billedet fra Google Earth, er det nærmest kun i den nordvestlige del af pladsen, hvor man ser den meget mørke asfalt.

Venlig hilsen Jesper
Attachments
Vidan EKSB.jpg
Vidan EKSB.jpg (67.62 KiB) Viewed 17012 times
Google Earth.jpg
Google Earth.jpg (58.83 KiB) Viewed 17012 times
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update 2013

Geir Haukland wrote:Any progress on this airport? Just asking. When will the update be released? Or even tested b4 release?

G.H.
Hej Geir

Der er ingen dato endnu. Jeg er ikke gået i gang med Rønne by endnu og jeg ved ikke, hvor lang tid det tager.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update 2013

Seneste billeder fra EKRN. Nu kan man for alvor se forskelllen på det oprindelige scenery og opdateringen. Siden sidst er der kommet mere variation på asfaltteksturerne, der er kommet 3d græs og blomster, buske og masser af træer og anden vegetation. Runway textures er skiftet ud med nye. Rwy 29 threshold har fået beton ligesom i den virkelige lufthavn, der er også kommet nye danske statiske GA fly, Arnager by er blevet "opdateret", sommerhusområdet vest for lufthavnen er tilføjet "rigtige" danske sommerhuse, ligesom landbrugsejendommene i nærheden af lufthavnen nu er typiske danske landbrugsbygninger. Og så er der alt det løse, som ikke lige kan ses på billederne ...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Var det ikke noget? ;)

Husk også at besøge siden om Bornholm X på mit website: http://www.vidandesign.com/bornholm.html

Og se de "næstseneste" screenshots på min Facebook side, (som man gerne må like!)

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 970&type=1
John
SimNord
jtr64
Posts: 14
Joined: 12 Dec 2012, 04:31
Contact: Send private message

Re: Bornholm X update 2013

... flot ...flot... flot....det er altid en fornøjelse at beskue et stykke godt håndværk...virkelig flot John.... Og når du så er færdig med EKRN "update" , så ville det (som jeg tidligere har nævnt) være overordentligt lækkert, hvis du kunne overtales til, at kaste dine talenter over EKRK :mrgreen:

Rigtig god jul og et godt nyt år - Venlig hilsen Jesper
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update 2013

jtr64 wrote:... flot ...flot... flot....det er altid en fornøjelse at beskue et stykke godt håndværk...virkelig flot John.... Og når du så er færdig med EKRN "update" , så ville det (som jeg tidligere har nævnt) være overordentligt lækkert, hvis du kunne overtales til, at kaste dine talenter over EKRK :mrgreen:

Rigtig god jul og et godt nyt år - Venlig hilsen Jesper
Hej Jesper

Tak for de fine ord! Jeg er glad for at du kan lide billederne. Jeg har justeret lidt på farverne på asfalttexures efter at du har bragt emnet på banen. Det er desværrre ikke så enkelt som at ændre på en en enkelt billedfil (der er en 5-10 forskellige textures, der skal tilpasses hverandre), men jeg vil overveje at bruge lidt lysere nuancer af asfalt for fremtiden.

God jul og godt nytår!

EKRK: Den kan jeg ikke love, at jeg laver. Men dit ønske er noteret! :)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update

Det seneste billede fra Bornholm X. Her er det Rønne, sådan som byen foreløbig ser ud i FSX. Det er et work in progress screenshot, og der mangler stadigvæk en hel del elementer i denne del af sceneryet. Der bliver tale om mere end blot en opdatering; det er et næsten helt nyt scenery. Titlen bliver "Bornholm X". Se mere om det oprindelige scenery her: http://www.vidandesign.com/bornholm.html

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update

Et par billeder mere fra Rønne:

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update

Geir Haukland wrote: Men du dette ser utmerket bra ut så langt, bra stykke arbeide.

Geir
Hvis bare nordmændene er tilfredse, er jeg glad ...





:mrgreen:
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update

Rønne, Bornholm :)

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Bornholm X update

The scenery is now released and is available here:
http://secure.simmarket.com/vidan-desig ... rt-x.phtml
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest