Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

mikced wrote:This is just a thought but one way to speed up development of your photoreal project could be to release it without autogen (I imagine this is the most time consuming work) and let the consumer use OpenVfr Denmark edition to take care of the autogen.
Me, as a consumer, wouldn't want a half cooked Photo Denmark, no thanks. Good things take time.

Actually I'd be disappointed if the scenery didn't provide autogen as well as other integral landscape features such as night lighting, road traffic and whatnot. I guess I'm spoilt. :)

- JP
- Jens Peter "Penz" Pedersen
mikced
Posts: 32
Joined: 08 Aug 2014, 09:44
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

well JP that is what OpenVFR is all about, correctly placed autogen in terms of houses, churches etc etc and its only a few euros for each country. I have used it with great success together with photoscenery from so many developers including Megascenery, UK Generation X photoscenery and so on. But again, just a thought :-)

mike
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Læsø, det sidste område, jeg manglede at tilføje i "region nord", er nu også på plads i sceneryet. Øen har mange forskellige landskabstyper på et ret lille areal.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Jeg overvejer stadig, om sceneryet skal udgives i flere etaper, en "region" ad gangen, eller om det skal udgives samlet. Sikkert er det dog nok efterhånden, at der kun bliver én sæson og kun dag-textures. Den komplette "region" nord fylder med water og blend masks, men uden autogen, ca. 3.7 GB.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Holy s..t!, Det kræver da vist en større HD når det er færdigt :-) Men det ser rigtigt lovende ud, glæder mig til at se det med autogen.

Jørn
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

tja det fylder en del men stadig væk så er det jo fordi det er photoreal.. prøv at tænk hvis orbx global skulle udgives på den måde hvor meget det ville fylde.. der var en del skuffelse med det produkt samt England alene, men ved at England og whales alene fylder ca. 30gb som photoreal.. men stadig langt fra x-plane hvor det standart fylder 80GB for hele kloden og det er ikke super kvalitet heller..

men det er lidt synd at man ikke kan komprimere texture på en anden smart måde som simulatoren kan decode.. Men sådan er det ikke men jeg kan godt se problemet for nogle når man skal dowloade ting, også derfor jeg stadig foretrækker DVD versioner.. Jeg har dog GTA 5 men ved også at jeg ikke kommer til at spille det igen nu efter jeg gennemførte det kort efter.. Det tog ca. 48 timer at hente 65gb mens man ikke kan ret meget andet en lade den hente..

PS. John du kender min mail når test tiden kommer samme for Billund så må vi se hvordan det ser ud :-)
Lars N.

whish you all a plesent flight
mikced
Posts: 32
Joined: 08 Aug 2014, 09:44
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Hi John

How is your photoscenery progressing? A few questions. I was thinking about:

- Will it have night lighting or be compatible with Aerosoft Night Environment.

- Will it blend well with your airports that already use some photoreal environment.

- Since all of Denmark from what I understand will not be available at once will the southern border of your first Photoreal product blend well with Orbx FTX Global or any other landclass/texture package?

- How about some form of winter texture. i believe some developers color the summer textures white somehow and thereby add to the realism without having to add additional winter photoreal season textures.

In any case, I am looking forward to the release of this package

Mike
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Hi Mike

There will probably only be day textures and only one season (spring/summer) to keep the file size down. It should blend well with my own airport sceneries with photo scenery, but obviously only during day time and during the summer season. I do not have any of Orbx products installed, so I can not say anything about compatibility with Orbx Global yet. In regards to winter textures, I am not familiar with the technique that you describe. In my own sceneries with photo scenery, there is a separate winter .tif (actually two, a "winter" and a "hard winter" .tif) adding to the overall file size of the photo .bgl.

At the moment I am experimenting with the vegetation autogen system and trying to get the most out of the available gis data. The autogen (trees and buildings) will probably be stock FSX autogen. Here are some screenshots (just development snapshots) with autogen trees taken today:

Aalborg area:

Image

Default Thisted Airport EKTS:

Image

Image

North Sea coast:

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Omsider, autogen over landet :) Desuden er der placeret tusindvis af FSX library object træer og vindmøller mv.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Hold da op det ser godt ud, så er det vist på tide at begynde at spare op til en større HD igen :-) Ved ikke rigtigt hvad jeg håber der kommer først, Billund eller Real DK. Håber ikke Billund er sat på vågeblus.

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Tak, Jørn. Jeg er glad for, at du synes om det. Billund er absolut ikke sat på vågeblus. Men jeg arbejder på begge dele sideløbende. Første del af RDX (Nordjylland) er tæt på at være færdig. Jeg satser på, at de enkelte landsdele bliver "stand alone"-udgivelser, ligesom min Danish Airfields X-serie. Det har været lidt af en udfordring at få autogen-systemet til at fungere. Men jeg tror, at det er ved at være på plads nu. Kun små justeringer tilbage. Forhåbentlig kommer det til at gå hurtigere med de øvrige landsdele.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Mit syn er ikke hvad det har været :-) men er de forskellige hangarer og shelters i EKYT med og er det "bare" standard bygninger ved terminalen eller er de custom made så de ligner de rigtige?
Har du en ide om hvad de forskellige landsdele kommer til at koste?
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Alle lufthavne er stock FSX/P3D. Jeg har ikke planer om at inkludere sceneries for lufthavne. Men jeg vil nok justere ADE'erne ("AFCAD"), så baner, apron og rullevej mv. passer til RDX. Men man vil kunne bruge min egne lufthavne sammen med RDX, dog kun om dagen og med sommer-textures. Prisen er ikke fastsat endnu.
John
SimNord
Phantom
Posts: 1
Joined: 29 Jan 2016, 02:08
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

har du nogen ide om hvornår det bliver sat til salg.
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Jutland North er i betatest nu. Jeg satser på udgivelse i løbet af denne måned. Det er med forbehold for, at der kan dukke uventede problemer op.
John
SimNord
OY-HAH
Posts: 16
Joined: 18 Feb 2015, 11:53
Location: Horsens
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Uha, jeg kan mærke, jeg skal til at flyve VFR i det nordlige Jylland i en ikke alt for lang fremtid :)
Image
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Selv om det ser fantastisk ud, så venter jeg nok til Midt/vest Jylland kommer. Tror det bliver for dyrt (for mig) hvis jeg skal have hele DK. Men er selvfølgelig spændt på hvad prisen bliver.
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Jutland North er stadig i "betatest-tilstand". Jeg vil muligvis inkludere inkludere nat- og vintertextures i halv størrelse forhold til dag/sommer-textures, som er på ca. 1m/pixel. Jeg undersøger i øjeblikket om dette vil kunne fungere. Foreløbig ser det meget lovende ud:

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Just finished work on winter and night textures for RDX - Jutland North. The total filesize is now 4.88 GB. The complete area covered in snow:

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Har du en ide om hvornår den er klar til udgivelse, og en ide om prisen? Hvor mange områder bliver DK opdelt i, og hvordan?
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Om alt går vel bliver det udgivet om få dage. Prisen bliver formentlig omkring 25-30 EUR. Det bliver udgivet i fire dele, Jutland North , Jutland Central, Denmark South og Zeeland. De to første dele svarer nogenlunde til hhv. Region Nordjylland og Region Midtjylland. Denmark South er Sønderjylland (+Fyn) Zealand er Sjælland + øer + Bornholm. Det er planen. Den kan dog blive justeret hen ad vejen.
John
SimNord
tofino
Posts: 7
Joined: 24 Sep 2015, 18:09
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Spændende, glæder mig til at udforske det, er startet med at par nordjydske lufthavne. :)

Hilsener Kurt
Hilsener Kurt
Prepar3D v4, & X-Plane11
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Æhh, Billund ligger den i region midt Jylland eller Sønder Jylland? Efter Nord Jylland, hvilken bliver den næste i rækken?
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Jlund wrote:Æhh, Billund ligger den i region midt Jylland eller Sønder Jylland? Efter Nord Jylland, hvilken bliver den næste i rækken?

Billund ligger i den nordlige del af Region Syddanmark. Hvilken del af RDX den kommer til at indgå i ved jeg ikke endnu. Det afhænger lidt af, hvordan jeg trækker grænserne. Som jeg vist skrev til dig ved en tidligere lejlighed bliver Sjælland formentlig den næste udgivelse i serien. Men, men ... Nu skal jeg lige have første del udgivet først!
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X

Tillykke med udgivelsen af RDX 1, og jeg gør alt for at modstå fristelsen til at klikke på køb knappen, hvor længe jeg kan holde stand ved jeg ikke :-) :-)
Sjælland lyder heller ikke dårligt som no 2 da der jo er en del at se på de kanter, så hvis du kunne time Billund Airport med udgivelsen af Midt/Syd Jylland (alt efter hvor du skiller landsdelen, så vil det jo være super.
BTW. Jeg går ud fra at FSX også betyder FSX Steam?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X

Tak Jørn

Så blev release i slutningen af februar som lovet! Heldigvis var der en ekstra dag at løbe på i år :mrgreen:

Den er til FSX, FSX: Steam Edition og P3dv3.
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests