LukasBA
Posts: 9
Joined: 19 Feb 2015, 18:12
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Hej John

Kan godt forstå du er forvirret over taxivejene, men det er fordi de lidt skifter :) I det sidste år har vi faktisk kun haft den ene som går lidt ad vejen ned til Bane 28. De to andre har ikke været der. Det har været et spørgsmål om vedligeholdelse. Den lange til bane 28 har jeg ikke set længe må jeg indrømme, men den til bane 10 kan man stadig godt skimte i græsset :)

Ellers er jeg sgu helt pjattet med den terminal :D Fra runes lidt skæve skilt til at stolene fra sidstte års Flyv-in er med :P

Forresten så, hvis du er interesseret så er der lidt af en uphill for enden af bane 10. Den er ret sjov at lande med i virkeligheden skal jeg hilse og sige :D
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Det er ved at være et stykke tid siden, jeg har postet nyt om mit Samsø-scenery, men der er sket en hel del "bag kulisserne", og nu og det varer ikke længe, før jeg er klar til at vise nogle billeder af sceneryet sådan som det kommer til at tage sig ud i den færdige version. Indtil da er her billeder fra Gmax af nogle af de "landmarks", der kommer med:

Vesborg Fyr på sydenden af øen. Fyret står der, hvor Valdemar Attedags store borg lå i middelalderen:

Image

Brattingsborg Gods, ikke så lang fra Vesborg:

Image

Nordby Kirke:

Image

Langør Kirke:

Image
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Flotte modeller - ikke mindst to meget smukke og repræsentative danske landsbykirker.

Jeg glæder mig! :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Tak, JP. Jeg er selv mest glad for Vesborg Fyr. Det er en rigtig flot model, hvis jeg selv må sige det! Håber at brugerne vil slå et slag forbi i helikopter eller lign. og tage den i øjesyn i simmen. Jeg har fået tilladelse fra Ulrik Motzfeldt til at inkluder de relevante dele af Denmark Mesh 2013 i sceneryet, så fyret kommer pænt op at stå på sin 19 meter høje bakke. Jeg har de fleste af kirkerne på Samsø med (det er vist kun Ørby, der mangler). Modellerne bruger den samme texture, så der er ikke så stor variation. Men det er der nu heller ikke i virkeligheden, så vidt jeg kan se!
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Efter at have været hele øen rundt op til flere gange for at tilføje diverse ting og sager, er jeg nu vendt tilbage til EKSS og nærmeste omgivelser - såmænd for at fjerne alt beplantning, træer (som var "stock") og buske mm. og erstatte det med nyt. "Æget dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang!" Men nu står mine helt egne træer der i hvert fald - og minsandten om der ikke også nu er hybenbuske ved Terminal1!

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Helikopterlandingspladsen nær Tranebjerg, der (så vidt jeg ved) benyttes af lægehelikopterne. Jeg gætter på, at Flyvevåbnets EH101 også benytter den undertiden ...

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Superflotte screenshots! Samsø bliver noget helt særligt, ingen tvivl om det. :)

(Desværre minder billederne mig også om, at jeg engang gik med planer om en dansk EC-135 lægehelikopter-repaint. Det projekt må jeg vist have ud af mølposen igen!).
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

En lille samling billeder af de mange havne/lystbådehavne på Samsø:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Brattingsborg Gods med hovedbygningen og parken:

Image

Image

Image
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests