John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Samsø Flyveplads EKSS

Her er de første billeder fra mit næste flyveplads-scenery, Samsø Flyveplads EKSS. Sceneryet dækker hele øen og har et 60 cm./pixel photorealistisk terræn (10 cm./pixel for selve flyvepladsen). Det er endnu tidligt i udviklingsfasen, og som det fremgår af billederne er der endnu ingen autogen eller andre 3D objekter.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Lækre screenshots.
- Jens Peter "Penz" Pedersen
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

ser hammerende godt ud flæder mig til det udkommer



Jens
Bjarne Horsboel
Posts: 31
Joined: 11 Nov 2013, 16:10
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Hej

Super ! :)


Glæder mig til at downloade :D

Bjarne
LukasBA
Posts: 9
Joined: 19 Feb 2015, 18:12
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Ser godt ud! Fedt at få samsø med på listen! :D

John, hvis du har brug for en beta tester til sceneriet, så har jeg lavet en 150 landinger der i løbet af det sidste halve år ;)
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Første 3D-model er næsten færdig:
Image

Lukas, tak for tilbuddet om at deltage i betatest. Jeg skal huske det, når jeg når så langt.
John
SimNord
Bjarne Horsboel
Posts: 31
Joined: 11 Nov 2013, 16:10
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Hej John

Du kommer aldrig til at mangle betatestere ;)

Bjarne :)
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

"Terminal 2":

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Bagsiden af "Terminal 2", som bl.a. også rummer "Ellehammer-biografen" og et flymuseeum!

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Første billeder af selve flyvepladsen fra FSX. Det er stadig tidligt i udviklingen. Der mangler bl.a. stadig træer, buske og græs, hvilket får scenery'et til at se meget "nøgent" ud. Men bygningerne er blevet meget flotte og realistiske, synes jeg:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Bjarne Horsboel
Posts: 31
Joined: 11 Nov 2013, 16:10
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Hej John.

Fløj real-life i C172 fra EKRK til EKSS "Samos" for et år´s tid siden...

Vi havde medbragt soda og madpakker ...
For godt nok er det en større lufthavn med flere terminaler.. men der mangler et godt spisested. :D

Glæder mig til at se sceneriet vokse med buske , træer o.s.v.

Super flot arbejde !! :D


Med venlig hilsen
Bjarne
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Jeg håber at du har tænkt på at du er i skarp konkurrence med (min navnebroder) Jens Peter Bruun Hansen's gratis EKSS!

Image

Det er selvfølgelig to helt forskellige ting, og objektivt set er der jo overhovedet ingen konkurrence, men JP's scenery er nu også ret charmerende og godt lavet.

I hvert fald er det hans Samsø, jeg flyver til, indtil Vidan EKSS er færdigt. :P
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Bjarne Horsboel wrote:Hej John.

Fløj real-life i C172 fra EKRK til EKSS "Samos" for et år´s tid siden...

Vi havde medbragt soda og madpakker ...
For godt nok er det en større lufthavn med flere terminaler.. men der mangler et godt spisested. :D

Glæder mig til at se sceneriet vokse med buske , træer o.s.v.

Super flot arbejde !! :D


Med venlig hilsen
Bjarne
Tak, Bjarne, jeg er glad for, at du synes om det. Det lyder til at have været en hyggelig tur til "Samos". Man kan godt undre sig over, at der ikke er et lille spisested derovre, når der er op til flere terminaler og både biograf og flymuseum. :D Jeg kan ikke ændre på real life EKSS, men i den virtuelle udgave, kan jeg da godt stille en lille pølsevogn op, så man kan få stillet sulten. :D
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Penz wrote:Jeg håber at du har tænkt på at du er i skarp konkurrence med (min navnebroder) Jens Peter Bruun Hansen's gratis EKSS!

Image

Det er selvfølgelig to helt forskellige ting, og objektivt set er der jo overhovedet ingen konkurrence, men JP's scenery er nu også ret charmerende og godt lavet.

I hvert fald er det hans Samsø, jeg flyver til, indtil Vidan EKSS er færdigt. :P
Jo, det har jeg tænkt på. Jeg havde selv Jens Peter's Anholt og Samsø installeret for en del år siden. Det var meget fine scenerires, han lavede. Han havde evnen til at give sine sceneries atmosfære, sådan at flyvepladsen blev en hel lille verden i sig selv. Men det er vist ingen skade til, at Samsø bliver lavet i en helt ny version ... også så min lille Bermuda-trekant af Kattegat-øer (Tunø-Endelave-Samsø) bliver komplet. :D
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Helt enig der. :D
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Det er lidt sjovt at få at vide, at man som udvikler må have fået sin inspiration fra Orbx' sceneries, når den i virkeligheden stammer fra gode folk som Lennart Arvidson og Jens Peter Bruun-Hansen, der har været på banen meget længere. Men dem er der ikke så mange, der kender ...
John
SimNord
Bjarne Horsboel
Posts: 31
Joined: 11 Nov 2013, 16:10
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

John wrote: Men dem er der ikke så mange, der kender ...
Men nogle gamle som mig gør... :D
Bjarne Horsboel
Posts: 31
Joined: 11 Nov 2013, 16:10
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS


Tak, Bjarne, jeg er glad for, at du synes om det. Det lyder til at have været en hyggelig tur til "Samos". Man kan godt undre sig over, at der ikke er et lille spisested derovre, når der er op til flere terminaler og både biograf og flymuseum. :D Jeg kan ikke ændre på real life EKSS, men i den virtuelle udgave, kan jeg da godt stille en lille pølsevogn op, så man kan få stillet sulten. :D
God idé !
En mini "Flyvergrillen" ! :D
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Seneste billeder fra Samsø EKSS. Siden sidst er der kommet træer, buske, græs, blomster, hegn, AI-trafik, biler, skilte, traktor, vindpose, diverse ting/forskelligt rod m.m. til. Det begynder så småt at ligne noget!

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Orv hvor ser det godt ud John - hvor længe vil du holde os på pinebænken?
John wrote:Image
MF med tromle! Som der står i sangen: "Se dig ud en sommerdag - når de bønder tromler ...".
- Jens Peter "Penz" Pedersen
LukasBA
Posts: 9
Joined: 19 Feb 2015, 18:12
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Ser super godt ud John

Hed du godt at der er blevet lagt sten til thresholds på banen?

(Forresten så er der så vidt jeg husker ingen låge til gate 3. Der er kun et reb ;) og der er ikke hegn foran hangaren ;) der er bagagevogne )
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

LukasBA wrote:Ser super godt ud John

Hed du godt at der er blevet lagt sten til thresholds på banen?

(Forresten så er der så vidt jeg husker ingen låge til gate 3. Der er kun et reb ;) og der er ikke hegn foran hangaren ;) der er bagagevogne )
Tak!

Hvad mener du med at der er lagt sten til threshold? Har du flere informationer om det, evt. billeder, så vil jeg gerne have dem.

Jo, jeg ved, at der kun er et reb til gate 3 og at bagagevognene bliver brugt som hegn (låge?). Det fremgår også af mine billeder her:

viewtopic.php?f=5&t=246

Men det er jo begge dele noget rod, og nu er den virtuelle EKSS altså bedre indrettet end virkelighedens :D.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Penz wrote:Orv hvor ser det godt ud John - hvor længe vil du holde os på pinebænken?
Tak, JP. Jeg er i store træk færdig med selve flyvepladsen. Så nu flytter jeg snart fokus til selve øen, som bl.a. skal have tilføjet autogen. Det er svært at sige, hvor lang tid det tager. Men jeg håber, at sceneryet er færdigt indenfor en måned eller to.
John
SimNord
LukasBA
Posts: 9
Joined: 19 Feb 2015, 18:12
Contact: Send private message

Re: Samsø Flyveplads EKSS

John wrote:
LukasBA wrote:Ser super godt ud John

Hed du godt at der er blevet lagt sten til thresholds på banen?

(Forresten så er der så vidt jeg husker ingen låge til gate 3. Der er kun et reb ;) og der er ikke hegn foran hangaren ;) der er bagagevogne )
Tak!

Hvad mener du med at der er lagt sten til threshold? Har du flere informationer om det, evt. billeder, så vil jeg gerne have dem.

Jo, jeg ved, at der kun er et reb til gate 3 og at bagagevognene bliver brugt som hegn (låge?). Det fremgår også af mine billeder her:

viewtopic.php?f=5&t=246

Men det er jo begge dele noget rod, og nu er den virtuelle EKSS altså bedre indrettet end virkelighedens :D.

Bestemt, men prøv du bare at få den store havetraktor ud af terminal 2, til at slå græsset med, uden vognene :P Ej, men kan selvfølgelig godt følge dig, og som du har modeleret er jo flyvepladsen som den bør være :)

Mht. Stenene på threshold, har jeg her et par billeder lånt fra facebook, til at vise hvordan det ser ud

Image

Image
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Samsø Flyveplads EKSS

Hehe, nu er vognene også med. Men jeg er altså ikke meget for at lave hul i hegnet :D

Image

Tak for billeder af threshold, Lukas. Jeg kan se, at jeg ikke har ramt helt ved siden af - omend der er plads til forbedringer. Jeg har haft lidt svæt ved at finde ud af, hvad den korrekte banelængde er og hvordan taxiway-layoutet egentlig ser ud for EKSS. Det ser lidt forskelligt ud, afhængig af, hvilket kort, man kigger på. Jeg bruger jo Geodatastyrelsens ortofotos, men det har jeg nu manipuleret, så det mere ligner dét man ser på f.eks. Krak, hvor man ser en rullevej i næsten hele banens længde med en enkelt "skrå" rullevej til at skyde genvej ad. Det er tilsyneladende det mest up-to-date layout, så det har jeg forsøgt at efterligne.

Image

Image
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] and 0 guests