John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Det bliver ligesom med mine andre udgivelser: 1 licens, og så kan du installere sceneryet i alle tre simulatorer (FSX, FSX:SE og P3D) fuldstændigt frit.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Her er et par billeder fra P3Dv3.4 af modellen af dockingsystemet (den ene af vistnok to forskellige systemer i EKBI). Desværre er det som sagt kun "statisk". I FSX/Steam er der et dynamisk system, dog med andre 3D-modeller.

Image

Image

Her er den på et af mine egen billeder fra EKBI:

Image
John
SimNord
alehead
Posts: 7
Joined: 21 Dec 2016, 12:07
Contact: Send private message

Re: Billund X

Looking great!

A
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

alehead wrote:Looking great!

A
Thank you. I am glad you like it!
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Seneste billeder fra Billund X. Jeg håber at release bliver i begyndelsen af det nye år, forhåbentlig slutningen af januar.
Vidan Design ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår!

A few more images from Billund X. I expect to release the scenery in the beginnig of the new year, hopefully late january.
Vidan Design wish you a Merry Christmas and a Happy New Year!

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
siml
Posts: 6
Joined: 02 Sep 2016, 19:26
Contact: Send private message

Re: Billund X

Fantastisk arbejde :D Regner du med at Billund kommer på steam ligesom Rønne og Sønderborg?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Tak. I først omgang udgiver jeg Billund selv. Det vil blive muligt at installere det i FSX: Steam Edition. Men om det kommer på Steam-platformen kan jeg ikke sige endnu. Indtil videre har jeg ikke aftalt noget med Dovetail Games.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Har lige set "lastbils" videoen og det ser skisme godt ud. Hvordan går det med udviklingen? Jeg tænker på om du evt har nogle aften/natskud af lufthavnen? Og så tør jeg jo næsten ikke spørge om tidsplanen med en sen Januar udgivelse holder....Ups, nu gjorde jeg det vist alligevel :-)

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Har lige set "lastbils" videoen og det ser skisme godt ud. Hvordan går det med udviklingen? Jeg tænker på om du evt har nogle aften/natskud af lufthavnen? Og så tør jeg jo næsten ikke spørge om tidsplanen med en sen Januar udgivelse holder....Ups, nu gjorde jeg det vist alligevel :-)

mvh Jørn

Tak. Jeg er glad for at du synes om videoen. Det går godt med udviklingen. Jeg kommer nok ikke til at vise nat-billeder før lige før release. Nat-textures er det sidste, jeg laver, da der indtil det sidste kan komme ændringer til dag-textures - og så skal nat-textures også ændres. Jeg håber stadig på release sidst i januar, men jeg kan ikke love det med sikkerhed. Der kommer formentlig besked til folk om betatest snart. Men alt dette sagt med forbehold; der kan stadig opstå uventede problemer. Så jeg kan endnu ikke love noget mht. beta/release.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Sidste preview-billeder af Billund X inden release. Nu mangler jeg kun at lave ganske få ting + den allersidstsidste finpudsning. Tak til alle, der har kigget, tak for kommentarer, spørgsmål, hjælp, feedback, gode forslag og råd.

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Copilot767
Posts: 20
Joined: 06 Sep 2015, 14:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg bruger Prepar3d.
Vil EKBI være kompatibel med denne?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Den bliver til FSX, FSX: Steam Edition og P3Dv3. Der kan være enkelte begrænsninger i P3D, som så i givet fald vil fremgå af produktbeskrivelsen.
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund X

Wow, aldrig har Billund set mere fremragende ud John! :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Tak. Jeg er glad for, at du kan lide det. Jeg har også gjort mig umage :mrgreen:
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg glæder mig i hvert fald helt vildt til at lande i Billund!

(Eller styrte ned i Legolands køreskole ...) :D
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Penz wrote:Jeg glæder mig i hvert fald helt vildt til at lande i Billund!

(Eller styrte ned i Legolands køreskole ...) :D
Legoland er ikke med som 3D-model. Jeg spurgte Lego lov til at inkludere det i sceneryet, men de sagde desværre nej.
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund X

De er godt dumme er de! De har nu nok ikke tænkt længere, end at de skal værne om "brandet", der er sikkert ret firkantede regler for den slags. Og de har bestemt ikke format til at forestille sig, hvilken enorm promotion-fordel der ville ligge i at blive eksponeret vha. Flight Sim. Ærgerligt.

Men dem om det - jeg kan sagtens crashe i 2D, så det er ikke noget stort problem! :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg kiggede lidt tilbage i tråden til billedet af oversigts billedet af det område det dækker. Jeg kan se du har Vandel med, er der lavet noget ved den, eller det er default P3D? Et par andre småting,, er Rednings helikopter hangar og område med, samt udbygningen til Zleep hotellet, eller er det planlagt til evt. senere opdateringer?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Gode spørgsmål :-) Vandel er med, men kun som en del af foto-sceneryet. Der er ingen custom 3D-modeller i Vandel. Til gengæld er der nu de nyeste ortofotos (2016) af hele dækningsområdet, incl. Vandel (hvor der netop er opført et stort solcelle-anlæg!) Jeg har de seneste dage arbejdet på et helt nyt foto-scenery med de nye ortofotos som jeg først blev opmærksom på for nylig. Se, det er et godt eksempel på, at der kan komme sidste øjebliks ændringer og at en tidsplan uventet kan rykke sig .... :-) På de nye billeder er det nye helikopter-center også med, så nu kan jeg se "omridset" af bygningerne. Men jeg har desværre ikke billeder af bygnings-facader. Derfor har jeg ikke lavet 3D-modeller endnu, og derfor kommer de nok ikke med i v.1.0. Det samme gælder den nye tilføjelse til Zleep-hotellet. Den del af sceneryet bliver som det så ud i efteråret 2015. Men jeg har tænkt mig at "vedligeholde" sceneryet i fremtiden. Jeg vil bestræbe mig på, at disse to og evt. andre andre ændringer kommer til at blive afspejlet i sceneryet hen ad vejen. Jeg har også arbejdet med nattextures de sidste par dage. Her er nogle billeder af EKBI by night + et par stykker af det nye foto-terræn med solcellerne på Vandel. (60 cm./pixel):

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
siml
Posts: 6
Joined: 02 Sep 2016, 19:26
Contact: Send private message

Re: Billund X

ren nysgerrighed, er der lavet vinter textures og er der evt. billeder?
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Super billeder. Jeg var ikke klar over der var kommet solanlæg på Vandel, men det ser man flere steder f.eks i Tyskland, så det er jo en fin måde at udnytte de gamle airbaser på. Ser frem til udgivelsen, og så kan vi nemt vente på de sidste opdateringer til en' gang senere.
Chok
Posts: 64
Joined: 05 Jan 2016, 00:46
Contact: Send private message

Re: Billund X

det der night lighting ser altså virkelig fedt ud !
Frederik Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Chok wrote:det der night lighting ser altså virkelig fedt ud !
Tak!

Uha. Så kom der alligevel lidt flere preview-billeder 8-)

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jeg kan se, at der bliver nok at tage fat på mht. fremtidige opdateringer af sceneryet:

https://twitter.com/BillundAirport/stat ... 4808668160

Image
John
SimNord
Chok
Posts: 64
Joined: 05 Jan 2016, 00:46
Contact: Send private message

Re: Billund X

John wrote:Jeg kan se, at der bliver nok at tage fat på mht. fremtidige opdateringer af sceneryet:

https://twitter.com/BillundAirport/stat ... 4808668160

Image
Du får slet ikke tid til opdateringer af Billund når man tænker på hvor travlt du får med at lave Aalborg 8-) 8-) 8-)
Frederik Pedersen

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest