KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Billund X

John wrote:Tak for tilbagemeldingen, Lars. Man kunne godt lave terrænet mere varieret i højden som du beskriver det, men det er bedst at holde dette område fladt af en hel masse gode designmæssige grunde.

Angånde lys, så er det nogle gode ideer, du kommer med. Men desværre er der mange begrænsninger i simulatorerne som de ser ud i dag. Måske engang i fremtiden, hvem ved.
Det var også det jeg mente... Jeg kom bare med hele historien bag.. det hel er en balance gang og før vi får super pcer tror jeg næppe vi kan levere alt som the real deal ;)
Lars N.

whish you all a plesent flight
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund X

Alt det bøvl med lys på lufthavnen er i virkeligheden fordi SDK egentlig har et grimt hul lige nøjagtig på det område.

Tanken var egentlig at man skulle bruge approach-og kantlys "lige ud af SDK-posen", det er ikke særlig pænt, men til gengæld reagerer det på IMC. Alle andre SDK-lys er effects, med de begrænsninger det giver for placering via BGL (ingen conditions for IMC, ugennemtænkte conditions for time-of-day).

Det er skørt, at man skal have simconnect eller en wrapper som f.eks. SODE ind i billedet (eller noget urtids-kode fra SCASM ...) for at kunne lave custom lys, der kan reagere på en bredere vifte af conditions (radiokontrolleret er dejligt hvis det virker!).

Jeg håber på, at en kommende FS-version (uanset fødested) vil have bedre SDK-faciliteter for lys.

Men det vil nok, som Lars siger, kræve en helt ny sim, med en helt ny engine. FSX SDK bliver nok ikke ændret væsentligt, hverken af LM eller Dovetail.

Tænk, hvis man kunne få lys, der var lige så flotte som i GTA 5 ... :shock:
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

siml wrote:ren nysgerrighed, er der lavet vinter textures og er der evt. billeder?
Ja, der er. :D Nu havde jeg jo godt nok sagt, at der ikke kom flere preview-billeder, men når du nu spørger, så er her et par vinterbilleder. Det kommer til at se nogenlunde sådan ud om vinteren (hvis du ser bort fra de grønne træer):

Image

Image

Image
John
SimNord
siml
Posts: 6
Joined: 02 Sep 2016, 19:26
Contact: Send private message

Re: Billund X

Meget flot :D
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Billund X

En lille note har du ændret ILS for bane 09 fra default 111.70 til den aktuelle 110.30 ellers er der nok nogle der får problemer for de nyeste chart siger 110.30 ved ikke lige hvornår de ændrede.. jeg stusede over det nu jeg forsøgte at lande så jeg kan bedre forstå jeg have problemer med default lufthavnen.. reference:
http://aim.naviair.dk/AIM%20Documents/A ... C_D_en.pdf
Lars N.

whish you all a plesent flight
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

KAPTEJNLN wrote:En lille note har du ændret ILS for bane 09 fra default 111.70 til den aktuelle 110.30 ellers er der nok nogle der får problemer for de nyeste chart siger 110.30 ved ikke lige hvornår de ændrede.. jeg stusede over det nu jeg forsøgte at lande så jeg kan bedre forstå jeg have problemer med default lufthavnen.. reference:
http://aim.naviair.dk/AIM%20Documents/A ... C_D_en.pdf
Det er ændret nu. Tak for oplysningen, Lars
John
SimNord
Copilot767
Posts: 20
Joined: 06 Sep 2015, 14:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ser fantastisk ud- flot flot arbejde..
Glæder mig virkelig til releasen.
Hvordan så det ud med nogle static planes-
Thomas Cook a321 , Jet time b737- Primera?
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Apropos de ortho fotos du har fundet af Vandel, kan du fortælle HVOR du har fundet dem? Jeg synes jeg har prøvet flere maps (google, zoom earth m.fl) og kan ikke finde et hvor solcellerne er på.
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund X

De nuværende offentligt tilgængelige ortofotos fra Kortforsyningen har solcellerne.

http://download.kortforsyningen.dk/cont ... lokinddelt
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Apropos de ortho fotos du har fundet af Vandel, kan du fortælle HVOR du har fundet dem? Jeg synes jeg har prøvet flere maps (google, zoom earth m.fl) og kan ikke finde et hvor solcellerne er på.
Som Penz siger ... Og du kan også se dem på:

http://kortforsyningen.dk/

Under "Webservices" > "Webservice liste". På listen er det "WMS: orto_foraar (GeoDanmark ortofoto)" klik på linket, scroll ned og klik på "Åben kort i nyt vindue"
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Tak for linket og jep, kortet er søreme "up to date" Både de tre nye hangarer i vestenden, Zleep hotellets nye udvidelse og rednings helikopter hangaren og helipad er med.
Og jeg skal da godt nok love for der er kommet nogle solceller på Vandel, så ikke meget flytrafi der mere :-)

BTW. Har du tjekket hvordan det ser ud med fps og ikke mindst VAS?
Last edited by Jlund on 06 Feb 2017, 21:34, edited 1 time in total.
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Det har desværre uventet trukket lidt ud med at få Billund X Scenery Configurator færdig. Men nu fungerer den endelig. Sådan kommer den til at se ud. Den er udviklet af 29Palms Scenery Design og specielt tilpasset af Lars Pinkenburg (Jeg skylder ham stor tak!).

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Vi bliver mere og mere utålmodige når vi ser alle de lækre ting du har fået med, men vi klarer det nok et stykke tid endnu, så tag den tid der skal til, så vi får et fantastisk scenery at flyve til / fra.
Har det været et større stykke arbejde end du forventede da du besluttede at lave Billund? Og uden at røbe noget, har du så bestemt hvad næste projekt skal være?
BTW. Har du en ide om hvordan det ser ud med Fps og Vas?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Ja, det har nok været et større arbejde end jeg forventede. Det skyldes måske ikke så meget lufthavnens størrelse (SÅ stor er den jo heller ikke), men snarere, at jeg har implementeret nogle for mig nye features som animationer, detaljerede custom ground service-modeller, custom lys mv. Men jeg har måske også gjort uforholdsmæssigt meget ud af GA/Cargo-området med ret høj detaljeringsgrad på næsten samtlige bygninger, og det har også taget en del tid.

Jeg har ikke besluttet endnu, hvad det næste lufthavns-projekt skal være (men på min liste over mulige projekter har jeg en MEGET klar favorit :-)). Men efter Billund, skal jeg hurtigst muligt i gang med næste del af RDX-serien. Og så har jeg også nogle opdateringer til Sønderborg og Sindal, der skal laves.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Uanset størrelse på dine næste airport (ja vi håber jo på du får lavet samtlige dk airports i Vidan kvalitet :-) ) , vil du så fremover bruge de ting du har lært med Billund. jeg tænker på ground service vehicles, animationer, custom lys, evt animerede mennesker etc. etc? SODE er jo nok ikke så aktuelt i f.esk Stauning eller Vamdrup, men animerede køretøjer, folk etc, vil pynte gevaldigt på det :-)
DanishFlyer
Posts: 11
Joined: 18 Jul 2016, 18:25
Contact: Send private message

Re: Billund X

Hvordan går det ad? Snart tid til beta? :D
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Den er i beta.
John
SimNord
DanishFlyer
Posts: 11
Joined: 18 Jul 2016, 18:25
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ok, du skrev jeg kunne komme på listen? Var det muligt? :)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

DanishFlyer wrote:Ok, du skrev jeg kunne komme på listen? Var det muligt? :)
Jeg har sendt dig en email.
John
SimNord
Mathiesen007
Posts: 12
Joined: 08 Dec 2015, 01:22
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg er inde på denne hjemmeside hver eneste dag! Venter spændt :D :D
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Mathiesen007 wrote:Jeg er inde på denne hjemmeside hver eneste dag! Venter spændt :D :D
Tak for din interesse for sceneryet! Det burde ikke vare så længe nu ... :)
John
SimNord
Copilot767
Posts: 20
Joined: 06 Sep 2015, 14:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Har også en A321 charterflyvning- Som venter på at komme afsted fra Billund :)
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Billund X

Et lille stemnings billede.. PS. still beta picture.
Attachments
ekbi2.jpg
ekbi2.jpg (735.98 KiB) Viewed 14470 times
Lars N.

whish you all a plesent flight
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund X

Uh altså Lars, du driller, pinebænken er ved at blive lidt hård at sidde på! :D
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund X

OK, nu driller John også ... godt nok nogen lækre screenshots på den BillundX side ... grr! :shock:
- Jens Peter "Penz" Pedersen

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest