John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

DanishFlyer wrote:Ser fedt ud! Jeg var selv i Billund i går, hvor kunne det være godt at flyve i en Billund som rent faktisk lignede den rigtige :D
Tak. Jeg gør mit bedste for at få det til at ligne så godt som muligt. Her er de seneste billeder:

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Uha, det ser bedre og bedre ud, og er godt klar over der er lang vej igen, men tør/vil du give et forsigtig skøn på hvornår den er klar? Snakker vi 2-3mdr, ½ år eller lign?
BTW. Er det default ai du har på det sidste billede? Bliver der custom made afcad, så man kan være sikker på at cargo fly parkerer i cargo området og passergerfly ved terminalen. Det er nemlig et problem med Azuras Billund som jeg bruger i øjeblikket.
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Tak!

Jeg vil som sædvanligt helst ikke sige noget om releasedato. Jeg har selv en formodning om, hvornår det kan blive, men jeg ved også, at der hurtigt kan dukke uforudsete problemer op, som kan forsinke hele projektet. Jeg arbejder også med nogle (for mig) nye teknikker i dette scenery , og derfor er jeg også lidt ekstra tilbageholdende med at give en dato. Men jeg håber at det bliver færdigt inden jul (i år ;-))

Det er default AI, der er på billedet. Jeg har selvfølgelig lavet min egen AFCAD (eller "ADE", som det hedder i mit tilfælde), men den skelner ikke mellem cargo og alm. trafik. Jeg skal nok kigge på det på et tidspunkt.
John
SimNord
DanishFlyer
Posts: 11
Joined: 18 Jul 2016, 18:25
Contact: Send private message

Re: Billund X

Nice!
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Billund X

John du får ikke bare 1 thumbs up, men 10 he he :D Det ser fantastisk godt ud. Nu ligner det Billund Lufthavn mere og mere, på alle leder og kanter. Især I fohold til det jeg var lidt med i den gang for nogle år siden.
Lars N.

whish you all a plesent flight
DanishFlyer
Posts: 11
Joined: 18 Jul 2016, 18:25
Contact: Send private message

Re: Billund X

+1
BCS3844
Posts: 9
Joined: 23 Sep 2015, 14:38
Location: Vejle, Denmark
Contact: Send private message

Re: Billund X

Hold op hvor ser det bare godt ud!!!
Jeg tror at det bliver årets bedste julegave :-) "måske".
Med venlig hilsen / Best Regards

Image
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Sig endelig til hvis jeg er ved at være en pestilens :-) men jeg er sikker på vi alle er spændte på hvordan arbejdet skrider frem. Så er der nogle nye skud vi kan savle over? :-) :-)
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Det er du ikke. Jeg er kun glad for interessen. Det skrider rigtigt godt fremad. Jeg er i gang med at placere custom træer hele vejen rundt om flyvefeltet og i byen. Håber at kunne vise nogle billeder i løbet af de næste par dage.
John
SimNord
DanishFlyer
Posts: 11
Joined: 18 Jul 2016, 18:25
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ej, kan virkelig ikke vente!!
:D
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

DanishFlyer wrote:Ej, kan virkelig ikke vente!!
:D
Det varer liige lidt endnu. Jeg skynder mig. Men det er først færdigt, når det er færdigt :D
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Kommer du til at mangle beta testere, så skal jeg gerne melde mig frivilligt. :-)

PS. Er der evt. nye billeder du vil vise?
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Kommer du til at mangle beta testere, så skal jeg gerne melde mig frivilligt. :-)

PS. Er der evt. nye billeder du vil vise?
Det er noteret. Du er meget velkommen som tester. Forhåbentlig kan jeg snart melde noget ud om tidspunktet.

Der er nye billeder på trapperne. Jeg er ved at færdiggøre jetways og kan forhåbentlig snart vise nogle billeder af dem. De er animerede og bliver af SODE-typen, hvilket betyder, at brugeren skal installerede SODE særskilt. Jeg er egentlig ikke den store tilhænger af, at brugeren skal installere "ekstra" ting for at et scenery fungerer, men mange efterspørger SODE jetways, og SODE har nogle andre spændende muligheder som jeg kunne tænke mig at bruge fremover, så nu har jeg altså besluttet at implementere teknikken.

SODE (Sim Object Display Engine) udvikles af Jeffrey Stähli og kan findes her: http://sode.12bpilot.ch/
John
SimNord
BCS3844
Posts: 9
Joined: 23 Sep 2015, 14:38
Location: Vejle, Denmark
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg synes ikke rigtigt at jeg har kunne finde noget information inde på forumet, om du har planer om at udvikle dine sceneries så de vil være tilgængelige for brugere, der benytter sig af X-Plane. - Så nu spørger jeg altså her! :-)

Jeg så en video her til aften af det nye X-plane 11 (dog kun i beta), som de har udtalt skulle udkomme inden udgangen af i år.
Og jeg må virkelig sige at det ser lovende ud, jeg har altid selv kun fløjet FS, fordi jeg ikke var helt tilfreds med det grafiske i X-Plane, men det her ser spændende ud :-)

Videoen jeg så på youtube kan findes nedenfor:
https://www.youtube.com/watch?v=w8nqEtAl0rk

(Og ligesom Jlund, må du endelig sige til hvis du får brug for flere beta testere til BLL).
Med venlig hilsen / Best Regards

Image
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jeg har ikke planer om at begynde at udvikle til X-Plane. Men jeg har lige købt det (10+11), og jeg vil give det en seriøs overvejelse, når v. 11 kommer. Det ser rigtig godt ud i videoen. Tak for link.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Endelig! Jetways!

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det ser bedre og bedre ud. Apropos SODE jetways, kan de stadigvæk bruges hvis man ikke har GSX eller AES?
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Tak!

SODE er et selvstædigt modul, som fungerer uafhængigt af andre ting. Så man skal altså blot Installere SODE, så ka man betjene jetways ligesom med det "indbyggede" ctrl+j.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Her er en lille video, hvor man kan se mine SODE jetways i funktion. Bemærk at de er i "sænket" position og peger ind mod parking spots, når de ikke er i brug, ligesom rw jetways i EKBI. Der er en beacon-lys-effekt, når jetway'en er i bevægelse. De er blevet til i samarbejde med SODE-udvikler Jeffrey Stähli, som jeg skylder en stor tak. SODE er gratis og kan downloades fra Jeffrey Stähli's website: http://sode.12bpilot.ch/

John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Nice med en video, det giver lidt bedre indtryk af hvordan Billund kommer til at se ud. Lige et par spørgsmål:
Jeg er ikke klar over hvilket system Billund bruger til Docking Guidance Systems som det vistnok hedder :-) Er det noget du også har med, for jeg kan ikke rigtigt se det på videoen?
Jeg går ud fra at alle fly i videoen er static, bliver der mulighed for at til/fra vælge dem, da jeg har en ai pakke til Billund som jeg bruger?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Dockingsystemet er ikke på plads endnu. Der er også et SODE-docking-system under udvikling, og jeg vil muligvis bruge det. Men det kan også være, at det kun bliver "statisk". Men jeg har besluttet noget endnu på det område.

Flyene i videoen er "dynamiske" og er fra AI-pakken My Traffik 6: http://secure.simmarket.com/mytraffic-6 ... ep3d.phtml

Jeg vil kun placere relativt få statisk fly, og det vil blive muligt at fravælge dem med mit configuration tool.
John
SimNord
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Billund X

John wrote:Jeg har ikke planer om at begynde at udvikle til X-Plane. Men jeg har lige købt det (10+11), og jeg vil give det en seriøs overvejelse, når v. 11 kommer. Det ser rigtig godt ud i videoen. Tak for link.
En lille note angående X-plane det skulle ikke være så meget arbejde i det, da der er et tool der hedder FS2Xplane (https://marginal.org.uk/x-planescenery/tools.html) som kan konvertere fs9 og fsx add-ons over til X-plane, det kræver lidt arbejde med taxi lys og sådan måske men en del forsøger sig med dette tool for at udvide mængden af add-ons til X-plane. har så gar set flytampa CPH i X-plane. Men jo mere simple projekterne des to bedre vil jeg tro for at der ikke er for meget extra arbejde i at sortere hvad der virker og hvad der må ændres for det virker.
Lars N.

whish you all a plesent flight
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg forstår hvis Billund ikke bliver klar til at have under juletræet, men er der nye billeder / videoer du vil dele?
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Der er ikke lige umiddelbart nye billeder på vej. Jeg arbejder med nogle rettelser og forskellige tekniske ting i sceneryet, der ikke syner af så meget, så det varer lige lidt, inden jeg kan vise nyt. Men af nyheder kan jeg fortælle, at der er nu et "dynamisk" safegate dockingsystem på plads. Det er dog kun aktivt i FSX of FSX:Steam-versionen, da det bygger på FS9-kode, som ikke virker i P3D. SODE har et VDGS-system under udvikling, der virker i P3D, og det vil jeg kraftigt overveje at implementere. Men om det når at komme med fra start, er usikkert.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Bliver det muligt at bruge Billund i både FSX Steam og P3D på samme licens, eller bliver det enten eller?

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest