John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X - Zealand

Uha. Jeg er ude på dybt vand med det her projekt; sikke meget autogen og sikke mange 3D-objekter, der skal til for at fylde et så tæt befolket område som Sjælland ud! Nå, men jeg må tage udfordringerne én ad gangen. Foreløbig er jeg tæt på at være færdig med sommer-versionen af selve foto-sceneryet af selve Sjælland. Lolland-Falster, Møn og Bornholm følger med i købet. Her nogle billeder fra København og omegn:

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
kebi14
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2012, 18:37
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X - Zealand

Godmorgen John

Det ser da imponerende ud. Så bliver det også en fornøjelse at tage turen til de egne af landet.

mvh
Knud
oled
Posts: 4
Joined: 27 Sep 2016, 18:44
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X - Zealand

Hold da op. Det ser godt ud. Og det er set med en Københavners øjne. ;)
Nej hvor jeg glæder mig. til udgivelsen.

Ole D.
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X - Zealand

Tak for de venlige ord! Jeg knokler med dette scenery, men der går altså desværre noget tid endnu, før det er færdigt. Jeg var egentlig færdig med selve det grundlæggende arbejde, at downloade og "skære" ortofotos ud, re-projektere, kompilere og sættet det hele sammen osv., da jeg indså, at hele Vestsjælland måtte laves om, fordi kvaliteten af 2016 forårs-ortofotos simpelthen er for ringe i forhold til det østlige Sjælland. Så jeg er startet forfra med Vestsjælland. Det bliver nu med 2014-forårs-ortofotos i stedet.
John
SimNord
mikced
Posts: 32
Joined: 08 Aug 2014, 09:44
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X - Zealand

John, jag tänkte på en sak gällande dina Real DEnmark X scenerys. Varför inte bara sälja produkten utan autogen eller i alla fall erbjuda den möjligehten att köpa endast photoscenery. Tänker att det kanske är onödigt att "återppfinna hjulet igen" openVFR finns ju redan för Danmark för den som vill med "good enough" autogen. Jag vet att OpenVFR inte är perfekt men det skulle väl skära ner tiden mycket för dig? Kan tänka mig att placera autogen tar oändligt mycket tid :)

Mikael
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X - Zealand

Hej Mikael

Det var måske en mulighed. Det vil jeg overveje. Jeg har ikke selv OpenVFR, men jeg vil prøve at kigge på det. Tak for det gode forslag :)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Real Denmark X - Zealand

Et lille kig ind i "værkstedet". Skærer 10x10 km. blokke ud af 2014 orto_foraar, som er flottere i farverve end 2016 for så vidt angår Vestsjælland. Jeg er MEGET glad for min Global Mapper. Licensen indebærer, at man kun må installere to gange pr. år, så man skal forsøge at holde antallet af Windows geninstallationer på et minimum :)

Image
John
SimNord
mikced
Posts: 32
Joined: 08 Aug 2014, 09:44
Contact: Send private message

Re: Real Denmark X - Zealand

Hjälper dig gärna att testa den möjligheten om du vill senare om du väljer en sådan idé. Jag har openVFR Denmark och var med i ditt Real Denmark X beta team tidigare. För min del tycker jag att så länge det finns både sommar och vintertexturer och att produkten innehåller en bra watermask" för sjöar och hav så är den absolut gångbar som kommersiell produkt. Personligen har jag inget problem med konceptet: "bring your own autogen" :) Kanske har andra någon annan synpunkt

Mikael

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests