John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Danish Airfields X - Saeby

Image


Sæby Flyveplads EKSA i Nordjylland. Work in progress.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Danish Airfields X - Saeby

Her et par billeder med motorflyverklubbens klubhus og Nordjysk Svæveflyveklubs store hangar/klubhus placeret FSX.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
RaysAviation
Posts: 25
Joined: 06 Jul 2011, 08:13
Location: Ikast
Contact: Send private message Website

Re: Danish Airfields X - Saeby

Hej John,

Dette ser super flot ud - Dog har jeg aldrig haft fornøjelsen af at se Sæby in real life, men ud fra de billeder du allerede har lagt op, kan det kun blive et super flot resultat.

Glæder mig til at se den færdige udgave... Har du en idé om tidshorisonten?


Rays Aviation
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Danish Airfields X - Saeby

Hej Ray

Tak! Det er lidt for tidligt endnu at sige noget om præcist hvornår det er færdigt, men forhåbentlig bliver det indenfor nogle uger/en måneds tid. Det er nok ikke den mest oplagte plads i Danmark at lave, men med den lidt øde beliggenhed midt i den nordjyske natur har stedet sin egen atmosfære, og det er den, jeg prøver at indfange.

Hvis du iøvrigt fra din rl flyvning har kendskab til danske pladser, der har noget særligt charmerende over sig, en flot beliggenhed eller lignende, så modtager jeg gerne gode forslag ;) Selv de ydmyge steder, hvor der ikke er andet end en knoldet græbane og et bræddeskur, kan bestemt være interessante at lave :D

mvh.
John
John
SimNord
RaysAviation
Posts: 25
Joined: 06 Jul 2011, 08:13
Location: Ikast
Contact: Send private message Website

Re: Danish Airfields X - Saeby

Hej John,

Hmm der er mange danske pladser der kunne være yderst interessante.

Der er en lille flyveplads på Tunø ved Århus, hvor jeg selv har fløjet til fra Herning. Der er nogle sykker fra Herning området som har sommerhus derovre, og i stedet for køreturen + færgen, tager de flyveren. Det er en lille plads med græsbane ud mellem nogle træer og som slutter ved en stejl skråning ved stranden. I den anden ende er der skov. Det er en hyggelig lille plads.

Jeg kom også til at tænke på Tim flyveplads der ligger i nærheden af Spjald i vestjylland. Det er igen blot en lille græsbane med høje træer i den ene ende som jeg husker det, men efter take-off har man udsynet mod Ringkøbing Fjord og Vesterhavet

Når man nu er så tæt på vesterhavet og Ringkøbing Fjord kunne man også tænke Stauning, der jo også er berømt for sit veterantræf og museum.

Hvis man skal have en flot indflyvning kunne det også være pladser som Sønderborg eller Thisted, der begge er lidt større pladser.

Der er selvfølgelig også mange flere, men dette var blot nogle pladser jeg selv synes godt om, og især den på Tunø ;-)

Håber det gav lidt inspiration, ellers tager vi lige en brainstorm igen senere


Rays Aviation
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Danish Airfields X - Saeby

Hej Ray

Tak for rigtig god information og gode forslag til pladser. Tunø har jeg selv haft med i mine overvejelser, men efter din anbefaling er den helt sikkert røget nogle pladser frem på listen. Tim kendte jeg ikke noget til, men det lyder til at være en fin lille plads. Den mangler af en eller anden grund på airfields.dk. Tak for de øvrige forslag også, supergodt med noget inspiration!

Mvh
John
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Danish Airfields X - Saeby

Lidt flere billeder fra pladsen; nu med køretøjer, ai, objekter, græs etc:

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Danish Airfields X - Saeby

Sommer i Sæby EKSA:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Danish Airfields X - Saeby

Produktsiden på mit website er nu oppe og scenery'et skulle blive tilgængelig på simMarket i løbet af kort tid.

Image

Her er screenshots af det færdig resultat:

http://www.vidandesign.com/dax_saeby.html

Mvh. John
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests