John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Aalborg X

Jeg er glad for at kunne vise de første billeder af min næste udgivelse, Aalborg X, et detaljeret og up-to-date scenery af Aalborg Lufthavn EKYT. Jeg havde fornøjelsen af at besøge lufthavnen tidligere på året, hvor jeg fik mulighed for at tage billeder til brug for projektet. Jeg har hidtil arbejdet med foto-underlaget og ground polygonen, men er nu også gået i gang med 3D-modelleringen. Her er den første (endnu ikke helt færdige) bygning, North Flying-hangaren ved den civile apron i FSX:


Image

Image

Image

Image
John
SimNord
flydk
Posts: 25
Joined: 28 Sep 2015, 11:52
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

Jeg glæder mig så meget til den her ..... :D
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

Tør man spørge om der er nye billeder af projektet?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Jlund wrote:Tør man spørge om der er nye billeder af projektet?
Det er der ikke lige pt. Jeg arbejder igen på ground polygonen, tegner taxiways, serviceveje, aprons etc. Aalborg er rimelig kompliceret i den henseende, især når man tager de militære områder med. Men det går støt og roligt fremad. Jeg glæder mig selv til at køre nogle ture ud igennem det snirklede system i EKYT, når sceneryet bliver færdigt. Man kan nemt fare vild ...
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

Fik du lov til at fotografere hele den nordlige del af basen med, eller bliver det "generic" bygninger og hangarer osv?
Uanset, så tror jeg vi er rigtig mange der glæder os til at se EKYT i Vidan kvalitet. Fortsat gor arbejdslyst med den.

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Jeg fik desværre ikke mulighed for fysisk at komme ind på det militære område, men på køreturen ned ad twy N holdt vi ind et par gange, så jeg kunne få nogle billeder af hangarer mv. ved Air Transport Wing, Det kan der komme nogle ret flotte modeller ud af, tror jeg. Men jeg kom altså ikke dybere ind på området. Så det må blive lidt mere generiske 3D-modeller for resten. Men mange af bygningerne er jo også "generiske" irl, shelters, hangarer, barak-bygninger mv.
Attachments
IMG_4021.JPG
IMG_4021.JPG (5.41 MiB) Viewed 22883 times
IMG_4008.JPG
IMG_4008.JPG (3.92 MiB) Viewed 22883 times
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Et par billeder af ground polygonen til Aalborg X fra mit 3D-program. Lufthavnen bærer præg af at være både tidligere Luftwaffe "Fliegerhorst Aalborg West" og NATO Air Base. Der er et virvar af rulleveje, delvist forsvundne betonbaner og serviceveje, foruden en masse "kødben".

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
flydk
Posts: 25
Joined: 28 Sep 2015, 11:52
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

Har der været en tvær bane engang, som der ser måske ud til ??
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Der har vist været op til flere tværbaner. Prøv at kigge på lufthavnen på krak.dk. Der er mange spor efter Fliegerhorst Aalborg West.
John
SimNord
PeterToftDK
Posts: 16
Joined: 24 Aug 2017, 19:15
Contact: Send private message Twitter

Re: Aalborg X

John wrote:Jeg er glad for at kunne vise de første billeder af min næste udgivelse, Aalborg X, et detaljeret og up-to-date scenery af Aalborg Lufthavn EKYT. Jeg havde fornøjelsen af at besøge lufthavnen tidligere på året, hvor jeg fik mulighed for at tage billeder til brug for projektet. Jeg har hidtil arbejdet med foto-underlaget og ground polygonen, men er nu også gået i gang med 3D-modelleringen. Her er den første (endnu ikke helt færdige) bygning, North Flying-hangaren ved den civile apron i FSX:


Image

Image

Image

Image
Wow! Det ser bare super godt ud John! Ser virkelig frem til og få fløjet noget SAS og Norwegian til et lidt mere foto-realistisk Aalborg. :P :D Keep up the good work! :)
Peter Toft
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

Hej John.
Jeg er lidt forbavset over du ikke samler dine Ålborg screenies herinde. Det giver et bedre samlet billede og gør det nemmere at følge med i udviklingen (synes jeg ihvertilfald)

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Det er også for ringe, at jeg ikke kan holde min egen tråd up-to-date :oops: Så det er der hermed rådet bod på :D:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
guldmule
Posts: 1
Joined: 12 Nov 2017, 23:18
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

Det er bare flot. Glæder mig til det udkommer
kebi14
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2012, 18:37
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

GODT NYTÅR


Efter en gen-installation af en del scenerier, så tog jeg turen mod Samsø. Det kunne da blive et billede til en passende nytårshilsen.

John - Det bliver spændende at se, hvad du I 2018 kan fremtrylle af flotte detaljer i EKYT-sceneriet ud over de fine appetitvækkere i "tråden".

Med venlig hilsen
Knud
Attachments
fribal1.jpg
fribal1.jpg (725.98 KiB) Viewed 22559 times
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

kebi14 wrote:GODT NYTÅR


Efter en gen-installation af en del scenerier, så tog jeg turen mod Samsø. Det kunne da blive et billede til en passende nytårshilsen.

John - Det bliver spændende at se, hvad du I 2018 kan fremtrylle af flotte detaljer i EKYT-sceneriet ud over de fine appetitvækkere i "tråden".

Med venlig hilsen
Knud
Godt nytår, Knud. Og tak for det fine billede.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Der mangler endnu enkelte detaljer, men jeg er i det store hele færdig med modellen af tårnet. Jeg var så heldig at blive inviteret op i det på min fototur til EKYT og få en snak med de flinke folk, der arbejder der. Det gav også mulighed for at få et rigtig godt overblik over lufthavnen og se det hele lidt fra oven. Her er tårnet i FSX:

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Den civile apron set fra tårnet:

Image
John
SimNord
kebi14
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2012, 18:37
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

Det ser godt ud - John

mvh
Knud
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Så blev jeg færdig med hangarer mv. ved "Dolphin apron":

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
ozboater
Posts: 3
Joined: 02 Jun 2017, 15:08
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

This is really fantastic work with the buildings. They look terrific.
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Thank you. Thanks for your kind comment, glad that you like it:)
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Aalborg X

Hej John

Er der en grund til du ikke samler alle screenshots i denne her tråd? Jeg er inde på den side her hver dag, til gengæld ser jeg dem ikke så tit på din FB side.
Synes det gør det nemmere at følge når de er samlet, men det er så bare min mening.

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Jlund wrote:Hej John

Er der en grund til du ikke samler alle screenshots i denne her tråd? Jeg er inde på den side her hver dag, til gengæld ser jeg dem ikke så tit på din FB side.
Synes det gør det nemmere at følge når de er samlet, men det er så bare min mening.

mvh Jørn
Det har vi været omkring før:) Det skyldes en lille smule forsømmelighed :) Og så lidt, at jeg tror, flere og flere mest ser hvad jeg poster på netop Facebook. Men her er i hvert fald seneste nye billede ;-)

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Terminalen i P3Dv4: :-)

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Aalborg X

Landside og den øvrige udvendige side af terminal nu også næsten færdig. Nu skal jeg i gang med det indvendige 3D. :-)

Image
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest