John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Vidan Design og Microsoft Flight Simulator

Jeg kan nu (officielt) fortælle, at Vidan Design planlægger at udvikle og udgive sceneries til Microsoft Flight Simulator (yes, det er titlen, ganske enklet :-) ) Det har sådan set været planen hele tiden, men nu er det blevet muligt at offentliggøre det, så det være hermed gjort. Som Microsoft selv har annonceret, har den nye sim en "indbygget" shop, og jeg forventer, at mine produkter med tiden bliver tilgængelige dér, ligesom de formentlig også vil blive solgt i bl.a. Vidan Designs egen shop.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Vidan Design og Microsoft Flight Simulator

Det er godt nyt,men også hvad vi forventede :-) :-)

Bliver der en update discount, eller er det en full price?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan Design og Microsoft Flight Simulator

Jlund wrote: 22 Jul 2020, 08:51 Det er godt nyt,men også hvad vi forventede :-) :-)

Bliver der en update discount, eller er det en full price?

mvh Jørn
Det har jeg ikke taget stilling til endnu. Men vedr. priser, så er det en rigtig god nyhed for mange add-on-udviklere, tror jeg, at man suverænt kan fastsætte sine egne priser i den indbyggede shop:
The Marketplace will operate under an Agency model, which means that you, as the content creator, will set the price for every piece of content you submit. Becoming a partner doesn’t alter your ability to sell your content on your own websites and storefronts. Just like with FSX, you can continue to sell your content outside of our Marketplace. Becoming a Microsoft Flight Simulator Marketplace Partner essentially unlocks another channel for you.
https://www.flightsimulator.com/july-16 ... nt-update/
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Vidan Design og Microsoft Flight Simulator

Jeg kan godt se både fordele og ulemper ved at sælge igennem MS Marketplace. Ingen tvivl om at det kommer ud til en større gruppe af simmere, og hvis det bliver en form for "one click buy and install" så vil det være en nem måde at købe på. En af ulemperne for dig som sælger vil jo være at MS vil have 30% af dig for hver kopi de sælger. De skriver godt nok at I selv kan fastsætte jeres priser, men skal du have den samme fortjeneste ud af det, bør de jo koste 30% mere end hvis man køber direkte fra din egen webshop. Men er spændt på hvordan det kommer til at fungere, der skal jo nok være nogle børne sygdomme som de skal have rettet hen af vejen, men ingen tvivl om det kan give et bedre overblik over hvilke addons der er til msfs.

Jeg så denne post på Avsim:
"in 8 days I can answer that and a host of other questions posed , Avsim had an opportunity to interview the MS2020 team leaders yesterday and go through a number of topics that covered various yet unanswered enquiries from our forum . An Embargo is in effect until the 30th , after that point the publication ban on the last batch of surprises reviewed in a streamed video conference and Q&A session will be lifted ."

Gad vide om det er NDA'en der bliver løftet, så vi kan begynde at stille spørgsmål til alpha testerne? I givet fald,så bered dig på at der vil komme nogle spørgsmål til Vidan om Danmark og dine scenerier i MSFS :D :D
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan Design og Microsoft Flight Simulator

Jeg ser frem til at få en masse spørgsmål om den nye sim:-) Men om jeg kan svare, det er er en anden sag. Meget af det, der sker pt. er også helt nyt for mig - og jeg tror, at det også gælder mange andre add-on-udviklere. Men det er spændende, nye tider. Fremtiden er lys! :D
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests