Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Vidan tidslinie?

Hej John

Kan du sige noget om hvordan din tidslinie for Vidan produkter ser ud?

Satser du på at have nogle produkter klar ved ugivelsen af MSFS?
Hvilken sim planlægger du Aarhus kommer til først?

Er det "forholdsvis" nemt at konvertere dem til MSFS, eller skal der startes næsten fra schratch igen?

Ved du om der er nogle landmarks i DK, f.eks Kronborg, fyrtårne, vindmøller etc. etc?

Er du godkendt til at måtte vise screenshots, eller videoer med dine scenerier i MSFS inden udgivelse?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan tidslinie?

NDA'en er stadig i kraft, så det er begrænset, hvad jeg kan sige. Det tidlige udgivelsestidspunkt for den nye sim er kommet som lidt af en overraskelse. Jeg har brugt en del tid på at opdatere alle mine produkter til P3Dv5, og det har taget fokus lidt væk fra den nye sim. Men nu er det arbejde afsluttet, og jeg har netop udgivet min nye EKAH til FSX/P3D4/5. Så nu vil jeg for alvor fokusere på Microsoft Flight Simulator og dens SDK. Desværre bliver ingen af af mine produkter klar til den nye sim på udgivelsestidspunktet. Jeg ved ikke, hvad jeg må sige om SDK'en, men jeg forventer, at der er rigtig meget arbejde forude, før mine egne produkter er klar til MSFS. Jeg har ikke fået at vide, at jeg må vise screenshots og videoer. Jeg har set, at der er begyndt at dukke billeder op fra andre udviklere. Hvordan det hænger sammen med NDA'en skal jeg ikke kunne sige.

Edit: I mellemtiden har jeg så fået at vide, at "still-billeder" er ok at vise. Så må jeg jo skynde mig at få noget at vise, hehe :-)
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

Hej John

"Edit: I mellemtiden har jeg så fået at vide, at "still-billeder" er ok at vise. Så må jeg jo skynde mig at få noget at vise, hehe :-)"

Gælder det "kun" dine egne kreationer i MSFS, eller kan man lokke dig til at smide nogle billeder op af EKBI, EKYT, EKAH, EKRN som de ser ud i default scenery?
Jeg har endnu ikke set hvordan Danmark ser ud i simmen, så er jo lidt spændt :-)
Jeg kan selvfølgelig bare vente til den er udgivet, men jeg regner ikke med at købe den lige med det samme.så er lidt nysgerrig :-)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan tidslinie?

Tilladelsen gælder desværre kun egne kreationer, medmindre jeg har misforstået emailen. Men jeg er ret sikker på at NDA'en stadig gælder i forhold til at vise indhold generelt.

Det bliver også spændende for udviklerne at få release-versionen, det kan jo være SDK'en er blevet forbedret ... Nu skal vi kun sove to gange mere :mrgreen: :mrgreen:
John
SimNord
Truelz
Posts: 17
Joined: 14 Apr 2011, 18:50
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

Er der noget nyt i forhold til MSFS? :)
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

Er der noget nyt i forhold til MSFS?


+1
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan tidslinie?

Der er det nye, at arbejdet med Billund til MSFS skrider støt og roligt fremad og at det forhåbentlig ikke varer så længe, før scenery'et er færdigt ;-)
John
SimNord
hummelmose
Posts: 17
Joined: 11 Oct 2019, 08:17
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

John wrote: 06 Nov 2020, 02:11 Der er det nye, at arbejdet med Billund til MSFS skrider støt og roligt fremad og at det forhåbentlig ikke varer så længe, før scenery'et er færdigt ;-)
Hej John.

Glæder mig vildt meget til EKBI kommer til MSFS.

Har du en ETA +/- nogle uger. Før eller efter jul ? :D
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan tidslinie?

Uden at kunne love det, så forventer jeg, at Billund kommer før jul. Den er planlagt til udgivelse via MSFS Marketplace. Jeg regner med, at test af sceneryet begynder 1. dec :) Jeg har netop fået de animerede jetways på plads, hvilket er en lille "milepæl" :-)
John
SimNord
hummelmose
Posts: 17
Joined: 11 Oct 2019, 08:17
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

Hej.

Kommer den kun i MSFS Marketplace, eller kan man købe den direkte hos Vidan - Er ikke så vild med at købe på Marketplace hvis jeg kan undgå det

/Jens
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan tidslinie?

Hej Jens, det er planen, at den først kommer i Marketplace og derefter på mit eget website og simMarket. Jeg kan desværre endnu ikke sige præcist, hvornår den kommer de forskellige steder - andet end at det bliver "så hurtigt som muligt og så langsomt som nødvendig." (for at citere Mette F. :mrgreen: )
John
SimNord
hummelmose
Posts: 17
Joined: 11 Oct 2019, 08:17
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

John wrote: 10 Dec 2020, 19:32 Hej Jens, det er planen, at den først kommer i Marketplace og derefter på mit eget website og simMarket. Jeg kan desværre endnu ikke sige præcist, hvornår den kommer de forskellige steder - andet end at det bliver "så hurtigt som muligt og så langsomt som nødvendig." (for at citere Mette F. :mrgreen: )
OK

Vil helst købe af dig, så må jeg vente selvom det gør ondt.

Du har ikke brug for en betatester vel :-)

Skal nok lægge en forudbestilling via mobile-pay.
Truelz
Posts: 17
Joined: 14 Apr 2011, 18:50
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

John wrote: 10 Dec 2020, 19:32 Hej Jens, det er planen, at den først kommer i Marketplace og derefter på mit eget website og simMarket. Jeg kan desværre endnu ikke sige præcist, hvornår den kommer de forskellige steder - andet end at det bliver "så hurtigt som muligt og så langsomt som nødvendig." (for at citere Mette F. :mrgreen: )
Er det muligt at få et lille sneak-peak screenshot?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan tidslinie?

Truelz wrote: 11 Dec 2020, 21:26 Er det muligt at få et lille sneak-peak screenshot?
Jada :-)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Truelz
Posts: 17
Joined: 14 Apr 2011, 18:50
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

John wrote: 12 Dec 2020, 01:16 Jada :-)
:shock: Nu er det lige før jeg fortryder at jeg spurgte, når man får så mange screenshots kan man jo ikke undgå at glæde sig endnu mere til det udkommer! :lol:
FinnJ
Posts: 5
Joined: 06 Sep 2020, 23:29
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

Hit med det :D
McGade85
Posts: 1
Joined: 18 Jan 2021, 01:11
Contact: Send private message

Re: Vidan tidslinie?

Hvor langt nede er Aalborg - EKYT på to-do listen efter du har released Billund? :)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan tidslinie?

McGade85 wrote: 18 Jan 2021, 01:15 Hvor langt nede er Aalborg - EKYT på to-do listen efter du har released Billund? :)
Den er ikke særlig langt nede. Jeg er godt i gang med både Bornholm og Aalborg. Jeg kan desværre ikke sige noget om tidshorisont for udgivelse endnu, kun, at det bliver så hurtigt som muligt og så langsomt som nødvendigt :D
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest