baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

P3Dv2

Hej John
er der planer om udgivelse til P3D. jeg har prøvet med EKAH og EKSB uden støre held de virker men der er nogle fejl så som hangar der er væk (Sønderborg) mangelende taxi ways Aarhus


br baltzer
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Hej Baltzer

Det er der. Jeg har installeret min developer version v2 og er så småt begyndt at sætte mig ind i SDK'en. Så vidt jeg har forstået, er der sket nogle ændringer i mdl-formatet (som er det format, 3D programmet Gmax eksporterer) siden 1.4, så der kan være visse problemer med eksisterende FSX-scenery. Hvis du har mulighed for at poste nogle screenshots af de fejl, du har fundet, vil det være super!
John
SimNord
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

Okay jeg instalere ekah eksb eksn og ekrn derefter de små vh

baltzer
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

ekah
De gule ting ligner taxi skilte og der er også i Sønderborg,de kan også være grå

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by baltzer on 12 Dec 2013, 14:01, edited 2 times in total.
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

EKSB

Image
se den store hangar er væk.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by baltzer on 12 Dec 2013, 14:03, edited 1 time in total.
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

Sindal ser ud til at virke
Image


Image

Image
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

Og til sidst Bornholm ser også ud til at virke det røde er der også i fsx

Image

Image

Image

Image
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

Okay det var det håber at du kan bruge det til noget.
specks win 7 64
8 ram
Intel i7 3770 3.5 oc 4.5

der er inst p3dv2 med orbx global ellers intet
baltzer
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Det røde skyldes, at der er områder på BMP ortofotoet, der er helt hvidt (255,255, 255). Når man compiler bmp billedet til bgl format, bliver de hvide områder røde. Jeg har ikke selv set det i mit nuværende EKRN scenery i FSX, men jeg skal nok lige tjekke en ekstra gang.

Tak for billeder, Baltzer. Jeg skal nok vende tilbage med svar på de øvrige ting.

Geir, er du sikker på at det er Vidan Designs "Bornholm Airport X" scenery, du har installeret? Der findes vistnok et andet scenery lavet af en eller anden polak ... :o
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Geir Haukland wrote:Har denne:

Aerosoft-Drzewiecki Design - Bornholm Island 2011 X v1.2

Det er ikke ditt likevel

Geir
Det er desværre også delvist mit scenery :(. Men det er en helt anden historie som du kan læse om her og her
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Geir Haukland wrote:Det der var en skam å lese ang de gutta der, da tror jeg at jeg skal fjerne den fra disken min og heller vente på den som kommer fra deg. Gleder meg til en tidlig test om mulig, men uansett, tror ikke jeg skal ha noe mer fra de gutta der gitt. Satser mine slanter heller på deg John for den flotte jobben du gjør og legger ned i designen din. Min fulle støtte til deg og din design som er langt klarere i både grafikk messig og fps messig, så dine scenery's er velkommen her i huset. Da er det sagt.

Regards
Geir
Tak for din støtte, Geir. Du er som tidligere nævnt på min liste over betatestere. Men jeg kan desværre stadig ikke sige noget om, hvornår det er klar til test. Du får besked!
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Det første af mine sceneries til Prepar3Dv2 kan nu downloades:

Hent Danish Airfields X - Grenaa her:

http://www.vidandesign.com/dax_grenaa.html

Kør installationsprogrammet og vælg Prepar3Dv2-versionen.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

baltzer wrote:EKSB

Image
se den store hangar er væk.
Den eneste forklaring på de manglende hangarer jeg kan finde, er, at modeller der er compilet med FS9 SDK ikke virker i Prepar3Dv2. Hangarene i både Sønderborg og Sindal er lavet med FS9-teknik (af hensyn til den brugerstyrede animation af portene, som man ikke kan lave med FSX SDK) Jeg vil overveje at lave de same hangarer med FSX SDK eller Prepar3D SDK, men det bliver muligvis på bekostning af animationen af portene
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

baltzer wrote:ekah
De gule ting ligner taxi skilte og der er også i Sønderborg,de kan også være grå

Image
Kan det tænkes, at det har noget at gøre med Orbx Global? Jeg kan ikke umiddelbart finde en forklaring på fænomenet. Jeg kører med en 100 % default Prepar3Dv2 installation og har ikke set dette fænomen endnu.
John
SimNord
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

John wrote:
baltzer wrote:EKSB

Image
se den store hangar er væk.
Den eneste forklaring på de manglende hangarer jeg kan finde, er, at modeller der er compilet med FS9 SDK ikke virker i Prepar3Dv2. Hangarene i både Sønderborg og Sindal er lavet med FS9-teknik (af hensyn til den brugerstyrede animation af portene, som man ikke kan lave med FSX SDK) Jeg vil overveje at lave de same hangarer med FSX SDK eller Prepar3D SDK, men det bliver muligvis på bekostning af animationen af portene
Tak for grenå. det forstår jeg ikke der er ikke nogle fejl i sindal kun i Sønderborg
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

Det er nok som du siger,orbx har nok noget at sige jeg prøver en reinstall en af dagene


jens
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Jeg har testet Sonderborg X igen, (uden Orbx Global), og jeg kan ikke genskabe problemet med taxiskilte-textures på træmodeller. Så vidt jeg kan se er der kun problemer med indhold lavet med FS9 SDK (i dette tilfælde banelys og brugerstyrede animationer (hangarporte))

Sceneryet fungerer i øvrigt fint under DX11, også ved dawn og dusk :)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Jeg kan nu bekræfte, at der er et problem med P3Dv2 og forkerte textures på autogen - i visse tilfælde. Fænomenet er beskrevet bl.a. her:

http://www.prepar3d.com/forum-5/?mingle ... pic&t=3935

http://triengtrieng.webs.com/apps/forum ... en-problem

Jeg er stødt på problemet i min test af Bornholm X i P3Dv2, hvor autogen træer kan se ud som på billedet nedenfor, hvor man ser individuelt placerede træmodeller i forgrunden og autogen træer bagved med de forkerte textures. Problemet har forbindelse til de individuelt placerede træ-modeller. Hvis man deaktiverer disse modeller, forsvinder problemet.

Image

Efter sigende skulle Lockheed Martin være klar over problemet, og man kan håbe, at problemet er løst i den kommende patch.

En midlertidig løsning er, at man ændrer den globale texture resolution, f.eks til "Low" og derefter til "Ultra" - eller hvilken setting, man nu ønsker at bruge.:

Image

Så ser alting normalt ud:

Image

Desværre er denne løsning ikke "blivende". Når man lukker P3Dv2 og starter spillet igen, vender problemet tilbage.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Her er endnu en tråd om dette problem: http://www.fsdeveloper.com/forum/showth ... p?t=428310

Se især billederne i post #4 :

http://www.fsdeveloper.com/forum/showpo ... ostcount=4
John
SimNord
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

Det var dejligt at høre,jeg troede at der var noget galt med mit hardware :D



jens
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Ja, man kan næsten blive bekymret for, om det er grafikkortet, der er ved at stå af, når man ser det. Men problemet skulle efter sigende være rette i den kommende patch. Jeg håber også, at problemet med FS9 SDK-indhold (bl.a. brugerstyrede animationer) + de manglende approach-, taxi- og runway-lys er blevet rettet.

Jeg tester Bornholm X i Prepar3Dv2 også, men det komplicerer tingende lidt, når der er den slags fejl at tage højde for.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

Jeg har nu installeret 2.1-patchen og der er bade gode og dårlige nyheder. Problemet med forkerte textures på træer er løst. Men FS9 MDL indhold fungerer stadig ikke. Min hangar i EKSB med animerede porte er derfor stadig pist borte, og det samme gælder approach- og runway lights I EKSB og EKRN. Jeg havde håbet, at patchen ville løse disse to problemer, men det ser desværre ud til ikke at være tilfældet ... Jeg er nødt til at fixe det, før jeg kan kalde de to sceneries (+Sindal) for P3Dv2 kompatible.
John
SimNord
baltzer
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2010, 11:25
Location: Aalborg
Contact: Send private message

Re: P3Dv2

Lyder godt John,og tak for update af EKRN,nyder det rigtig meget sammen med majestic Dash 8
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv2

baltzer wrote:Lyder godt John,og tak for update af EKRN,nyder det rigtig meget sammen med majestic Dash 8
Det var så lidt. Glad for, at du har glæde af updaten.

Jeg håber, at den fungerer tilfredsstillende hos dig mht. performance, fps, texture loading og den slags. Det er en hel del flere polygoner og meget mere fotoscenery end i den gamle version.
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests