Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

Ja det er sommerbilleder, og flotte.

Jeg laver min gdalwarp på originalstørrelsen inden jeg reducerer, fordi jeg synes PS's anitaliasing (den default anisotropic, ikke den specifikke til reduction) er bedre end gdalwarps (som ellers ikke er helt i skoven).
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Langsomt, men sikkert, går det fremad. 60cm/pixel resample nu på plads (dækker fra Norsminde Fjord til Studstrupværket). Hver eneste af de gamle Gmax modeller bliver åbnet og re-exporteret. Der bliver ryddet lidt op i textures og materials mm. Forhåbentlig vil det forbedre performance en smule. Jeg skriver også nye placerings-xml'er, så modellerne kommer til at stå pænt på ortofoto'et. Men grundlæggende er problemet med sceneryet, at modellerne i udstrakt grad er mappet med tiling-teknikken, hvor man bruger mange små textures. Det giver en forfærdelig masse "drawcalls", hvilket ikke er godt. Siden er jeg blevet klogere og har opdaget fordelen ved at bruge færre men større textures. Men at re-mappe samtlige modeller fuldstændigt vil trods alt føre for vidt. Her er de første af de "nye" gamle modeller kommet på plads: Py ha!

Image
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

WOW! Det er en større revision du har gang i!

Uni ser godt ud ... :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen

Return to “Aarhus City X”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest