Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Århus X sucks!

The Toveshøj blocks are not included.

It's not that easy living in a ground polygon, just saying ... =)

(Banter aside, I cherish every single piece of Vidan scenery, we're fortunate to have such talented and productive designers here in Denmark.).
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

De kommer med ved næste opdatering - sammen med et nyt ortofoto-underlag. Bazar Vest er også på tegnebrættet.

Image
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

Du styrer John. :)

Jeg ser frem til at kunne droppe mit gigantiske hjemmerullede ortofoto til fordel for dit.
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Ortofotoet ser meget godt ud. Jeg har "opdateret" det en smule i forhold til det originale orto_foraar så havnes nye lay-out er med og der er plads til de nye bygninger på Aarhus Ø m.m.

Men jeg er ikke helt tilfreds med opløsningen (det er ca. 1 m/px.), så jeg overvejer at erstatte det med et nyt. Et andet problem, jeg er løbet ind i, er, at mine 3D-modeller er fejlplaceret med nogle meter. Jeg har allerede flyttet en del modeller, så de matcher med "aftrykket" på ortofotoet, men det bliver et større arbejde at få flyttet dem alle.

Image

Image

Image
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

John wrote:Ortofotoet ser meget godt ud. Jeg har "opdateret" det en smule i forhold til det originale orto_foraar så havnes nye lay-out er med og der er plads til de nye bygninger på Aarhus Ø m.m.
Det ser totalt godt ud!
John wrote:Et andet problem, jeg er løbet ind i, er, at mine 3D-modeller er fejlplaceret med nogle meter. Jeg har allerede flyttet en del modeller, så de matcher med "aftrykket" på ortofotoet, men det bliver et større arbejde at få flyttet dem alle.
Der er så sindssygt mange bygninger i det scenery, så jeg tror du vil være tilgivet hvis der skulle være et par stykker der står lidt wonky John. :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

Man burde næsten lave klokkespillet på rådhuset - med Morten Børups melodi. ;)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

John wrote:Image
DET billede er for blæret. Du burde skamme dig!

Bvadr siger jeg bare. :mrgreen:
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Penz wrote:
John wrote:Image
DET billede er for blæret. Du burde skamme dig!

Bvadr siger jeg bare. :mrgreen:
Hehe. Bemærk at de har tørlagt Årslev Engsø igen!
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Jeg beholder muligvis alligevel det nuværende fotounderlag. Men jeg er gået i gang med at re-eksportere mange af de gamle modeller, fordi det er muligt at reducere antallet af materials lidt, så jeg får færre draw-calls, og det er udmærket, fordi der er rigtig mange af dem, eftersom jeg oprindeligt brugte tiling meget, dvs. mange små textures, hvilket (er jeg senere blevet klar over) ikke er det optimale til FSX! Men det vil trods alt føre for vidt at begynde at lave helt nye textures og re-mappe hele molevitten!

Men der er skam også kommet noget helt nyt til siden sidst: Ligthouse på Aarhus Ø.
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

Jeg synes det er flot at du i det hele taget forfiner og videreudvikler Århus.

Det er allerede et kanongodt cityscape, på trods af den onde og kyniske udeladelse af Toveshøj. :P
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Tak, JP. Det er efterhånden nogle år siden, det første Aarhus X blev til, og jeg har lært meget nyt om udvikling til FSX siden. Jeg lavede bl.a. nogle unoder i Gmax dengang, som jeg nu retter op på, og jeg vil i det hele taget gerne have Aarhus by til at være på niveau med mine nyere sceneries, sådan ud fra en design-mæssig betragtning. Og at der skal et ordentligt fotounderlag til, giver sig selv.
John
SimNord
Montie
Posts: 2
Joined: 11 Feb 2015, 17:59
Location: Aarhus
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

Er dette stadig en stand-alone add on eller bliver dette en del af Real Denmark X?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Hej Montie

Min plan er, at Aarhus by fortsat skal være en selvstændig udgivelse. Det samme gælder for alle mine andre add-ons. Men jeg vil selvfølgelig sørge for, at Aarhus og de andre sceneries er/bliver kompatible med Real Denmark X. RDX bliver "kun" photoscenery + autogen (om det bliver stock autogen eller om det bliver med custom autogen har jeg ikke besluttet endnu.)
John
SimNord
Montie
Posts: 2
Joined: 11 Feb 2015, 17:59
Location: Aarhus
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

Okay, tak John. Hvad er status på Aarhus X?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Det går desværre lidt langsomt med opdateringen af Aarhus. Jeg har mest arbejdet på andre projekter og har ikke fået gjort så meget ved Aarhus som jeg gerne ville. Men jeg håber at komme i gang med det igen snart. Det er min plan at fylde nogle af de store, tomme "ubebyggede" områder i det det nuværende scenery ud med autogen, og alene det tror jeg vil give et meget bedre scenery.
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

Image
Kinesisk indregistreret tanker Yang Ning Hu uden for Århus, afventende inspektion.

Adskillige af Henrik Nielsens flotte skibe lægger vejen forbi. :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Flot, flot! Det glæder mig, at Henriks AI-skibe kommer omkring Aarhus. Jeg har med skam at melde ikke har fået pakken installeret endnu, det er bestemt for dårligt!
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

John, du bliver virkelig nødt til at lave en "modeller og resamples"-fri aften engang imellem hvor du bare fjotter rundt i simmen (og installerer unikke og banebrydende addons som Henriks skibe)!

Nu vi (jeg) snakker om skibe: http://www.fsdeveloper.com/forum/thread ... ng.432291/
Det bliver sjovt at prøve i P3D, når det er færdigt. Jeg har i den grad tænkt mig at lave et storstilet røvertogt til Samsø når vinden er i nordvest en dag - Yarr! :mrgreen:
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Du siger noget, det var faktisk et godt forslag! Man kan nemt glemme det aspekt ved simmen, når men selv sidder og nørkler med at udvikle ting til den.

Jeg har godt set tråden om HMS Bounty på fsdeveloper, imponerende skib, og en af de flotteste modeller, der endnu er lavet til FS! Skal blive sjovt at se det i danske farvande.
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

BF Leticia:
Image

Ukristeligt vejr selv om det snart er påske, hvem skulle tro det var 1. april i morgen? :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

Det seneste Århus ortofoto fra Kortforsyningen (2014) er top notch - man har været MEGET liberal med begrebet "før løvspring" synes jeg ... :D

Image

(Ignorer de underlige klatter i vandet - jeg har slet ikke lavet en blend mask nede ved havnen.).
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Aarhus X enhanced! Du er hurtigere ude, end udgiveren.:D Jeg må altså se at få gjort noget ved det scenery!

Flot, og det ser ud til, at mine modeller står nogenlunde præcist på "fodaftrykkene".
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Penz wrote:Det seneste Århus ortofoto fra Kortforsyningen (2014) er top notch - man har været MEGET liberal med begrebet "før løvspring" synes jeg ... :D

Image

(Ignorer de underlige klatter i vandet - jeg har slet ikke lavet en blend mask nede ved havnen.).
Hvilken opløsning (cm./pixel) er det?

Jeg har lavet en ny version med 2014 ortofoto i 1m/pixel, men jeg er ikke helt tilfreds. Jeg overvejer at gå lidt op i opløsning. Men det koster jo desværre mht. filstørrelse.
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Århus X sucks!

Min resample startede som et 40cm/pix udtræk, reduceret til halv størrelse (i Photoshop, det giver en god antialiasing synes jeg) - så altså 80cm/pix.
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Århus X sucks!

Penz wrote:Min resample startede som et 40cm/pix udtræk, reduceret til halv størrelse (i Photoshop, det giver en god antialiasing synes jeg) - så altså 80cm/pix.
Tak for info. Jeg har nu lavet et nyt udtræk af hele kommunen på 30cm/pixel (splittet op i 8 mindre udtræk). Vil overveje din løsning med at reducere størrelse efterfølgende. Det er supergode ortofotos! Du har ret i, at Geodatastyrelsen har været meget liberale i deres fortolkning af "forår" i dette tilfælde.
John
SimNord

Return to “Aarhus City X”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests