Andreas
Posts: 4
Joined: 17 Apr 2014, 12:28
Location: Vasa, Finland
Contact: Send private message

Probelm med Grenå

Hej! Först och främst vill jag tacka för alla fantastiska flygplatser och scenerier från Vidan, Bornholm är en personlig favorit. :) Dock har jag ett "litet" problem med Grenå flygfält, jag bifogade en liten bild på det. Installationen var på en helt "ren" FSX/acceleration installation så det finns inget annat tillägg som kan störa så att säga. Skulle vara bussigt ifall ni har lust att kika på vad som kan vara felet.

med vänlig hälsning/Andreas, Vasa-Finland

P.S Skulle vara jättekul ifall Vidan skulle släppa något svenskt eller finskt flygfält, vi är ju inte så hemskt bortskämda med sådant som du kanske vet. Något på andra sidan Öresundsbron hade ju passat med närhet till Danmark och allt. ;)
Attachments
rödå.jpg
rödå.jpg (180.27 KiB) Viewed 3002 times
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Probelm med Grenå

Hej Andreas

Velkommen til forummet. Tak for de venlige ord! Jeg er glad for at du kan lide mine sceneries. Jeg har ikke aktuelle planer om at udgive svenske eller finske lufthavne, men det kunne bestemt være spændende - så måske engang i fremtiden. Er der bestemte lufthavne/flyvepladser, du er specielt interesserede i?

Hvad angår Grenaa, så kan jeg ikke umiddelbart forklare, hvad årsagen til det røde område er? Men det er tydeligt, at der er noget galt med foto-terræn bgl'en. Kan du prøve at tage et "top down" screenshot (F12 tast), der dækker hele det røde felt og noget af omgivelserne, så kan jeg måske bedre se, hvad probemet er.
John
SimNord
Andreas
Posts: 4
Joined: 17 Apr 2014, 12:28
Location: Vasa, Finland
Contact: Send private message

Re: Probelm med Grenå

Hej igen!

Egentligen ingen speciell flygplats så där, man är ju inte kräsen med tanke på hur magert utbudet på svenska payware flygplatser är. Men Ängelholm-Helsingborg hade varit perfekt både geografiskt och storleksmässigt, regionalflyg och mindre flygtrafik. Sturup hade också varit trevligt men det är väl kanske ett projekt av skala större. :D

Tillbaka till problemet med Grenå då, jag tog en top-down bild i FSX och det syns ganska tydligt vart problemet är. Jag tror att jag haft Grenå installerat tidigare utan problem och det var inte ens på en ren installation av FSX, mycket märkligt. Dina andra flygplatser fungerar utan problem.

mvh/Andreas

p.s FlyTampa är ju på gång med en ny Kastrup add-on, mycket spännande :)
Attachments
grenåfel.jpg
grenåfel.jpg (224.92 KiB) Viewed 2997 times
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Probelm med Grenå

Hej igen, Andreas. Jeg har lige tjekket Grenaa igen, og jeg kan bekræfte, at der er et problem med foto-terrænet i månederne april og maj. Jeg vil rette det så hurtigt som muligt og uploade en ny version. Tak for at du fandt fejlen og gjorde mig opmærksom på det.

Mvh. John
John
SimNord
Andreas
Posts: 4
Joined: 17 Apr 2014, 12:28
Location: Vasa, Finland
Contact: Send private message

Re: Probelm med Grenå

Hahaha! Ja det förklarar ju varför jag flög där förra månaden utan problem. :lol: Kul att kunna hjälpa till och tack för den snabba supporten. Får ta och installera Denmark Scenery och Map X så länge. Ha det!
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Probelm med Grenå

Der er nu en ny version af Grenaa klar til download. Se venligst denne tråd: viewtopic.php?f=5&t=225
John
SimNord

Return to “SimNord Danish Airfields”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests