Jørgen
Posts: 67
Joined: 11 Aug 2014, 05:41
Location: 5 NM NE of EDXF
Contact: Send private message

Billund and other projects?

Maybe Billund would be an idea for a new project. I know there is a payware Billund out there, but I am not able to get it because I get a "Redirect Loop" when being directed back to Azurafiles from Paypal, and the transaction never goes through.

Other projects I could think of are the Danish radar stations - Skagen, Skrydstrup/Bæk Skov, Bornholm and the HIPAR in Grib Skov - the old Nike and Hawk SAM batteries, and the Danish lighthouses.

Any other ideas out there, and what are your thoughts, John?

Jørgen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund and other projects?

Tak for de gode forslag, Jørgen. Jeg har en lille smule kig på Billund; det kunne bestemt være et interessant projekt! Det kunne også være sjovt at lave de danske fyrtårne, men det er ikke lige noget, jeg har på tegnebrættet. Jeg kender ikke så meget til de forskellige radarstationer m.m, du nævner. Er det installationer, du savner at have i simmen?

Ps. lad os bare tale dansk ;)
John
SimNord
Jørgen
Posts: 67
Joined: 11 Aug 2014, 05:41
Location: 5 NM NE of EDXF
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

Billund er kun en af de lufthavne der savnes, derudover er der Karup, Skrydstrup, Stauning og Thisted i hvert fald. Jeg ved at der er nogen der arbejder på København.

Fyrtårne og radarstationer er jo noget der nemt kan ses fra luften, og missilbatterierne har også radaranlæg, det var derfor jeg nævnte dem.

Jørgen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

Jørgen wrote:Billund er kun en af de lufthavne der savnes, derudover er der Karup, Skrydstrup, Stauning og Thisted i hvert fald.
* cough *

Don't mind me, carry on please good Sir ...
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

Azurafiles Billund er måske ikke det mest nøjagtige jeg har set mht. geografisk pinpoint-placering af scenery, men det er ellers ret flot og virker OK.

Du kan også købe det gennem SimMarket.
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

Karup og Stauning er begge med i Denmark Scenery 1.4, de er faktisk ikke så ringe endda. ;)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

John wrote:Det kunne også være sjovt at lave de danske fyrtårne, men det er ikke lige noget, jeg har på tegnebrættet.
Jeg stemmer for "Danske Kirker Photoreal"!

Hvis du starter beskedent - f.eks. med de største 1000? :P

(Den "seriøse kerne" i ovenstående er, at jeg synes det ville være fantastisk lækkert at kunne navigere VFR efter kirker.).
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund and other projects?

Problemet med sådan et kirke-projekt er, at rigtig mange kirker er placeret i eller i nærheden af mindre landsbyer, der ikke er repræsenteret i standart FSX. Hvis man blot laver selve kirken, kommer den til at stå helt alene ude i det åbne landskab, og det vil ikke se specielt realistisk ud. Så man er nødt til at lave mange af (lands)byerne også, og så bliver det et større projekt. Det er lidt nemmere med fyrtårnene, der oftest står mere isoleret i det åbne kystlandskab.

Men bortset fra, at jeg har disse forbehold, så er det en rigtig god idé, og jeg har også ofte selv tænkt på at lave noget i denne retning. Jeg har allerede en hel del billeder af kirker, som jeg har taget gennem årene, netop fordi jeg har tænkt, at de måske en dag kunne bruges til et "danske kirker"-scenery
John
SimNord
Jørgen
Posts: 67
Joined: 11 Aug 2014, 05:41
Location: 5 NM NE of EDXF
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

Ja, der er nok at tage fat på, hvad med Himmelbjergtårnet?

Jeg husker tilbage i 1993 da min viv kom til Danmark, og jeg mødte hende i Karup. Derfra kørte vi mod Aarhus, og jeg underholdt hende med historier om "Mountain of the Skies". At se hendes ansigt da hun så den 147 meter høje bakke var et prægtigt studium....

Jørgen

PS: Denmark 1.4? Jeg husker kun 1.3.....
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund and other projects?

Jeg flytter lige tråden en etage op ... til "General discussion"
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

Jørgen wrote:Denmark 1.4? Jeg husker kun 1.3.....
Nyeste version ("ny" er jo relativt ...) er 1.4, fra november 2012.

http://www.fsonline.dk/da/index.php?tit ... rk_Scenery
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Jørgen
Posts: 67
Joined: 11 Aug 2014, 05:41
Location: 5 NM NE of EDXF
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

Jeg har nu installeret Denmark v. 1.4. Der er en version af Aalborg med i den, og jeg har en EKYT fra 2008 i forvejen. Skulle jeg tage og fjerne den fra 2008?

Jørgen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

Ja, den EKYT der er med i DS 1.4 er nyere.

Frank arbejder på en ny version af EKYT forøvrigt, så "keep your heads up". ;)

Bemærk forøvrigt, at du kan skifte (efter forgodtbefindende og/eller temperament) mellem 3 forskellige implementationer af lys i EKYT, se denne forklaring:
http://www.jkelloggs.dk/ekyt/lights.
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Jørgen
Posts: 67
Joined: 11 Aug 2014, 05:41
Location: 5 NM NE of EDXF
Contact: Send private message

Re: Billund and other projects?

Jeg antager at Frank er Frank Sørensen.... det er nok et meget langt skud, men var han i Flyverhjemmeværnet ved Luftmeldedistrikt Aarhus en gang for længe siden?

Jørgen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund and other projects?

Jørgen wrote:var han i Flyverhjemmeværnet ved Luftmeldedistrikt Aarhus en gang for længe siden?

Jørgen
Det skal jeg ikke kunne sige; dér må du nok prøve at kontakte ham. Hans e-mail adresse er vistnok i manualen eller read me'en.
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests