Jørgen
Posts: 67
Joined: 11 Aug 2014, 05:41
Location: 5 NM NE of EDXF
Contact: Send private message

AI trafik på EKAH v. 1.2

Efter jeg har installeret EKAH v. 1.2 ser jeg ikke AI trafik der mere. Ved v. 1.1 kom der en gang imellem en Bombardier Q-etellerandet kørende hen ad startbanen imod mig, men nu ser jeg den ikke mere.

Hvad kan det skyldes?

Jørgen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: AI trafik på EKAH v. 1.2

Hvilken AI bruger du Jørgen?

(Altså, hvilke fly forventer du at se og hvorfor?).

Jeg har en Merlin, en Lynx og en C-604 som kommer og går fint fra Tirstrup, ifølge deres tidsplaner. Plus det revl og krat der nu måtte kikke forbi som følge af MyTraffic, men der er ikke voldsom trafik på EKAH. Lidt ligesom i virkeligheden. ;)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Jørgen
Posts: 67
Joined: 11 Aug 2014, 05:41
Location: 5 NM NE of EDXF
Contact: Send private message

Re: AI trafik på EKAH v. 1.2

Det AI der var kom med default FSX og EKAH 1.1 (hvis der altså var AI på EKAH inkluderet). Jeg var i hvert fald ikke klar over at jeg havde installeret noget.

Jeg har fået fat i et par AI værktøjer og skal i gang med at gå mine traffic filer igennem for at se om jeg mangler nogle fly. Jeg kan i hvert fald se at jeg ikke har FS9 traffic filer.

Jørgen
Jørgen
Posts: 67
Joined: 11 Aug 2014, 05:41
Location: 5 NM NE of EDXF
Contact: Send private message

Re: AI trafik på EKAH v. 1.2

Jeg tog gevaldigt fejl, jeg HAVDE FS9 traffic filer, men har nu konverteret dem til FSX. Er nu ved at gå gennem flyene og prøve at få fat i de AI fly jeg mangler, men det bliver en længere opgave.

Jørgen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: AI trafik på EKAH v. 1.2

Beklager det sene svar, Jørgen. Der er ikke inkluderet AI trafik i ver. 1.2, og det var der heller ikke ikke i ver.1.1. Der er muligvis noget GA AI trafik, der flyver til og fra EKAH fra andre af mine sceneries. Men installationen af 1.2 burde ikke have nogen indflydelse på, om du ser AI trafik eller ej, så jeg kan desværre ikke forklare, hvordan dit problem er opstået.
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: AI trafik på EKAH v. 1.2

En ting jeg har konstateret ved EKAH, og som jeg har grublet en del over, uden at kunne finde en forklaring ...

Somme tider, når der er vestenvind, og AI skal starte mod vest (og derfor får tildelt 28R som startbane), taxier de op ad 28L, men stopper inden de kommer op til "svinget", og bliver så bare holdende indtil de despawner. Jeg kan ikke finde noget i "plumbingen" som skulle forårsage dette.

Her er hvad de burde gøre:
Image

Her er hvad de gør (cirka):
Image

Bemærk venligst den overmenneskelige præcision, hvormed jeg har håndmalet på screenshottet fra ADE! :D
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Jørgen
Posts: 67
Joined: 11 Aug 2014, 05:41
Location: 5 NM NE of EDXF
Contact: Send private message

Re: AI trafik på EKAH v. 1.2

Det er lige præcist der hvor jeg har set et fly taxie op mod mig. Hvilket fly ser du der?

Jørgen
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: AI trafik på EKAH v. 1.2

AI fly, der holder parkeret nord for runways (hvor parkeringspladserne er), bliver tildelt 28R/10L som startbane, fordi den er tættest på - sådan fungerer AI nu engang. Også selv om lufthavnens taxi-layout eventuelt indebærer, at de skal taxi en massiv omvej for at komme til start.

Så det gælder for alle AI, at hvis vinden er i vest, tager de taxituren op ad 28L, som jeg har skitseret - og går i stå før svinget (i Solrøøød ...).

Hvis vinden er i øst, taxier de faktisk ned ad 10L, vender 180 grader nede for enden, og starter.

Meget mystisk! :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest