John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Foto-tur til EKBI

I morgen går turen til Billund, hvor jeg får mulighed for at fotografere EKBI. Det bliver spændende. Batterierne er opladet og SD-kortet er formateret! Måske kan der ligefrem komme et flot scenery ud af det ... 8-)

Image
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Foto-tur til EKBI

Orv, det lyder spændende!

God tur. :)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Foto-tur til EKBI

Du siger bare til John hvis du mangler lidt billeder af taxi skilte på et tidspunkt, for jeg har stadig mine billeder fra 2010 da jeg I begrænset omfang arbejde på Billund projektet sammen med AERO FILES som det hed den gang..

Men dejligt du har valgt at komme med en ny version, med din kvalitet af de forrige projekter så glæder jeg mig til at se en ny version af Billund, håber du får foto ground texture med af lufthavnen hvilket var lovet for det andet projekt men som ikke blev overholdt.. men der er også noget som er blevet bygget siden den gang over på den nordlige side kunne jeg se da jeg var et lille smut forbi for ikke så længe siden..

Keep up the good work..
Lars N.

whish you all a plesent flight
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Foto-tur til EKBI

Tak for tilbudet, Lars. Jeg havde en rigtig god tur til EKBI, hvor de ansatte var yderst hjælpsomme og venlige. Blandt andet kørte brandfolkene den nye crashtender ud af garagen, så jeg kunne få nogle rigtigt gode billeder af den! Jeg var usandsynlig heldig med vejret og lyset. Jeg havde lejlighed til at tage billeder alt og kom hjem med 800-900 billeder fra stort set hvert et hjørne af lufthavnen. Men jeg vil meget gerne se dine billeder også og måske gøre brug af dem. Her et enkelt billede (stærkt reduceret størrelse):

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Foto-tur til EKBI

De lokale tv-stationer dækkede mit besøg intenst og flere news crews var på gaden for at rapportere om det :D

Image
John
SimNord
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Foto-tur til EKBI

hehe nice billede..

Ja de er meget hjælpsomme og helt fantastisk de giver sig den tid til det. jeg var også forbavset den gang hvordan vi kunne køre rundt.. de ville tænde lysene på banen for de forskellige intensiteter hvis det var noget, men det er lidt for avanceret til FSX eller P3D men kunne være fedt en dag.. Okay ja jeg ved ikke jeg har dem nok ikke i så super kvalitet som du for jeg har ikke et dyrt kamera, det blev taget med samt det mest er skilte da det var mit område i det jeg syntes de manglede..
Lars N.

whish you all a plesent flight
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: Foto-tur til EKBI

John wrote:De lokale tv-stationer dækkede mit besøg intenst og flere news crews var på gaden for at rapportere om det :D
På tide at dansk scenery design får den opmærksomhed, det fortjener! :mrgreen:
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Foto-tur til EKBI

Mega fedt at høre at du er gået i gang med Billund. Jeg tænkte på at spørge om hvor mange billeder du fik taget, men det kan jeg se du har skrevet, så der har været rigtig gang i kameraet :-) Jeg går ud fra at du har de tre nye hangarer med samt Ambulance hangar og taxiways? Er der blevet plads til spotterhøjen, den er jo en meget vigtig del af lufthavnen :-) :-) Det er klart at bygninger osv skal tages fra jorden, men kommer du ikke til at mangle oversigts billeder af hele området fra luften, så du får størrelses forhold, placering af bygninger osv. rigtigt? Mon ikke der er nogle af de mange fritids piloter der benytter Billund, der kan overtales til en flyvetur over lufthavnen?
Bare alm. nysgerrighed, hvor lang tid går der normalt fra planlægning til det færdige produkt er ude, jeg er klar over at dette projekt er noget større end de andre scenerier du har lavet, så det må være svært at vurdere? Og det er absolut IKKE for at presse dig, jeg vil hellere vente lidt længere og så få et super scenery af Billund, så bare tag den tid det nu tager. :-)

Mvh Jørn L

PS. Hvis det er dig der bliver interviwet, så var jeg ikke klar over at du var transvestit og bliver kaldt Lotte :-) :-)
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Foto-tur til EKBI

Hej Jørn

Alle bygninger, hangarer mv. indenfor hegnet kommer med. Jeg har taget billeder af stort set alt, så det vil være synd at udelade noget. Spotterhøjen kender jeg ikke. Hvis du har billeder af den, vil jeg da være meget interesseret i at se dem. Bygningernes mål kan man finde frem til vha. måleværktøj i forskellige korttjenester. De bliver placeret på deres "fodaftryk" på et ortofoto, der på sin side bliver kalibreret til at ligge på det korrekte sted i simulatoren. Det er ikke nødvendigt at bruge luftfotos som reference-materiale, men de er meget gode at have alligevel. Jeg ved ikke hvor lang tid, det tager at lave. Det er færdigt, når det er færdigt. 8-) Mht. kvaliteten, så kan du forvente samme kvalitet som mine øvrige lufthavne - mindst ...

Kvinden der bliver interviewet er Lotte Mejlhede. Du ved, journalister, der interviewer jorunalister; det bruger de mere og mere. :mrgreen:
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Foto-tur til EKBI

"Ortofotos", er de nyere end dem vi ser på google earth, Bing Maps og hvad der ellers er?
Spotterhøjen er såmænd bare en bakke tæt på Ambulance hangaren og der er også en stor grusbunke ved siden af Lego's nye domicil som bliver brugt til at spotte fra, men det går nok hvis de ikke kommer med. har jo været begge steder flere gange, men har aldrig tænkt på at tage billeder af dem :-) Jeg kender flere der kommer der tit, så det kan nemt lade sig gøre at få billeder af dem, hvis det er.
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Foto-tur til EKBI

Ortofoto bliver fra 2014. Jeg skal forsøge at få så meget som muligt med fra området ovre ved tower, men hvordan det helt præcist kommer til at se ud, kan jeg ikke sige endnu. Men alle billeder af EKBI og omegn, er jeg interesseret i - hvis jeg ikke har nævnt det før ... :mrgreen:
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests