Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Tak for det fine indsigt i hvad der ligger bag, når man køber et nyt addon til simmen. Håber vi løbende får nogle updates og billeder af hvordan arbejdet skrider frem.

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Tak for det fine indsigt i hvad der ligger bag, når man køber et nyt addon til simmen. Håber vi løbende får nogle updates og billeder af hvordan arbejdet skrider frem.

mvh Jørn
Der kommer helt sikkert løbende updates og billeder.

Ps. Det er ikke kun bøvl og besvær at geninstallere Windows. Der er også glæden ved at starte på en frisk. Hvornår har man f.eks. sidst set et så "clean" FSX Scenery Library: :mrgreen:

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg har en SSD liggende som skal installeres, og så glæder jeg mig også til at geninstallere FSX SE fra skratch. Jeg overvejer at købe P3D, men synes egentlig at FSX "kører" godt, så ikke den store grund til at opgradere, mere for at få noget nyt "legetøj" :-) X-Plane ryger nok også over på SSD'en og i den anledning er det jo nærliggende at spørge om der er en XPlane version af Billund ude i fremtiden?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Jeg har en SSD liggende som skal installeres, og så glæder jeg mig også til at geninstallere FSX SE fra skratch. Jeg overvejer at købe P3D, men synes egentlig at FSX "kører" godt, så ikke den store grund til at opgradere, mere for at få noget nyt "legetøj" :-) X-Plane ryger nok også over på SSD'en og i den anledning er det jo nærliggende at spørge om der er en XPlane version af Billund ude i fremtiden?
Jeg vil ikke udelukke, at det kan ændre sig på længere sigt, men lige her og nu har jeg ingen planer om at udvikle til X-Plane, sorry.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Terminalen er i hovedtrækkene færdig. Er netop begyndt på tekstureringen.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Har du et par billeder vi må se af terminalen, med eller uden textures? Vi er jo noget spændte på hvordan det skrider frem. ;)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Ja, her er et par billeder fra Gmax fra nordsiden og gavlene. Men det er altså i allerhøjeste grad work-in-progress-billeder. Meget mangler - og en del vil blive ændret. Her er der bl.a. endnu ingen textures på tag, spær mv. Så betragt det som et kig ind i værkstedet ... :D : Jeg arbejder på "airside" i øjeblikket, men det ser for rodet ud endnu til at jeg vil vise billeder af det.

Image

Image

Image
John
SimNord
oveegerup
Posts: 5
Joined: 24 Sep 2015, 15:49
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det ser ud til blive samma høje kvalitet som det plejer, mindst.
Tror du den bliver færdig til jul?
Det skal være min julegave til mig sel i år.
NB. har foslag til projekter, du skulle jo nødig komme til at kede dig i 2016 :)
Venlig hilsen Ove
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

oveegerup wrote:Det ser ud til blive samma høje kvalitet som det plejer, mindst.
Tror du den bliver færdig til jul?
Det skal være min julegave til mig sel i år.
NB. har foslag til projekter, du skulle jo nødig komme til at kede dig i 2016 :)
Venlig hilsen Ove
Hej Ove

Jeg kan endnu ikke sige noget om, hvornår et er færdigt. Men det bliver ikke før jul, det er sikkert. Så du må nok ønske dig noget andet til denne jul, beklager :(

Spændt på at høre nærmere om dine forslag til andre projekter, sig endelig frem!
John
SimNord
oveegerup
Posts: 5
Joined: 24 Sep 2015, 15:49
Contact: Send private message

Re: Billund X

Okay, det vidste jeg jo nok godt, stort project, jeg har fødselsdag i Marts :lol:
Jeg tror jeg snupper Samsø i stedet!

Forslag:
Rom/Lemvig, mindre flyveplads, der høre under "Danish Airfields X".
Lige efter anden verdenskrig lå der en flygtningelejr for tyske flygtninge, der hvor flyvepladsen nu ligger
Min far var leder af denne lejr, så jeg boede der nogle måneder, det må have været omkring 1948.

Koldingegnens lufthavn, lidt større, mange forskellige bygninger, terminal/tower bygning lidt speciel,
DAT har hovedkvarter der.

Stauning lufthavn, med Danmarks flymuseum.

Venlig hilsen
Ove
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Stauning synes jeg bestemt også lyder som et godt forslag, og Skive lufthavn har jeg heller ikke noget imod kommer med i overvejelserne :-) Men bare koncentrer dig om Billund, det er nok den der er ventet med størst spænding, og Real Denmark X lyder jo som det perfekte "underlag" til den, så der er nok at gå igang med i de mørke vinteraftner der kommer :-)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Textures på dele af terminalen på "airside"

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Hvordan går det med sceneriet, skrider det planmæssigt frem, og er der evt. nye billeder af det?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Tak, det går fremad, men ingen nye billeder at vise lige p.t.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Langsomt begynder det at ligne EKBI:

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
OY-HAH
Posts: 16
Joined: 18 Feb 2015, 11:53
Location: Horsens
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det ser suuuuper godt ud. Får Billund animerede gates? Og kommer det til at understøtte GSX Ground Services?
Image
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

OY-HAH wrote:Det ser suuuuper godt ud. Får Billund animerede gates? Og kommer det til at understøtte GSX Ground Services?
Tak, dejligt med lidt feedback. Er glad for at du kan lide billederne :D Jeg regner bestemt med, at der kommer animerede jetways, men det er et design-aspekt som jeg ikke rigtigt har arbejdet med tidligere, og jeg kan endnu ikke sige noget om, hvordan det helt præcist bliver mht. ground service mv. Mere info om den side af sagen, når jeg kommer så langt ;)
John
SimNord
OY-HAH
Posts: 16
Joined: 18 Feb 2015, 11:53
Location: Horsens
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det lyder godt. Det bliver spændende at se :)
Image
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Fik du taget natbilleder dernede, eller hvordan regner du med at lave night textures på den?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Nej, jeg har desværre ikke natbilleder fra Billund. Nat-textures vil jeg lave dels med lyseffekter, dels med billeder af oplyste vinduer, som jeg har taget ved andre lejligheder (ligesom jeg har gjort i flere af mine andre sceneries). Det bliver ganske vist ikke 100% "realistisk", men jeg synes, det har set fint nok ud hidtil.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ja det ser jo godt ud i dine andre scenerier, så jeg er sikker på at det bliver lige så godt i EKBI. Er det stadigvæk terminalen du arbejder på at få færdig først, eller "springer" du lidt i hvad du laver?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Tak :-) Ja, det er terminalen, jeg koncentrerer mig om at blive færdig med. Jeg har desværre ikke fået lavet så meget den seneste tid, da jeg har haft travlt med at opdatere en 10-12 andre sceneries ...;-) Men næste delmål for Billund X er: At blive færdig med terminalen (i hvert fald de "ubevægelige" dele af den, hehe).
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Detaljer på terminalen. Gate (uden jetway):
Image
John
SimNord
MAL
Posts: 2
Joined: 02 Jan 2016, 18:01
Contact: Send private message

Re: Billund X

For saddan det ser godt ud.

Keep up the good work! Jeg glæder mig til at kunne flyve til og fra Billund i sim-verdenen.

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest