Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Vi Jyder er jo beskedne folk, så jeg vil nøje med at sige "det er ikk' så ring endda" :-)
Har du bestemt om der bliver "moving gates" eller er det muligt med det nye fænomen :-) der kaldes SODE at lave det?
Apropos Billund by, så er generiske bygninger helt fint med mig, og som du skriver f.eks landmarks som Lego fabrikken, Lalandia, travbanen etc vil jo give det sidste pift.
Btw. Kan se at udbygningen af Zleep hotellet er færdigt, så når den at komme med?
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Seneste nyt fra Billund. Ground poly'en med (næsten) alle "lag" af textures, snart færdig med den del af arbejdet :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Vi Jyder er jo beskedne folk, så jeg vil nøje med at sige "det er ikk' så ring endda" :-)
Det opfatter jeg selvfølgelig som udtryk for en form for begejstring, måske ligefrem et niveau over " det ku' da ha' været møj værre" :mrgreen:

Jeg har ikke besluttet noget endeligt endnu om jetways. Det nye hotel er ikke færdigt. Har ikke været på gen-besøg i Billund endnu.
John
SimNord
BCS3844
Posts: 9
Joined: 23 Sep 2015, 14:38
Location: Vejle, Denmark
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg ser virkelig frem til at Billund X kommer på markedet!!! Er ved at være godt træt af det nuværende, især når du smider alle de lækre billeder op af hvordan det kommer til at se ud. :D

- Er der noget nyt omkring hvorledes der kommer Static fly på cargo-site? Her tænker jeg selvfølgelig på B757'ern fra DHL, TNT's BAE146'er og UPS ATP'er?
Med venlig hilsen / Best Regards

Image
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Tak, glad for at du kan lide billederne! Jeg har ikke lagt mig fast på noget endnu mht. statisk fly. Men jeg har faktisk de seneste dage kigget lidt på, hvilke muligheder, der er. Jeg kommer ikke selv til at lave modellerne, fly-modellering er ikke lige min spidskompetence ;)
John
SimNord
BCS3844
Posts: 9
Joined: 23 Sep 2015, 14:38
Location: Vejle, Denmark
Contact: Send private message

Re: Billund X

Okay, det kunne være fedt med sådan en applikation som ved Aerosoft, at man selv kan bestemme om man vil have statisk fly eller ej. :D

Du må sige til hvis i skal bruge HD billeder af flyene herude! ;)
Med venlig hilsen / Best Regards

Image
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Hvis du mener en scenery configurator, så er det planen at inkludere sådan én. Det bliver højst sandsynligt "Scenery Manager", som også følger med Real Denmark X - Jutland North. Hvis der kommer statiske fly med, vil jeg gøre det muligt at enable/disable dem via tool'et. Det skal bl.a. også kunne ændre sæson. Hvis du har mulighed for at tage billeder af fly, er jeg meget interesseret i at få dem. Jeg er i øvrigt altid interesseret i billeder fra lufthavnen, fly, installationer, markeringer, skilte, bygninger, ankomsthal, terminal-interiør etc, hvad som helst ...
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Så fik jeg også installeret Billund X i P3Dv3. Det ser ud til at fungere ganske glimrende. Jeg sendte avatar guy en tur rundt i lufthavnen for at se på herlighederne. Her er nogle billeder. Det er "vanilla" P3Dv3 + Billund X:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
LukasBA
Posts: 9
Joined: 19 Feb 2015, 18:12
Contact: Send private message

Re: Billund X

De groundtextures John! Det ser jo fremragende ud. Og synes både stoplinjer og gates, er lige i øjet. Det har virkelig følelsen af Billund :D
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

LukasBA wrote:De groundtextures John! Det ser jo fremragende ud. Og synes både stoplinjer og gates, er lige i øjet. Det har virkelig følelsen af Billund :D
Tak, Lukas. Jeg er glad for, at du synes om det og at du kan genkende EKBI. Dejligt med en komplimet fra én, der kender Billund bedre end de fleste ;)
John
SimNord
Copilot767
Posts: 20
Joined: 06 Sep 2015, 14:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ser frem til releasen, håber vi kan nå et par charterflyvninger derfra i denne sæson:)
Og ikke mindst et par AI static planes fra Thomas Cook , Jet time , DAT:)

Ligger på Ca 4 charter flyvninger om ugen til og fra EKBI, så sceneryét kommer til at samle støv:)
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Et par billeder mere af ground poly'en med detaljer:

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Kan det passe at der er ved at være gates/bridges i Billund nu, jævnfør dit nye coverfoto?
Gerne flere billeder af det :-)
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Kan det passe at der er ved at være gates/bridges i Billund nu, jævnfør dit nye coverfoto?
Gerne flere billeder af det :-)
Der er kun selve broen, altså den "faste", ubevægelige konstruktion. Selve de animerede jetways mangler endnu. Men der er kommet mange andre nye ting til som der ikke lige umiddelbart er screenshots af :D
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ahhh, kom nu :-), vi er altid spændte på at se hvordan det udvikler sig, så selv "ufærdige" projekter er vi tilfredse med :-) :-)
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Ahhh, kom nu :-), vi er altid spændte på at se hvordan det udvikler sig, så selv "ufærdige" projekter er vi tilfredse med :-) :-)
Her er lidt blandende billeder. Er nu begyndt at arbejde mere med de små detaljer, gate/stand-numre, den fire-delte trappe ved bl.a. stand 36/37 etc. Er også godt i gang med at fylde op med andet "ude-inventar" såsom skilte, bænke, master etc.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Uha Uha, det ser godt ud. Jeg tænkte faktisk på om du også får "bilvasken" med og det kan jeg se du selvfølgelig også har, så det kan kun blive godt. Jeg ved at alle de store ting du har lavet (bygninger, hangarer etc) tager lang tid at lave, men jeg kan slet ikke forestille mig hvor besværligt det må være at få alle de "små" ting lavet. Kan kun sige jeg er dybt imponeret indtil nu, så dankortet er klar. :-)

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Legoland kommer desværre ikke med som 3D-model. Jeg har pænt spurgt om lov, men LEGO siger nej :cry:
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Skamligt at de sådan vogter over deres brand, tror heller ikke Disney ville give lov hvis der lå et Disneyland i Billund. Men så er der jo så meget andet guf i selve lufthavnen, så det går nok :-)
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jeg respekterer, at de beskytter deres rettigheder. Det er enhvers ret, uanset om man er stor eller lille. Men jeg er nu alligevel lidt forundret over, at de ikke vil give tilladelse. De kunne have fået en hel del gratis reklame ud af det.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ja lidt gratis reklame skader aldrig, men sådan ser de åbenbart ikke på det, desværre. Hvordan forestiller du dig at området/Billund by kommer med? Er det foto scenery eller alm. autogen?
Btw. Har du fået den nye rednings helikopter hangar med, evt. screenshot af den? Og skråt over for den, uden for hegnet er jo spotterhøjen, så et par biler og nogle folk med kameraer, kikkerter der vil jo lige sætte prikken over i'et :-)
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Undrer mig at du ikke har lagt de sidste billeder med skilte osv herind. Det er lidt nemmere at følge med i udviklingen når de er samlet et' sted.
BTW. Er der sket mere siden facebook billederne?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Der sker noget hver eneste dag. Jeg arbejder på mine ortofotos i øjeblikket. Det går støt og roligt fremad med sceneryet. Jeg har ikke taget stilling endnu til de detaljer, du spurgte til for noget tid siden. Billund by er dækket af mine ortofotos, så den er en del foto-scenery'et eller foto-underlaget som det også kaldes. Ovenpå dette underlag kommer 3D-objekter. Det bliver formentlig en kombination af "custom" autogen bygninger (ligesom på Samsø) og enkelte unikke bygninger. Jeg vil måske poste de seneste billeder af skilte mv. her også i forbindelse med en senere update. Tak for spørgsmål og din interesse!
John
SimNord
DanishFlyer
Posts: 11
Joined: 18 Jul 2016, 18:25
Contact: Send private message

Re: Billund X

Hvis du har brug for en beta tester, så er jeg altid klar!

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests