John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

DanishFlyer wrote:Hvis du har brug for en beta tester, så er jeg altid klar!
Det er noteret. :)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

EKBIngo 8-)

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

+1 som betatester :-)

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Image
John
SimNord
DanishFlyer
Posts: 11
Joined: 18 Jul 2016, 18:25
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det ser altså bare alt for lækkert ud! Har selv rejst ud af Billund her for nylig.
siml
Posts: 6
Joined: 02 Sep 2016, 19:26
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ser fantastisk ud! Vil blive brugt hyppigt fra min side :D
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

DanishFlyer wrote:Det ser altså bare alt for lækkert ud! Har selv rejst ud af Billund her for nylig.

Tak! Håber du vil kunne genkende EKBI, når den virtuelle version er færdig :)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

siml wrote:Ser fantastisk ud! Vil blive brugt hyppigt fra min side :D

Tak. Håber du får fornøjelse af sceneryet, når det er kommer. :)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jeg lovede vist, at de seneste billeder af skilte på "landside" kom her på forummet også. Så de er nu herunder. Siden sidst har jeg også arbejdet hårdt på custom 3D modeller af alle taxi-skilte i Billund EKBI. Modellerne er nu færdige og alle er placeret i simmen, forhåbentlig på de korrekte placeringer :shock: Det er ikke altid nemt finde den korrekte placering til hvert enkelt skilt, men takket være mine egne billeder - og ikke mindst stor hjælp fra Lars og Lukas (tak til jer begge!), er det vist nu lykkedes ret godt alligevel.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
kebi14
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2012, 18:37
Contact: Send private message

Re: Billund X

God formiddag John.

Det er utroligt flot - virkelig livagtigt.
Man får helt lyst til at få en Hot-dog når man ser pølsevognen.
Der er afsat beløb fra husholdningsbudgettet - når du udgiver det.

Venlig hilsen
Knud
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Vi er jo alle spændte på hvordan projektet skrider frem, så er der lidt nye screenshots vi kan savle over :-) ?
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Vi er jo alle spændte på hvordan projektet skrider frem, så er der lidt nye screenshots vi kan savle over :-) ?
Jeg beklager, at der har været lidt stille et stykke tid. Jeg har arbejdet på "vognparken" til Billund, busser, ground supply equipment etc., men er ikke rigtig klar endnu til at vise det i simmen. Men jeg kan da lige vise et work-in-progres-billede fra Gmax af min passager-trappe: :)

Image

De bruger to forskellige modeller, en gammel og en nyere. Jeg har lavet den nye model som ses på mit billede her fra sidste efterår:

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg havde på fornemmelsen at når der var så stille så var der fuld gang i produktionen :-) Er det static køretøjer, trapper etc. eller kan vi forvente at se dem drøne rundt i lufthavnen?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Det er static køretøjer/service - indtil videre i hvert fald. Jeg kan ikke love at der kommer dynamisk scenery, men jeg er ved at undersøge mulighederne for animationer ligesom dem man ser i Flytampa EKCH, der - så vidt jeg ved - er baseret på Vistamare/AES software. Men mere om det senere. Foreløbig gælder det om at blive færdig med selve 3D-modellerne. Det skrider godt fremad ... :)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

En enkelt til Billund, tak! :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Copilot767
Posts: 20
Joined: 06 Sep 2015, 14:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Vil vi se nogle static people i forskellige områder?
KAPTEJNLN
Posts: 280
Joined: 05 Feb 2011, 15:38
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg bliver hver gang imponeret over, hvor god du er til det med at få modeller til at se gode og realistisk ud og stadig ikke virke til at påvirke performancen af dine projekter.
Lars N.

whish you all a plesent flight
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Copilot767 wrote:Vil vi se nogle static people i forskellige områder?
Det kunne jeg godt tænke mig at have med, men jeg kan ikke love noget på nuværende tidspunkt. Jeg har ikke besluttet endnu, hvad jeg gør i forhold til alt dét, der har med animation og "living world" at gøre. Det eneste jeg kan garantere på nuværende tidspunkt, er, at Billund X mindst vil være på niveau med mine tidligere udgivelser i forhold til detaljer og features.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

KAPTEJNLN wrote:Jeg bliver hver gang imponeret over, hvor god du er til det med at få modeller til at se gode og realistisk ud og stadig ikke virke til at påvirke performancen af dine projekter.

Tak for komplimenten, Lars. Det kan nu nok ikke helt undgås, at sceneryet kommer til at trække nogle ressourcer. Det begynder at løbe op med polygoner og textures ... Og så har jeg endnu ikke anbragt de ca. 1 mia. biler, der til enhver tid står på parkeringspladserne i EKBI :mrgreen:
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ingen tvivl om at den bliver lige så detaljeret som dine andre scenerier, jeg har på fornemmelsen at du ikke går på kompromis med kvaliteten :-) MEN, jeg vil hellere nøjes med et foto scenery af P-Pladserne i stedet for masser af autogen biler, som ikke kan undgåes at tage noget hukommelse. Der er mange der døjer med OOM og VAS problemer, så det optimale ville jo være at lave noget a la' FlyTampa hvor man selv kan vælge hvilke ting man vil have med i forhold til ens' PC's ydeevne.
JEG vil hellere undgå en masse biler så det er muligt med noget fly ai istedet for.
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Ingen tvivl om at den bliver lige så detaljeret som dine andre scenerier, jeg har på fornemmelsen at du ikke går på kompromis med kvaliteten :-) MEN, jeg vil hellere nøjes med et foto scenery af P-Pladserne i stedet for masser af autogen biler, som ikke kan undgåes at tage noget hukommelse. Der er mange der døjer med OOM og VAS problemer, så det optimale ville jo være at lave noget a la' FlyTampa hvor man selv kan vælge hvilke ting man vil have med i forhold til ens' PC's ydeevne.
JEG vil hellere undgå en masse biler så det er muligt med noget fly ai istedet for.
Det er en god pointe. Jeg har faktisk overvejet at lade af bilerne på parkeringsområderne forblive på mine ortofotos og helt droppe 3D-bilerne, men det ser lidt kunstigt ud, synes jeg. Så der kommer nok et vist antal 3D-modeller. Jeg vil prøve at eksperimentere med LOD's (Level of Detail), hvor man kan styre, hvor mange detaljer, der ses på forskellige distancer (igesom jeg i øvrigt bruger LOD på mine mere komplicerede 3D-objekter).

Men der er altså mange biler i Billund :shock:
Luftfoto2_3000_2008.jpg
Luftfoto2_3000_2008.jpg (6.23 MiB) Viewed 11714 times
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ja hold da op, og så tror jeg endda der er endnu flere efter de har udvidet fjern parkeringen. LOD sliders vil være en god hjælp, evt. en tick box om man vil have biler eller ej?
BTW. hvad med gates, har du fundet ud af om det bliver SODE eller blot static?
BTW BTW :-) Hvor stort et område omkring Billund tager du med, jeg tænker f.eks på de skov arealer man kan se på billedet, bygninger/gårde etc?


mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Desværre ikke noget nyt endnu ang. gates og andet der har med animation at gøre.

Fotounderlaget kommer til at dække området, man kan se på dette screenshot. Man kan nok ane overgangen til default FSX textures i øst og vest. Den sidste finjustering af farver mangler. Det ville være dejligt, hvis man kunne stille både ORBX Global-brugere og stock FSX-brugere tilfreds med det samme fotounderlag, men desværre er der vist så stor farve-forskel at man må lave to versioner af sit fotounderlag. Der kommer en kombination af alm. autogen (træer, skov, bygninger) + "custom" autogen (i Billund by).

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Image
John
SimNord
DanishFlyer
Posts: 11
Joined: 18 Jul 2016, 18:25
Contact: Send private message

Re: Billund X

Ser fedt ud! Jeg var selv i Billund i går, hvor kunne det være godt at flyve i en Billund som rent faktisk lignede den rigtige :D

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests