John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Det ser spændende ud med dæknings området. Vil det sige du også laver Lalandia?
Ja, Lalandia bliver inkluderet. Jeg fik nogle ret gode billeder på min foto-tur sidste år. Og uden at skulle love for meget, så er det planen, at også Billund by skal med i relativ høj detaljeringsgrad.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Any updates / screenshots?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Any updates / screenshots?
En lille update, ja, men desværre ikke nye billeder lige p.t. Jeg har arbejdet intensivt med finjustering af ground terrain (dvs. mine ortofotos) og jeg er efterhånden ved at være ret godt tilfreds den del af scenery'et. Lige nu arbejder jeg på ground polygons (dvs. aprons, taxiways, runway etc). Det skrider rigtigt godt fremad i mit 3D-program, Gmax, men det ser på den anden side endnu for rodet ud i simmen til, at jeg vil vise billeder af det. Hvad ground polygons angår, så er EKBI uden sammenligning det mest komplicerede "layout" for en lufthavn, jeg har arbejdet med, så det tager lige lidt tid at få på plads. ;)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Egentlig er det alt for tidligt at vise ground poly'en. Men her er et enkelt billede fra værkstedet. Jeg er omsider færdig med den rå udgave. Tekstureringen der ses her er kun midlertidig. Der er ingen "kanter", striber, markings osv. Ground poly'en matcher foto-underlaget næsten perfekt. Der kommer ca. 1 meter ekstra kant på hele vejen rundt, så omridset bliver lidt større, end det ses her.

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det ser ski da godt ud allerede, så thumbs up. Så vidt jeg har forstået er der ved at blive opført et nyt Zleep hotel, og det så ud til at man var ved at grave ud til en ny hangar? ovre hvor ATR'erne står, er det noget der når at komme med, eller evt. i en senere update?
PS: Sig til hvis du behøver Beta testere, jeg er sikke på vi er mange der gerne vil hjælpe med det. :-)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Det ser ski da godt ud allerede, så thumbs up. Så vidt jeg har forstået er der ved at blive opført et nyt Zleep hotel, og det så ud til at man var ved at grave ud til en ny hangar? ovre hvor ATR'erne står, er det noget der når at komme med, eller evt. i en senere update?
PS: Sig til hvis du behøver Beta testere, jeg er sikke på vi er mange der gerne vil hjælpe med det. :-)

Tak, Jørn. Glad for at du kan lide det! Jeg kender ikke selv noget til hverken nyt hotel eller ny hangar. Hvor er det præcist de to projekter er i gang? Jeg skal en tur til Billund igen inden så længe, så måske kan jeg få taget nogle billeder af det.

Betatest ligger stadig lidt ude i fremtiden. Men tak for din interesse for at være med. Det er noteret ;) .
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Image

Det er her jeg å de har gang i noget byggeri / grave arbejde
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Kan ikke se billedet.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Hmmm, mærkeligt, jeg kan se det, men det er måske fordi det ligger på min egen hjemmeside. Jeg prøver at lægge det op på Vidans FB side.
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Man kan heller ikke se billedet, hvis man bruger det link, du har postet her. "You don't have permission to access ...", siger den.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Ground poly'en i Gmax:

Image
John
SimNord
oveegerup
Posts: 5
Joined: 24 Sep 2015, 15:49
Contact: Send private message

Re: Billund X

Godt det snart er jul :lol:
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

oveegerup wrote:Godt det snart er jul :lol:
Sjov nok. Kan du andre? :lol:
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Er der nogen update eller nye screenshots vi kan savle over? :-)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Ikke andet end at ground polyen er færdig og at jeg arbejder på striber og markeringer. Men det venter jeg lige lidt med at vise billeder af. Lige pt. kan jeg dog ikke bruge så meget tid på Billund, fordi jeg sidder og laver nogle modifikationer af alle mine nuværende sceneries, så de forhåbentlig kan komme ud til endnu flere brugere. Mere om det inden så længe!
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det lyder som om der er X-Plane versioner på vej :-)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Det lyder som om der er X-Plane versioner på vej :-)
Et godt bud. Men nej, ikke X-Plane det handler om. 8-)
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Nogle billeder fra værkstedet. Absolut work-in-progress: ground poly'en med den helt rene asfalt, beton, striber og markeringer. Der kommer selvfølgelig også oliepletter, snavs, dækaftryk, krakeleringer, asfalt-reperationer og hvad der ellers hører sig til. Beton-teksturen er midlertidig.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
marcnoehr
Posts: 5
Joined: 11 Sep 2015, 12:19
Contact: Send private message

Re: Billund X

Hold op, det ser godt ud :D
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Er der lidt nyt, eller står det lidt stille her i sommer?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Nej , det står absolut ikke stille. Jeg arbejder på alle de nye textures til ground poly'en. Det er vist efterhånden kun den gule taxistribe, der er genbrug fra tidligere projekter ... Håber at kunne vise nye billeder i løbet af den kommende uge. Tak for spørgsmålet og interessen. Godt at vide, at der er nogle derude, der følger med ... :)
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg tror bestemt vi er en del der følger spændt med i udviklingen, det er jo et stort projekt du har gang i, så det er helt naturligt at det vil tage noget tid. Jeg er imponeret over at du vil prøve at lave hele Billund by, DET må være et KÆMPE arbejde, hvis det skal ligne noget folk kan genkende :-)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jeg tror ikke, jeg har sagt, at jeg vil lave hele Billund by, blot at den kommer med i en vis detaljeringsgrad. Med det mener jeg custom generiske bygninger (ligesom f.eks Nordborg by og Samsø) + formentlig enkelte "landmark"-bygninger. Men byen er en ligesom et scenery for sig som jeg ikke er begyndt på endnu og heller ikke har klart defineret omfanget af.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Nogenlunde sådan kommer ground poly'en til at se ud, enkelte markeringer mangler:

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Image

Image
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests