John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Scandinavian Avionics-bygningen i GA-området.

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Air Service-hangaren:

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Hangarer i GA-området, TWY G:

Image

Image
John
SimNord
marcnoehr
Posts: 5
Joined: 11 Sep 2015, 12:19
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det ser super godt ud!
Er det muligt at få ét billede af hele lufthavnen, så man har en ide om hvor meget der egentlig er lavet? Det ville være ret fedt :D

Keep up the good work!
oveegerup
Posts: 5
Joined: 24 Sep 2015, 15:49
Contact: Send private message

Re: Billund X

Nu har jeg et lille problem! I forbindelse med 10 år's udsalg, har jeg gjort rent bord, så nu har jeg alle dine scenerier.
Så hvad skal jeg nu bruge "alle min mange" penge til?
NB: skulle have været postet igår. :roll:
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

marcnoehr wrote:Det ser super godt ud!
Er det muligt at få ét billede af hele lufthavnen, så man har en ide om hvor meget der egentlig er lavet? Det ville være ret fedt :D

Keep up the good work!
Hej

Tak, glad for, at du kan lide billederne! Jeg er ikke helt klar endnu til at vise oversigtsbilleder, andet end af mere afgrænsede områder. Men de skal nok komme, og jeg håber, de kommer til at leve op til forventningerne :) Tak for kommentar og interesse!
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

oveegerup wrote:Nu har jeg et lille problem! I forbindelse med 10 år's udsalg, har jeg gjort rent bord, så nu har jeg alle dine scenerier.
Så hvad skal jeg nu bruge "alle min mange" penge til?
NB: skulle have været postet igår. :roll:
Hehe, du finder nok på noget :mrgreen: Håber du er tilfreds med dine sceneries. Tak for dine køb, støtte og interesse. God april!
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Cargo Center Billund, work in progress:

Image

Image

Image

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Jeg var en smut i Billund idag og kunne genkende flere af dine bygningsværker :-) Det fik mig også til at indse hvor stort et projekt du har gang i. Ikke nok med at du skal have lavet alle bygninger, terminal, runways, taxiways osv, men oven i kommer alt det "sjove" som gør en lufthavn levende. Hegn, træer, køretøjer, banelys,navigations hjælåemidler, lysmaster, bagage traktorer, trapper, osv osv. og i den sædvanlige FlyTampa kvalitet...ups Vidan kvalitet (som jo er på højde med FlyTampa :-) , så kan man lige pludselig godt forstå at det tager tid at designe scenery addons, så du er tilgivet hvis den først er klar i næste uge :-) :-)

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Var du indenfor eller udenfor hegnet?

Ja, det er et stort arbejde. Man kan dele det op fire hovedkategorier: 3D-objekter (bygninger, køretøjer, skilte etc), 2D-objekter (ground polygoner), foto-underlag og ADE. Hertil kommer blandt andet: research, fotografering, tilladelser, dokumentation, manual, installer, screenshots, video, produktbeskrivelse, support etc, etc.

Tak for sammenligningen med FlyTampa. Jeg har selv kun deres EKCH, som jeg synes er rigtig flot. Terminalområderne er imponerende flot lavet. Men man skal ikke ret langt væk fra den "centrale" del af lufthavnen før kvaliteten af textures falder markant. Tjek f.eks. den store blå Maersk-hangar i EKCH eller andre af de mere fjerntliggende bygninger. Det er nok begrænset, hvor meget man som bruger kommer i disse GA-områder i Kastrup, men det er alligevel lidt synd, at der er så stor forskel på texturekvalitet.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Desværre kun udenfor hegnet for at spotte lidt, men en Mandag eftermiddag sker der bare nul og niks i Billund :-(
Jeg er sikker på du ser med lidt mere kritiske øjne på andre scenerier end jeg nok gør, for jeg synes EKCH er hammer flot lavet, men nu vil jeg da lige tage en tur over i GA området og tjekke det igen :-)
Ja det går mere og mere op for mig hvor stort et arbejde det er, utroligt at du "tør" gå igang med det ene mand, men jeg har gjort kriditkortet klar til at blive kørt igennem, så du har ihvertilfald en' sikker kunde allerede :-)

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Et par billeder af hvad jeg først troede var den gamle terminalbygning. Men dén blev revet ned i 2011 - har jeg nu fundet ud af. Der er efter hvad jeg har forstået også planer om at rive denne bygning ned, forhåbentlig står den der indtil Billund X udkommer ... :D

Image

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Bare nogle små detaljer - i det store billede ...

Image
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

En af de nyeste bygninger i EKBI. Den er opført på grunden, hvor den gamle terminalbygning lå:

Image

Image

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det ser bedre og bedre ud, hvor langt tror du du er med bygningerne, 1/3-, 1/2 -, 3/4 del af dem? Og jeg ved godt det har været spurgt om før, men har du et oversigtsbillede med hvor langt du er nået?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Jlund wrote:Det ser bedre og bedre ud, hvor langt tror du du er med bygningerne, 1/3-, 1/2 -, 3/4 del af dem? Og jeg ved godt det har været spurgt om før, men har du et oversigtsbillede med hvor langt du er nået?

mvh Jørn
Du kan jo prøve at tælle efter. Hvis du bruger Krak luftfoto + preview screenshots kan du sætte hak, ved dem, der er færdige :mrgreen:

Spøg til side, 3/4 - eller lidt mere - er nok ikke skudt helt ved siden af.

Der kommer snart nogle oversigtsbilleder, men jeg mangel stadig at lave en del på ground terrain/polygoner, så jeg venter lige lidt, indtil det ser lidt pænere ud!
John
SimNord
GSCNUUK
Posts: 54
Joined: 11 Jan 2016, 19:23
Location: Nuuk, Greenland
Contact: Send private message Website Skype

Re: Billund X

der har før været talt om billund by og legoland osv osv med autogen bygninger og nogle custom, det er forståeligt
og det er os kun en måske

men jeg vil gerne komme med et input at hvis du kommer så langt i dit valg, så vil jeg mener at ALT der har med legoland at gøre (park, hotel, administration, lager haller, fabrikker, lego klodser ved vejen og den berømte flyver som os er på vejen til legoland, så at sige ALT det burde komme med som costum)

da legoland er et meget vigtigt stykke varetegn for danmark og ud af til verdenen
er sikker på der er andre som er enig i mit input ;)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

GSCNUUK wrote:der har før været talt om billund by og legoland osv osv med autogen bygninger og nogle custom, det er forståeligt
og det er os kun en måske

men jeg vil gerne komme med et input at hvis du kommer så langt i dit valg, så vil jeg mener at ALT der har med legoland at gøre (park, hotel, administration, lager haller, fabrikker, lego klodser ved vejen og den berømte flyver som os er på vejen til legoland, så at sige ALT det burde komme med som costum)

da legoland er et meget vigtigt stykke varetegn for danmark og ud af til verdenen
er sikker på der er andre som er enig i mit input ;)
Det er jeg helt enig i. Der er dog også lige noget, der hedder rettigheder, tilladelser og registrerede varemærker, som jeg må tage højde for. Jeg skal nok melde ud, når jeg ved mere om, hvad der kan lade sig gøre.
John
SimNord
GSCNUUK
Posts: 54
Joined: 11 Jan 2016, 19:23
Location: Nuuk, Greenland
Contact: Send private message Website Skype

Re: Billund X

John wrote:
Det er jeg helt enig i. Der er dog også lige noget, der hedder rettigheder, tilladelser og registrerede varemærker, som jeg må tage højde for. Jeg skal nok melde ud, når jeg ved mere om, hvad der kan lade sig gøre.

det har legoland bare at indvillige i, det er gratis reklame for dem; vi håber og krydser fingre ;)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

GSCNUUK wrote:
John wrote:
Det er jeg helt enig i. Der er dog også lige noget, der hedder rettigheder, tilladelser og registrerede varemærker, som jeg må tage højde for. Jeg skal nok melde ud, når jeg ved mere om, hvad der kan lade sig gøre.

det har legoland bare at indvillige i, det er gratis reklame for dem; vi håber og krydser fingre ;)
Sådan kan man godt se på det. Men hvis Lego er af en anden opfattelse, er man nødt til at respektere det.
John
SimNord
Copilot767
Posts: 20
Joined: 06 Sep 2015, 14:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Følger løbende med på siden - ser fantastisk ud:)
Glæder mig virkelig til min første Take Off med min Airbus- Håber at det bliver denne chartersæson :)
Er lige skiftet til Prepar 3D og bruger FTX global sammen med UTX 2.1.
Hvordan bliver Billund mht VAS? København Fly Tampa er flot, men et vanvittigt VAS forbrug, som også er kendt.

Vil der være mulighed for en charter trafikpakke til Billund - de kendte Etc: Star tur, Thomas Cook, Primera., Jet time......
Bruger My Traffic 6, og Billund er noget forsømt.

Hilsen Christian :)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Copilot767 wrote:Følger løbende med på siden - ser fantastisk ud:)
Glæder mig virkelig til min første Take Off med min Airbus- Håber at det bliver denne chartersæson :)
Er lige skiftet til Prepar 3D og bruger FTX global sammen med UTX 2.1.
Hvordan bliver Billund mht VAS? København Fly Tampa er flot, men et vanvittigt VAS forbrug, som også er kendt.

Vil der være mulighed for en charter trafikpakke til Billund - de kendte Etc: Star tur, Thomas Cook, Primera., Jet time......
Bruger My Traffic 6, og Billund er noget forsømt.

Hilsen Christian :)
Hej Christian

Tak for kommentar! Det er lidt for tidligt at sige noget om VAS, tror jeg. Der mangler stadig en del detaljer i sceneryet. Men jeg har lige fløjet et par testrunder i "vanilla" FSX med default C172 (som jeg altid tester med for at gøre det enkelt og for at eliminerer andre faktorer ....), og det var med rigtig god performance og gode framerates.

Og det begynder sørme at ligne EKBI - også fra luften!

Det er en god idé med en chartertrafik-pakke. Jeg vil undersøge muligheden for det, men jeg kan ikke love noget. Jeg vil også gerne have enkelte statiske AI-fly med. Også mere om det på et senere tidspunkt. Lige nu står den på modellering af alt det "obligatoriske" ;)
John
SimNord
Copilot767
Posts: 20
Joined: 06 Sep 2015, 14:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Tak for svaret - Ser virkelig frem til release engang.
Mange gode ferier er startet og sluttet i Billund - så trods alt ens "hjemmelufthavn"
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Billund X

Et par billeder af ground terrain. Dækningsområdet er ca. 70 km² og opløsningen er 30 cm./pixel. Som det fremgår er den nedlagte Flyvestation Vandel, den tidligere "Fliegerhorst Vejle", som blev anlagt af tyskerne i 1943, også inkluderet. Jeg vil muligvis tilføje NATO-shelters og de gamle Luftwaffe-hangarer.

Image

Image

Image
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Billund X

Det ser spændende ud med dæknings området. Vil det sige du også laver Lalandia?

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests