Page 3 of 12

Re: Billund X

Posted: 04 Jan 2016, 01:39
by John
MAL wrote:For saddan det ser godt ud.

Keep up the good work! Jeg glæder mig til at kunne flyve til og fra Billund i sim-verdenen.
Tak MAL, glad for, at du synes om det!

Her er et par billeder mere af terminalen:

Image

Image

Re: Billund X

Posted: 04 Jan 2016, 20:50
by John
Det begynder at ligne EKBI på "airside" af terminalen. Fingrene og gates er så godt som færdige - men ikke jetways'ene. Det går langsomt, men støt fremad. Terminalen er uden sammenligning den mest komplicerede model at lave (og den som jeg prioriterer højest mht. texture-kvalitet og detaljer). Håber, at det kommer til at gå lidt hurtigere med de øvrige 3D-modeller. Her er et par billeder mere af terminalen:

Image

Image

Re: Billund X

Posted: 08 Feb 2016, 12:29
by OY-HAH
Det ser sindsygt godt ud, John :)

Keep up the good work ;)

Re: Billund X

Posted: 08 Feb 2016, 18:23
by Jlund
Er der evt. nye screenshots vi kan savle over? :-)

mvh Jørn

Re: Billund X

Posted: 21 Feb 2016, 19:31
by John
Ingen nye screenshots lige for tiden, men det varer forhåbentlig ikke så længe nu. Det må snart være på tide med nogle billeder af noget andet end terminalen ;)

Re: Billund X

Posted: 04 Mar 2016, 20:40
by John
Tilbage på byggepladsen i Billund ... Et enkelt screenshot fra airside:

Image

Re: Billund X

Posted: 05 Mar 2016, 20:03
by John
Parkeringshuset. Der er brugt 1 stk. 2048x2048 px. texture. For at se textures i fuld størrelse skal man manuelt sætte TEXTURE_MAX_LOAD til 2048 i fsx.cfg. I P3D og FSX: SE kan man vælge det i settings.

Billund og flyselskaberne byder på mange destinationer:

Image

Image

Image

Image

Re: Billund X

Posted: 06 Mar 2016, 10:12
by oveegerup
Goodness gracious me!
Godt det snart er jul igen!
Ove

Re: Billund X

Posted: 08 Mar 2016, 19:10
by John
Brandstationen:

Image

Re: Billund X

Posted: 09 Mar 2016, 12:34
by OY-HAH
Det er jo sindssygt, så godt det ser ud. Jeg håber ikke, det banker alt for hårdt til VAS :lol:

Re: Billund X

Posted: 09 Mar 2016, 19:49
by John
Tak. Jeg skal forsøge at lave det så performance og VAS bliver på et acceptabelt niveau. Her et billede mere af brandstationen:

Image

Re: Billund X

Posted: 10 Mar 2016, 02:33
by Jlund
Uha, det ser godt ud. Kommer der brandbiler med som static objects?
BTW, har du nogen erfaring med people flow, som man f.eks ser i FlyTampa og Orbx scenerier, altså folk der f.eks går rundt på apron?

Re: Billund X

Posted: 10 Mar 2016, 12:37
by John
Jlund wrote:Uha, det ser godt ud. Kommer der brandbiler med som static objects?
BTW, har du nogen erfaring med people flow, som man f.eks ser i FlyTampa og Orbx scenerier, altså folk der f.eks går rundt på apron?
Tak! Glad for at du synes om det! Det er planen, at denne crash tender skal stå foran stationen. De flinke brandmænd kørte den ud af garagen kun for min skyld , så jeg kunne tage billeder af den. Så det ville være synd ikke at lave en 3D-model ;) Jeg har ikke nogle erfaringer med animationer af figurer. Men det kunne være spændende at have med.

Image

Re: Billund X

Posted: 10 Mar 2016, 18:13
by BrianV
Det ser fantastisk godt ud, ja vildt godt, så jeg glæder mig til Billund og hvad der sidenhen må komme til! Jeg er ny til Vidan Design og har lige købt mine første 4 lufthavne. Da jeg også bruger ORBX global, landclass og vector så betyder det selvfølgelig at overgangen mellem lufthavne og ORBX omgivelser er lidt markant. Er der nogle chancer for at Vidan Design måske vil udvikle FTX landclass kompatibilitet ligesom, for eksempel, SIM720 og 29PALMS har gjort med deres installere?

Tak for det gode arbejde!!

Brian

Re: Billund X

Posted: 10 Mar 2016, 19:07
by John
Hej Brian

Tak for de pæne ord! Mine sceneries er tilpasset stock FSX/P3D textures, landclass, vector data etc. (som der jo også er nogle der bruger). Jeg har ikke selv nogle af ORBX's globale/regionale produkter. Hvordan fungerer de installere, du omtaler? Tilbyder de at installere to forskellige versioner, én tilpasset stock textures, landclass etc og én tilpasset ORBX/FTX?

Re: Billund X

Posted: 10 Mar 2016, 20:01
by BrianV
Hej John,

Tak for dit hurtige svar. Ja de producenter har samlet deres programmer under en kontrol (FlyTampa har noget lignende med deres lufthavne og valget af årstid som vælges en gang for alle deres lufthavne). Herfra kan der så vælges den landclass patch som giver det bedste match til de mest brugte landskabsprodukter, som f.eks. de angivne her Default, FTX global, FTX SCA, MegaScenary, osv. http://www.29palms.de/29palms_ktnp_twentynine_palms.php

De bedste hilsner

Brian

Re: Billund X

Posted: 10 Mar 2016, 20:51
by John
Tak for link. Jeg kan ikke love, at jeg vil tilbyde noget lignende, men jeg skal nok kigge nærmere på det og undersøge kompatibilitets-problematikken.

Re: Billund X

Posted: 10 Mar 2016, 23:03
by John
Endnu en bygning færdiggjort:

Image

Re: Billund X

Posted: 15 Mar 2016, 01:21
by John
Image

Re: Billund X

Posted: 16 Mar 2016, 21:32
by Chok
Ser super ud, fedt med alle de previews :)

Re: Billund X

Posted: 17 Mar 2016, 03:28
by John
Tak!

Image

Re: Billund X

Posted: 21 Mar 2016, 22:05
by John
Et par billeder fra området syd for banen:

Image

Image

Re: Billund X

Posted: 21 Mar 2016, 23:56
by Jlund
Fantastisk, jeg forstår efterhånden hvor stort et arbejde der ligger i at "bygge" en lufthavn til simmen. Ikke nok med at konstruere dem, men også dit foto arbejde dernede, bare det at huske at få alt med og fra forskellige vinkler. Super arbejde John.

Re: Billund X

Posted: 23 Mar 2016, 02:51
by John
Tak, Jørn. Glæder mig at du synes om det! Her et par billeder mere. Den gamle Maersk Air hangar syd for banen med det falmede logo på siden af bygningen:

Image

Image

Re: Billund X

Posted: 23 Mar 2016, 17:02
by OY-HAH
Det ser godt ud, John. Jeg regner stærkt med, du har Legoland med :lol: