Nu spørger du allerede om meget mere, end jeg kan svare på ...
Animationen er en 288 frames lang keyframe-animation, så den burde kunne virke i FS også. Hvorvidt de "constraints", der er lagt på dele af kraftoverførslen (for at holde delene på plads i forhold til hinanden), kan "oversættes" til FS model-formatet, ved jeg ikke noget om. Daan fik det da til at virke meget godt med Fokkeren.
Man kan også lave bones-animation. En af opgaverne var en ret enkel svømmende haj, med bare ét bone. Men man kan sagtens lave flere.
Blender AO ved jeg så godt som ingen ting om, men det virker fint med Blenders renderer. Min lille tog-film er rendered med AO, alle materials er blot procedure-mats, ingen textures overhovedet.
Du kan da prøve at installere skidtet, og toolkittet, og se om du kan lide det. Det kan jo vise sig, at du hader UI'en og overhovedet ikke kan vænne dig til workflowet. Du har jo efterhånden en del flyvetimer i Gmax.
Et hint kan jeg i hvert fald give: Blenders keyboard shortcuts er guld værd, de kan virkelig hjælpe én til at streamline arbejdsprocessen, det virker særdeles fint. Men der er MANGE af dem. Jeg kan kun huske ca. 10 procent endnu.