tofino
Posts: 7
Joined: 24 Sep 2015, 18:09
Contact: Send private message

'Strandvold' på Tunø efter installation af Samsø

Hejsa!

Har lige installeret dit fine scenery Samsø, det er virkelig flot. Har ændret filen i Denmar map 2.1, så de lidt mærkelige bakker på Samsø blev fine.
Men på Tunø har jeg fået et problem, der er en 'strandvold' i den sydlige ende af startbanen, man kan også kalde det en udfordring, banen kan bruges. :)
Når jeg 'afkrydser' Samsø forsvinder volden. Har prøvet at flytte lidt rundt på rækkefølgen og afkrydse forskellige andre sceneries, men det enste der hjælper er at afkrydse Samsø.
Vedlægger lidt billeder.
med Samsø.jpg
med Samsø.jpg (192.05 KiB) Viewed 2759 times
uden danmark scenery (2).jpg
uden danmark scenery (2).jpg (164.39 KiB) Viewed 2759 times
afkrydset Samsø.JPG
afkrydset Samsø.JPG (139.85 KiB) Viewed 2759 times
uden Samsø.JPG
uden Samsø.JPG (174.36 KiB) Viewed 2759 times
Ikke noget stort problem, undrer mig lidt at Samsø kan have indflydelse på Tunø, men jeg ved så ikke noget om design af scenery. :D

Hilsener

Kurt
Hilsener Kurt
Prepar3D v4, & X-Plane11
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: 'Strandvold' på Tunø efter installation af Samsø

Med den overskrift troede jeg, det drejede sig om overfald af sagesløse turister på Tunøs strande, haha!

Det er det nye mesh, som bliver installeret med Samsø, du ser. Det dækker også Tunø. Og det er særdeles realistisk, vist nok også i gengivelsen af Tunøs (efter sigende, jeg har ikke selv sceneryet!) halsbrækkende landingsforhold.

Hvis du ikke allerede har gjort det, og du har Denmark Map X installeret, så prøv også at fjerne/disable filen "cvxAIRFIELDS. BGL", som beskrevet i Samsø manualen. Den er i sig selv en glimrende sceneryfil, men den har nogen "flattens" indbygget, som kan have nogen uheldige bivirkninger sammen med Vidan sceneries.

Mere flaps! ;)

- JP
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: 'Strandvold' på Tunø efter installation af Samsø

Hej Kurt

Jeg har lavet en patch, der løser problemet med "strandvolden" på Tunø.

Mesh'et i Samsø dækker også Tunø. Jeg lavede i sin tid nogle af skrænterne på Tunø "manuelt" ved hjælp af "flatten"-polygoner. De fungerer dårligt sammen med Samsø-mesh'et. Men patchen løser altså problemet. Du kan downloade den her:

http://www.vidandesign.com/support.html

Klik på "Danish Airfields X series"-fanen.

Tak for dit køb. Jeg er glad for, at du kan lide Samsø. Håber du får meget fornøjelse af det.
John
SimNord
tofino
Posts: 7
Joined: 24 Sep 2015, 18:09
Contact: Send private message

Re: 'Strandvold' på Tunø efter installation af Samsø

Tak for hurtigt svar.

Hilsener Kurt
Hilsener Kurt
Prepar3D v4, & X-Plane11

Return to “SimNord Danish Airfields”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests