Det er primært et problem med bagud-kompatibilitet. Først og fremmest
lys (bane-, approach- og taxilys mv.), der er lavet med en gammel (men meget udbredt) metode, der bl.a. går under navnet "BGL_LIGHT". Det virker ikke i P3Dv2 og fremefter. Brugerstyrede animationer (af f.eks. hangardøre), der er lavet med FS9-teknik virker heller ikke i P3D. Og det er ikke kun selve animationen, der ikke virker, hele modellen "forsvinder" simpelthen i P3D! Jeg har kun begrænset erfaring med v3 indtil videre, så jeg kan ikke sige, om der er sket væsentlige ændringer/forbedringer. Håber at få sat mig mere ind i v3 SDK snart
Med hensyn til mine sceneries, så skal der for hver enkelt scenerys vedkommende laves nye installere, nye sæson-skift tools, nye manualer + der skal tages højde for ovennævnte problemer i hvert enkelt scenery (og evt compiles nye ADE'er ("AFCAD"), modeller etc. Det er desværre ikke bare et spørgsmål om at trykke på knappen "konvertér" - og vupti, så er alt klar til hhv. P3DvXX, X-Plane, FS9, FSX:SE, FSX etc.