Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Vidan i P3D

Jeg bliver mere og mere hooked på at købe P3D, men vil Herning og Samsø virke i den uden videre?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan i P3D

Samsø er lavet til og testet i P3Dv2. Herning derimod er kun til FSX (det vil dog formentlig virke, uden større problemer i P3Dv2 også, men der er ingen garantier.) Hvad P3Dv3 angår, så er ingen af mine sceneries endnu "officielt" kompatible. Man vil kunne installere dem alle i v3, og de vil formentlig virke, uden større problemer, men jeg kan ikke sige det med sikkerhed.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Vidan i P3D

Hvad er den store forskel egentlig mellem FSX og P3D 3 mht scenery design, som gør at de forskellige scenerier ikke bare virker i begge platforme?

Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan i P3D

Det er primært et problem med bagud-kompatibilitet. Først og fremmest lys (bane-, approach- og taxilys mv.), der er lavet med en gammel (men meget udbredt) metode, der bl.a. går under navnet "BGL_LIGHT". Det virker ikke i P3Dv2 og fremefter. Brugerstyrede animationer (af f.eks. hangardøre), der er lavet med FS9-teknik virker heller ikke i P3D. Og det er ikke kun selve animationen, der ikke virker, hele modellen "forsvinder" simpelthen i P3D! Jeg har kun begrænset erfaring med v3 indtil videre, så jeg kan ikke sige, om der er sket væsentlige ændringer/forbedringer. Håber at få sat mig mere ind i v3 SDK snart :)

Med hensyn til mine sceneries, så skal der for hver enkelt scenerys vedkommende laves nye installere, nye sæson-skift tools, nye manualer + der skal tages højde for ovennævnte problemer i hvert enkelt scenery (og evt compiles nye ADE'er ("AFCAD"), modeller etc. Det er desværre ikke bare et spørgsmål om at trykke på knappen "konvertér" - og vupti, så er alt klar til hhv. P3DvXX, X-Plane, FS9, FSX:SE, FSX etc.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Vidan i P3D

Hvad med Billund, skal der laves "flere" udgaver af den, eller vil den virke i både FSX SE og P3Dv3? Jeg har set flere addon's komme med flere installers, så man kun behøver købe den en' gang.

Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Vidan i P3D

Billund X vil udkomme som én udgivelse. Men installeren vil give brugeren mulighed for at installere en FSX-, en FSX:SE- eller en P3Dv3-version.
John
SimNord

Return to “SimNord Danish Airfields”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest