John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

P3Dv3 and FSX: Steam Edition compatibility

Installers for the following sceneries are now updated to support P3Dv3, P3Dv2 and FSX: Steam Edition: Please note that there are a few limitations in the P3D-versions such as no animated windsocks and no animated hangar doors.

Bornholm X
Sonderborg X
Danish Airfields X - Endelave
Danish Airfields X - Herning (fixed minor issue with runway elevation.)
Danish Airfields X - Samsø
Danish Airfields X - Nordborg
Danish Airfields X - Sæby (fixed issue with missing hangar in P3D)
Danish Airfields X - Randers
Danish Airfields X - Sindal
Danish Airfields X - Tunø (fixed a problem with elevation data, when the scenery is used together with Danish Airfields X – Samsø.)

So far the new versions are available here:

http://secure.simmarket.com/vidan-design.mhtml

New P3Dv3-installers for my freeware sceneries will follow.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: P3Dv3 and FSX: Steam Edition compatibility

Jeg går ud fra at jeg bare kan redownloade Herning og Samsø fra Simmarket for at få den nyeste version med P3D installeren?
Hvis jeg ellers kan få min account til at gå igennem ved LM, så regner jeg med at købe P3D en ad de nærmeste dage, og skal lige høre om det er OK at bruge dem både i FSX SE og P3D på en' gang?

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv3 and FSX: Steam Edition compatibility

Ja, hvis ellers alt fungerer som det skal, så får man automatisk besked fra simMarket om at der er en opdatering. Så downloader du bare sceneriet igen - uden beregning. Hvis du bruger det pågældende scenery i FSX er der ikke nogen grund til at geninstallere (der er nemlig ikke sket ændringer i sceneriet til FSX). Hvis du på et tidspukt vil bruge et scenery i flere forskellige simulatorer, skal du være opmærksom på, at seasonskift-tool'et (som installeren laver et shortcut til i Windows Start-menuen) vil forsøge at installere filer til den til enhver tid senest installerede version af sceneryet, og derfor skal du ændre stien manuelt i sæsonskift-tool'et. Men så længe du blot du er opmærksom på dette forhold, kan du godt bruge sceneryet i flere forskellige simulatorer.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: P3Dv3 and FSX: Steam Edition compatibility

Ok, har lige købt P3D, så nu skal jeg lige studere den lidt mht. installation osv. Der er vist noget med at de anbefaler at addons skal installeres et specielt sted, så man ikke behøver geninstallere hver gang der kommer updates til P3D.
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv3 and FSX: Steam Edition compatibility

Det er rigtigt, at LM anbefaler at add-ons installeres udenfor simulatoren. Men det er der flere af de store add-on-udviklere, der ikke følger. Orbx og Aerosoft fatsholder så vidt jeg ved, at deres ting skal installeres i P3D-hovedmappen, og jeg har også valgt at gøre det sådan. Men man kan selvfølgelig ændre stien i installereren undervejs, hvis man foretrækker at have tingene installeret et andet sted.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: P3Dv3 and FSX: Steam Edition compatibility

All sceneries are now updated with new Steam Edition, P3Dv2 and P3Dv3-installers and will be available at the stores soon. I have also fixed minor issues in some of the sceneries, please see my first post.
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests