oled
Posts: 4
Joined: 27 Sep 2016, 18:44
Contact: Send private message

Ålborg lufthavn EKYT

Hej John

Hvilke scenery til P3dV3 af Ålborg lufthavn vil du anbefale, - selvfølgeligt sammen med Real Danmark X?
Det eneste jeg kan finde er DenmarkMapX. Jeg kan ikke finde Ekyt alene.

Og hvis jeg installere DMX, vil det så "ødelægge" RDX?


Ole D.
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Ålborg lufthavn EKYT

Jeg kender ikke til andre EKYT-sceneries, end Frank Sørensens, og jeg véd ikke, om det virker 100% i P3D. Jeg mener at kunne huske, at han også har udgivet det som stand-alone til FSX, men jeg er ikke helt sikker. Det er længe siden, jeg har haft det installeret.

Der skulle ikke være nogle problemer i at installere DMX sammen med RDX. Photo-scenery vil lægge sig "ovenpå" landclass-scenery (som DMX). Der kan måske være lidt problemer med kystliner mv. Men overordnet set burde det kunne fungere sammen.

Edit: Du mener nok, at du kun kan finde EKYT som en del af Denmark Scenery? Du kan evt. prøve at søge på simulators.dk efter links eller avsim.com file library. Der var vist engang en tråd om stand-alone-versionen.
John
SimNord
oled
Posts: 4
Joined: 27 Sep 2016, 18:44
Contact: Send private message

Re: Ålborg lufthavn EKYT

Tak John

Jeg tror Simulators.dk er lukket, - jeg kan i hvert fald ikke finde siden mere. Og når jeg søger på ekyt på avsim, kommer der ikke noget frem.
Men tak alligevel.

Jeg tror jeg prøver at installere DMX.

Så må jeg prøve at flyve en tur op ad kysten og se om de matcher sammen.

Ole D.
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Ålborg lufthavn EKYT

Det var så lidt. Håber du finder det. Du kan jo prøve at kontakte Frank direkte. Ja, det kan godt se ud som om simulators.dk er lukket. Jeg kan heller ikke komme på siden. Ærgerligt.
John
SimNord
vandborg
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013, 17:41
Location: Gedser, DK
Contact: Send private message

Re: Ålborg lufthavn EKYT

Hej Ole.

Jeg vil høre hvordan det gik med DMX og RDX sammen. Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af P3D v3 og har Jylland Nord installeret nu. Da jeg kun flyver VFR og helst hjemme uden kort, så vil jeg gerne have kendte landmærker. Men der jo ikke grund til at begå samme fejl to gange, så jeg vil lige høre om dit resultat.

mange hilsner
Torben
Mange hilsner/Regards
Torben
flydk
Posts: 25
Joined: 28 Sep 2015, 11:52
Contact: Send private message

Re: Ålborg lufthavn EKYT

Jeg bruger selv den gamle FSX EKYT i P3Dv3 og den virker nogenlunden men der er noget græs der kommer igennem startbanen og mangle på afstribning på taxi banen, ved ikke om der et fix for det ...?? :?:
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Ålborg lufthavn EKYT

flydk wrote:Jeg bruger selv den gamle FSX EKYT i P3Dv3 og den virker nogenlunden men der er noget græs der kommer igennem startbanen og mangle på afstribning på taxi banen, ved ikke om der et fix for det ...?? :?:
Hvis det er 3D græs, er der nok ikke så meget, du kan gøre, andet end at fjerne al 3D græs. Hvis det er ground terræn, der kan ses igennem startbanen, kan du prøve at lave en "flatten"-fil, f.eks. med Airport Design Editor. Den kan du muligvis også lave de manglende taxi-striber med.
John
SimNord

Return to “Real Denmark X photo scenery”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests