Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Hej John,

lige en lille update. Jeg har idag installeret de nye versioner af PMDG 747 og 777, desvaerre er der stadig en konflikt mellem disse fly og Sonderborg. Saasnart jeg disabler Sonderborg, kan jeg igen loade PMDG 747 og 777. Problemet eksisterer kun med disse 2 fly, alle andre loader uden problemer med Sonderborg enabled.

Hilsen,
Dan
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Hej John,

lige en lille update. Jeg har idag installeret de nye versioner af PMDG 747 og 777, desvaerre er der stadig en konflikt mellem disse fly og Sonderborg. Saasnart jeg disabler Sonderborg, kan jeg igen loade PMDG 747 og 777. Problemet eksisterer kun med disse 2 fly, alle andre loader uden problemer med Sonderborg enabled.

Hilsen,
Dan
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Kan du bruge dine PMDG-fly sammen med dine FSDT-sceneries?
John
SimNord
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Nej, dem måtte jeg også fjerne.

Dan
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Sonderborg X er et meget simplet scenery ud fra en SDK-betragtning, og der burde ikke være noget i det, der skulle få dine PMDG-fly til ikke at loade korrekt. Sonderborg indeholder ikke nogle avancerede moduler, .dll'er .exe'er eller andet (bortset fra season change tool'et, som kører helt separat).

Et simpelt scenery har den fordel, at det loader, selv om en stor del af filerne mangler.

Så hvis du har mod på det, kan du teste, om der er en specifik bgl-fil i Sonderborg X, der forårsager problemet, ved at ændre filendelse fra .bgl til .off.

Start med at omdøbe halvdelen af filerne i Scenery-mappen. Hvis problemet forsvinder, véd du, at "synderen" skal findes blandt de filer, du har omdøbt. Så omdøber du halvdelen af dine off-filer tilbage til .bgl og tester igen. Hvis problemet ikke forsvinder, skal synderen findes blandt de filer, der stadig har filendelsen .bgl.

Blive ved med at omdøbe halvdelen (en stadig mindre portion) i den gruppe, hvor den fejlbehæftede fil befinder sig.

Jeg bruger selv det lille tool "Renamer", når jeg laver denne test. Det kan ændre filnavn/extension etc. på et stort antal filer på én gang.

Du kan selvfølgelig også bare flytte filer ud af Scenery-mappen - og tilbage igen.
John
SimNord
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Jeg prøver, melder tilbage hvis jeg finder noget.

Jeg har et andet spørgsmål til dig, har du planer om at konvertere dine scenerier til X-plane 11. Er selv begyndt at bruge xplane meget. Xplane 11 er på mange måder bedre end P3D, specielt hvis man bruger Ortho sceneries, har selv dækket hele DK med Ortho scenerier og det ser fantatisk ud, mangler nu kun nogle gode lufthavne!
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Hej John,

det er denne file, der crasher P3D V4 naar jeg fdorsoeger at loade et PMDG fly:

eksb_ground.bgl

Hilsen,
Dan
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Theras wrote:Jeg prøver, melder tilbage hvis jeg finder noget.

Jeg har et andet spørgsmål til dig, har du planer om at konvertere dine scenerier til X-plane 11. Er selv begyndt at bruge xplane meget. Xplane 11 er på mange måder bedre end P3D, specielt hvis man bruger Ortho sceneries, har selv dækket hele DK med Ortho scenerier og det ser fantatisk ud, mangler nu kun nogle gode lufthavne!
Jeg har flere gange overvejet at udgive til X-Plane også. Men det er ikke noget jeg har aktuelle planer om. Det er mest et spørgsmål om at finde tid til det - som et lille enkeltmandsforetagende. Det er i forvejen tidskrævende at skulle understøtte flere forskellige inkarnationer af FSX og holde sceneries opdateret - og der skulle jo også gerne være tid til at udvikle noget nyt.
John
SimNord
BrianV
Posts: 5
Joined: 10 Mar 2016, 18:01
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Hej John

Jeg nyder Billund i P3D v4. Desværre er det det første Vidan scenery som jeg har købt direkte fra VidanDesign Shop. Sender du opdateringer af Sønderborg, Samsø, Endelave etc. til Flightsimstore når/hvis de er klar i P3D V4?

De bedste hilsner

Brian
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Hej Brian

Sønderborg (og Bornholm + Billund) er sendt til FlightsimStore. Jeg ved desværre ikke, hvor lang tid der går, før de får det sat op i shoppen. Alle sceneries i Danish Airfields X-serien bliver også sendt af sted, efterhånden som de bliver klar.
John
SimNord
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Hej John,

Så du min post med hvilken fil der forårsager mine problemer?

Dan
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Theras wrote:Hej John,

Så du min post med hvilken fil der forårsager mine problemer?

Dan
Nej, den har jeg overset. Beklager.

Ok, det var alligevel overraskende. Netop eksb_ground er kompileret med et P3Dv4 SDK tool. Jeg vil (som jeg allerede har nævnt) prøve at kompilere med FSX SDK.
John
SimNord
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Theras wrote:Hej John,

det er denne file, der crasher P3D V4 naar jeg fdorsoeger at loade et PMDG fly:

eksb_ground.bgl

Hilsen,
Dan
Hej Dan

Prøv at erstatte din eksb_ground.bgl med denne nye (download-størrelse ca. 530 MB):

https://1drv.ms/u/s!AppuqVOduMsZhgd30zEokAR28nIH
John
SimNord
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Desvaerre John, den nye fil virker heller ikke. Saa der maa vaere noget andet i filen, der adskiller den fra de filer der er i Bornholm og Billund X. Begge virker upaakladeligt.

Hilsen,
Dan
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Ok. Det var et forsøg værd. Er din installation af Sonderborg X i P3Dv4 en helt ny installation? Kunne jeg få dig til at tage et screenshot af din Sonderborg X Scenery-mappe, hvor alle bgl-filer kan ses?
John
SimNord
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Ok john, har taget screen pictures, men hvordan faar jeg dem vist paa dette forum?

Dan
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Du kan vedhæfte billedet til din post: Klik på "Post reply". I boksen nedenunder klik på "Attachments" og derefter "Add files". Find dit billede og klik på "Submit"-knappen.
John
SimNord
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Hej John,

her er de saa.

Dan
Attachments
2017-07-04.png
2017-07-04.png (159.92 KiB) Viewed 4489 times
2017-07-04 (2).png
2017-07-04 (2).png (93 KiB) Viewed 4489 times
2017-07-04 (1).png
2017-07-04 (1).png (166.13 KiB) Viewed 4489 times
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Tak for det. Umiddelbart ser det ud som det skal. Bortset fra din mappe "test". Hvad er der i den?
John
SimNord
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Hej John,

brugte jeg til at flytte bgl frem og tilbage da jeg testede dem.

Dan
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Når man flytter filer frem og tilbage for at teste, skal de helt ud af den aktive mappe, i dette tilfælde Sonderborg X scenery-mappen, brug helst en midlertidig mappe helt udenfor P3D-hovedmappen, f.eks. på skrivebordet. Hvis din "test"-mappe ikke er tom nu, prøv så at flytte den ud på skrivebordet.
John
SimNord
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

hermed gjort, aendrede desvaerre ikke paa resultatet.

Dan
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Sonderborg X update

Det er meget mystisk. Jeg er lidt på bar bund, må jeg indrømme

Kan du give en mere detaljeret beskrivelse af, hvad der sker, når du får fejlen?

Du siger, at du ikke kan "loade" dine PMDG-fly i EKSB. Er det både, når du vælger at starte fra runway og fra parking-spots?

Crasher sim'en også, når du flyver til EKSB fra en anden lufthavn?

Du siger, at du har det samme problem med FSDT-sceneries. Har du været i kontakt med deres support?
John
SimNord
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Fejlen faar jeg naar jeg har valgt fly, lufthavn og vejr og trykker paa start, saa crasher simmen efter faa sekunder tilbage til desktop, uden en fejlmelding.

Jeg kan derfor ikke proeve at flyve til EKSB med et PMDG fly, da jeg aldrig naar saa langt.

Alle andre fly giver mig ingen problemer og EKSB fungerer upaaklageligt.

Har haft de samme problemer med FSDT, Geneva og Zurich. Har meldt fejlen til dem, men faar kun en tilbagemeling,at de ikke har nogen problemer med derres sceneries og at det ma vaere et problem som PMDG har. PMDG vedkender sig heller ikke problemet men siger at det skyldes 3rd party addons. Saa jeg staar tilbage med en rigtig catch22 situation. Jeg har set andre rapportere de samme problemer paa FSDTs forum, men har ikke set nogen der har funder en loesning.

Som sagt startede disse problemer foerst efter at jeg installerede Hotfix 1!!!! saa hotfix 1 maa have introduceret noget, der foraarsage problemet.

I oejeblikket har jeg disiablet EKSB naar jeg flyver med PMDG fly og enablet naar jeg flyver med alle andre fly. Ikke ideelt men noget jeg sagtens kan leve med


Hilsen,
Dan
Theras
Posts: 18
Joined: 30 Jun 2017, 18:32
Contact: Send private message

Re: Sonderborg X update

Hej John,

har endelig fundet loesningen paa mit problem. Jeg ved ikke om du har fulgt diskussionen paa diverse forum om problemer med NTT.DLL fejlmeddelser i P3D V4. Det viser sig at denne fejlmeddelelse ikke henviser til et hardware problem, men til problemer der eksisterer med scenerierne i P3D V4. Som du nok ved kan en scene tilfoejes paa den gamle maade, men ogsaa via et xml dokument. Mistanken er at der er en fejl i P3D V4, der faar simulatoren til at crashe, hvis du har en bestemt kombination af scenerier tilmeldt via xml og den gamle metode. Ikke alle scenerier er beroerte, men af dem jeg kender til, rammes FSDT, UK2000, Taxe2gate og din Soenderborg af problemet. Men jeg er sikker paa at der er mange flere. Problemet loeses ved at alle scenerier der er tilmeldt via xml slettes og tilfoejes igen via den gamle metode.

Har selv proevet det og jeg kan sige at det virker. Jeg kan nu starte PMDG sammen med Soenderborg, UK2000, Taxigate og andre.

Nu haaber vi alle paa at Lockheed Martin anerkender problemet og at der kommer en hotfix.

Hilsen,
Dan

Return to “EKSB Sonderborg Airport”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests