Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

EKSP Skrydstrup version 1.2

Jeg sprang let og elegant hen over versionsnummer 1.1, det var en intern release. :mrgreen:

Updaten til EKSP Skrydstrup version 1.2 kan nu findes på AVSIM, flightsim.com og sim-outhouse, samt i den danske FS-gruppe på Facebook.

Changelog (den er på udenlandsk, undskyld, det er cut and paste!):

Updated tower frequency to reflect real life changes: 118.275 MHz
Added ATIS as currently in use: 113.900 MHz
Straightened taxiway N.
Added aircraft parking spot for very large aircraft (i.e. An-225.).
Updated service vehicle parking.
Corrected wayward perimeter fence in the NW corner.
Excluded stock airport background polygon.
Moved F-16 gate guard textures to the main "Texture" folder.
Optimized light effects for minimal FPS impact.
Ramp lighting is now dynamic in P3D version 4.

God fornøjelse!

- JP
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: EKSP Skrydstrup version 1.2

Tak for opdateringen! Den skal hentes og installeres. Nu skal den "nye" stock F-16 i P3Dv4 afprøves i de rette omgivelser :D
John
SimNord
kebi14
Posts: 73
Joined: 10 Dec 2012, 18:37
Contact: Send private message

Re: EKSP Skrydstrup version 1.2

Hej JP

Opdateringen er hentet og vil blive brugt flittigt.
EKSP er jo ikke til at undvære.


mvh
Knud
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: EKSP Skrydstrup version 1.2

John wrote:Tak for opdateringen! Den skal hentes og installeres. Nu skal den "nye" stock F-16 i P3Dv4 afprøves i de rette omgivelser :D
Prøv at stille den nede på den civile forplads, og nyd lyset på den. ;)
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: EKSP Skrydstrup version 1.2

Penz wrote:
John wrote:Tak for opdateringen! Den skal hentes og installeres. Nu skal den "nye" stock F-16 i P3Dv4 afprøves i de rette omgivelser :D
Prøv at stille den nede på den civile forplads, og nyd lyset på den. ;)
Skal jeg nok gøre. Dynamic lightning, går jeg ud fra, at du tænker på. Det er meget spændende. Glæder mig til at få det i mine egne projekter også. :D
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: EKSP Skrydstrup version 1.2

Ja, det er det dynamiske lys, jeg tænker på. Det er første gang, jeg har parkeret mit "user aircraft" på et oplyst sted, og faktisk fået oplyst mit fly.

Mine lysmaster fik dynamisk lys ved et tilfælde, det er nogle ret gamle modeller, der er lavet med to FS "fx_landing.fx" pr. stk. som lyskilde (tak til Jim Dhaenens for den teknik!). Desværre var mine parkeringsplads-lygtepæle også nogle gamle modeller, der hver bruger 8 (!) landingslys. Parkeringspladsen nede i den civile ende har en 10-12 lygtepæle, det var nok til at få P3DV4 til at give mig et strengt og bebrejdende blik. Så de er udskiftet med modeller med lys-planer i stedet for (tak til Bill Leaming for den teknik!).
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: EKSP Skrydstrup version 1.2

Landingslys :idea: Det har jeg aldrig tænkt på. Jeg har altid brugt den gamle metode med en "pære" i masten og en flad (2D) lys-effect, eller blot en texture, på jorden. Men den metode har også sine begrænsninger. Lys i FSX/P3D har været lidt af et mareridt i lang tid. Kunne være skønt, hvis man ikke længere skal bruge så meget tid på at få det til at virke. Lys hører ligesom under kategorien standart-ting. Som scenery-udvikler er det sjovere at lave de ting, der er unikke for den enkelte lufthavn, flyveplads etc.
John
SimNord
Penz
Posts: 438
Joined: 15 Mar 2014, 19:15
Location: Ca. 0,002 grad øst for Bazar Vest.
Contact: Send private message

Re: EKSP Skrydstrup version 1.2

John wrote:Landingslys :idea:
Mest velanbragte "der gik et lys op for ham"-smiley nogensinde. :mrgreen:
- Jens Peter "Penz" Pedersen
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: EKSP Skrydstrup version 1.2

Desværre er det sjældent jeg føler anledning til at bruge den :mrgreen:
John
SimNord
tofino
Posts: 7
Joined: 24 Sep 2015, 18:09
Contact: Send private message

Re: EKSP Skrydstrup version 1.2

Fint med dansk lufthavn der virker også i P3Dv4, tak, det er der nu en del der gør. :)
De mindre Vidan lufthavne virker fint, og Billund er jo også med nu
Skrydstrup F16.jpeg
Skrydstrup F16.jpeg (459.08 KiB) Viewed 7471 times
Hilsener Kurt
Prepar3D v4, & X-Plane11

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests