Pedemeyer
Posts: 4
Joined: 03 Sep 2016, 21:26
Contact: Send private message

Lidt billeder af mine egne updates til Vidan Nordjylland.

Hej Vidan og andre medsimmers:)

Jeg har i mange år været glad for at bygge sceneryfiler i Instant Scenery.
Her er lidt smagsprøver på, hvad jeg får tiden til at gå med:)
Da jeg desværre ikke selv producere objekter, er alt her bygget med andres hårde arbejde.
Af den grund kan jeg naturligvis ikke dele det med nogen:(

Men billederne kan jeg vel dele:)
Og kæmpe tak til Vidan Design for at levere den bedste "byggegrund" man kan forestille sig!:))

Nu venter jeg bare på at resten af DK folder sig ud i fotoreal.., grænsen mod Orbx er forfærdelig grim...
EKVH 02 Før.jpg
EKVH 02 Før.jpg (594.18 KiB) Viewed 7521 times
EKVH 02 After.jpg
EKVH 02 After.jpg (707.24 KiB) Viewed 7521 times
EKVH 01 Før.jpg
EKVH 01 Før.jpg (528.2 KiB) Viewed 7521 times
EKVH 01 After.jpg
EKVH 01 After.jpg (591.08 KiB) Viewed 7521 times
EKTS 01 Før.jpg
EKTS 01 Før.jpg (325.99 KiB) Viewed 7521 times
EKTS 01 After.jpg
EKTS 01 After.jpg (388.43 KiB) Viewed 7521 times
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Lidt billeder af mine egne updates til Vidan Nordjylland.

Du skriver EKVH under billederne. Det er så vidt jeg ved Vagar på Færøerne, og det ligner ihvertilfald ikke Vagar, og den er nok heller ikke beliggende i NordJylland :-)
EKTS (Thisted) kan jeg bedre forstå. :-)
Pedemeyer
Posts: 4
Joined: 03 Sep 2016, 21:26
Contact: Send private message

Re: Lidt billeder af mine egne updates til Vidan Nordjylland.

Nææ du:)
EKVH er Aars lufthavn eller Vester Himmerland. (deraf VH..)

Og den ligger i Nordjylland.
Billedet er taget i Vidan Design Nordjylland X og viser før/ efter mine små justeringer:)

(Vagar ICAO er EKVG)
Last edited by Pedemeyer on 18 Jun 2017, 22:59, edited 1 time in total.
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Lidt billeder af mine egne updates til Vidan Nordjylland.

Ja, selvfølgelig er EKVG = Vagar. Ved ikke hvorfor google search ikke vil vise EKVH, men tror det er EKVG. Men jo, du har selvfølgelig ret.
Jeg har også Vidans Nordjylland, men bruger den ikke. Jeg synes den er for "blå" i det, så håber Vidan på et tidspunkt når han får tid, vil rette den til i farverne, som han f.eks har gjort med Sjælland. Det ser ihvertilfald noget bedre ud på de screenshots han har vist, end Nordjylland.
Jeg bruger også Instant scenery 3, og du har ret, det er træls man ikke kan dele scenerier, men så må man jo selv nyde dem :-)
Pedemeyer
Posts: 4
Joined: 03 Sep 2016, 21:26
Contact: Send private message

Re: Lidt billeder af mine egne updates til Vidan Nordjylland.

Ja.., jeg var selv skeptisk i starten.., men indså hurtigt at jeg ikke fløj andre steder end i Nordjylland:)
Man vænner sig til farverne og frameraten er virkelig god!
Og når man som jeg er ramt af byggeriet, er det suverænt at bygge på fotoreal Ground textures.

Mit håb er en dag at møde en som har brug for nogen til at placerer objekter.
Måske endda en med eget bibliotek:)

Det kan godt blive lidt træls i længden, at der ikke er andre som kan få glæde af alt det arbejde!
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Lidt billeder af mine egne updates til Vidan Nordjylland.

Hvis du holder dig til freeware objects som man kan finde nogle af via google, så er det ok at dele dem. Du må blot ikke inkludere andres f.eks Vidans og Orbx objects uden tilladelse. Og sådan en tilladelse er umulig at få.
Der er jo også den mulighed at du selv kan designe bygninger etc. i f.eks Sketchup, og så må du dele lige så tosset du vil. Det er jo så dig der har copyright på dem og bestemmer over dem.
F.eks Vamdrup som Johan og Jacob har lavet det meste af bygningerne til, er lavet med Sketchup, så man kan godt få noget der ligner, uden alt for meget besvær :-)
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Lidt billeder af mine egne updates til Vidan Nordjylland.

Jlund wrote:Hvis du holder dig til freeware objects som man kan finde nogle af via google, så er det ok at dele dem
Det kommer an på licensvilkårene for hver enkelt model/projekt. Man kan ikke generelt sige, at man må "dele" modeller blot de er freeware.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Lidt billeder af mine egne updates til Vidan Nordjylland.

Nej, der skulle nok have været et "vistnok" før ok :-) Jeg tænkte nok på at hvis jeg designede nogle freeware modeller og lagde dem op på f.eks AVsim som freeware, så ville jeg synes det var helt ok at folk brugte dem i forskellige sammenhæng. Ellers synes jeg at freeware betegnelsen er en forkert betegnelse for det.
John
Site Admin
Posts: 1827
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Lidt billeder af mine egne updates til Vidan Nordjylland.

Jlund wrote:Nej, der skulle nok have været et "vistnok" før ok :-) Jeg tænkte nok på at hvis jeg designede nogle freeware modeller og lagde dem op på f.eks AVsim som freeware, så ville jeg synes det var helt ok at folk brugte dem i forskellige sammenhæng. Ellers synes jeg at freeware betegnelsen er en forkert betegnelse for det.
Det er også helt fint. Det er op til den enkelte at afgøre, hvad man må og ikke må med modeller, man selv har lavet. En lille "readme" med betingelserne, så er det klaret. :) Man kan også kalde sit projekt freeware, men med "limited distribution", hvis man vil have lidt styr på, hvor tingene bliver uploade til. Der er folk, der tjener penge på (via reklamer) at distribuere freeware på deres website. Det er ikke sikkert, man har lyst til at være en del af et sådant system 8-)
John
SimNord

Return to “General discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests