Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Mørkelig farve på hangarer?

Jeg har noteret mig at mil. hangarer om natten har en mærkelig violet farve, er det meningen? Og jeg kan se det gør sig gældende for de fleste bygninger om natten. (Sorry, det havde jeg ikke testet i betaen :-) )

Det kan selvfølgelig være noget saturation /HDR der står forkert i min sim.

mvh Jørn

Image
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Mørkelig farve på hangarer?

Nej, de skulle helst være noget mere "mørkelagt" om natten. Det er vel ikke fordi tidspunktet er tæt på dawn/dusk på billedet?
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Mørkelig farve på hangarer?

Jo, det var omkring dawn, men det er der også om natten.

Der var en' der gjorde mig opmærksom på at der er noget "flimmer" under de to tankanlæg ved GA apron, og jeg kan også se det. Bare, hvis du vil have det rettet i en update engang.

mvh Jørn

PS. Er du nu 100% sikker på du har placeret en F-35 i sceneryet :-) ? Jeg har endnu engang kigget på google maps, og synes jeg har været rundt i sceneriet op til flere gange, men jeg kan skisme ikke finde den. Hvad med et lille hint? :-)
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Mørkelig farve på hangarer?

Tak for oplysningerne. Jeg har skrevet dette problem på min liste over ting, der skal fixes, sammen med den z-fighting der er på polygonen ved fuel depotet.


Mht den svenske Draken, et lille hint, jo, den står på hvad jeg vil kalde åbent terræn. Måske kan man sige, at hvis det havde været under Den Kolde Krig og man kom ræsende i en Mig-21 ude fra fjorden, så ville den have "stået godt for skud" haha :mrgreen:
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Mørkelig farve på hangarer?

Så fandt jeg F-35 på google, men ikke i sceneriet.....................................................DOH, hvor dum kan jeg lige være :-) Jeg har slået static mil. aircrafts fra i config (da jeg selv har mil. ai) og da jeg slog det til, ja så var den der selvfølgelig. :-)

mvh Jørn
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Mørkelig farve på hangarer?

Haha, tillykke! Men ups, det tænkte jeg ikke på, at den forsvinder, når man fravælger static mil aircraft. Det skulle jeg have sagt :oops:
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Mærkelig farve på hangarer?

Jeg har installeret v 1.1, men må indrømme jeg stadigvæk har problemer med violette tage / hangarer om natten. Kunne se i teksten til 1.1 at du har rettet noget med mørkere textures på bygninger, og havde håbet at det rettede "mit" problem, men desværre ikke.
Jeg ved ikke om det er noget på min PC der skal ændres, eller det er de textures du bruger, der gør det. Jeg kan tilføje at jeg ikke har set det på andre af dine scenerier.

mvh Jørn


Image

Image
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Mørkelig farve på hangarer?

Hej Jørn

Jeg har gjort nat-texture til taget på de store hangarer fra krigens tid næsten helt sort, så det kan ikke rigtig blive mere mørkt (det er helt præcist den texture, der hedder feldballehangaren_lm.dds. Navnet skyldes i øvrigt, at hangar-modellen er designet ud fra mine billeder af Feldballehangaren v. Aarhus Lufthavn, som er magen til dem i Aalborg. Jeg troede, at det primært var den model, du havde et problem med. Men jeg kan godt se, at nogle af de øvrige bygninger kunne trænge til at få justeret nat-textures også, og det vil jeg have i baghovedet til en kommende v1.2 Evt. kan jeg lave en lille patch, der løser problemet.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: Mørkelig farve på hangarer?

Det var ikke for at brokke mig, undrede mig bare over hvorfor de havde den farve. men der er jo en nem løsning på det...Jeg kan jo bare lade være med at flyve om natten :-)
Og jeg kan nemt vente til en evt. V1.2, ville bare gøre opmærksom på at det stadigvæk var der.

Return to “EKYT Aalborg Airport”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests