Sander2300
Posts: 6
Joined: 17 Oct 2018, 22:18
Contact: Send private message

Kasser rundt om airportbelysning

Hej

Først og fremmest, tak for et fuldstændig fantastisk scenery! :)

Jeg har dog et problem med noget af nattebelysning som er omringet af kasser.

Jeg bruger FSX med Steves DX10 fixer og har ikke før oplevet lignende problemer med andre sceneries.

What to do? :)

Mvh.
Christian
2018-10-17_21-8-26-911.jpg
2018-10-17_21-8-26-911.jpg (73.18 KiB) Viewed 3016 times
2018-10-17_21-8-18-4781.jpg
2018-10-17_21-8-18-4781.jpg (152.3 KiB) Viewed 3016 times
2018-10-17_21-6-31-753.jpg
2018-10-17_21-6-31-753.jpg (60.46 KiB) Viewed 3019 times
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Kasser rundt om airportbelysning

Hej Christian

Tak for rosen. Jeg er glad for, at du kan lide sceneryet.

Jeg kan ikke umiddelbart forklare, hvorfor du har denne fejl på lyset. Lyset i Aalborg X er lavet med helt almindelige standart FSX/P3D effects. Kan du disable din DX10 fixer og se, om det løser problemet? Jeg bruger den ikke selv, og jeg ved ikke, hvordan den fungerer.

I forhold til dine blå taxi lights er en mulighed, at du har en add-on, der har overskrevet den default FSX/P3D texture, som effekt-filerne bruger. Har du mulighed for at sende mig filen

fx_2.bmp

der som standart befinder sig her:

FSX:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Effects\texture
P3Dv4
C:\Program Files\Lockheed Martin\Prepar3D v4\Effects\texture

(lysmasterne bruger en anden effekt, som bruger custom texture)
John
SimNord
Sander2300
Posts: 6
Joined: 17 Oct 2018, 22:18
Contact: Send private message

Re: Kasser rundt om airportbelysning

Hej John

Tak for hurtigt svar. Hvis jeg disabler DX10 og kører i ren DX9 mode er der ikke noget galt - tilgengæld er der så ingen effekter fra lysene som i at de er umulige at se. Se vedhæftede.

Jeg har ingen problemer med natbelysningen i Billund eller Sønderborg i DX10 - der spiller det bare max :(
dx9 mode.jpg
dx9 mode.jpg (116.64 KiB) Viewed 2998 times
dx9 mode 2.jpg
dx9 mode 2.jpg (47.72 KiB) Viewed 2998 times
Ved ikke lige hvordan jeg vedhæfter den effect fil. kan jo ikke vælge bmp filer
Sander2300
Posts: 6
Joined: 17 Oct 2018, 22:18
Contact: Send private message

Re: Kasser rundt om airportbelysning

Har lokaliseret hvad fejlen kommer af.

Når Billund er installeret, fungerer det hele som det skal og natbelysningen ser helt rigtig ud - også i DX10 mode.

Så snart jeg afinstallere Billund er fejlen tilbage igen.
Det tyder på at Aalborg bruger nogle filer fra Billund sceneryet?
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Kasser rundt om airportbelysning

Jeg har prøvet, om jeg kan genskabe din situation, men jeg har lys i masterne i Aalborg, både når Billund er aktiv, og når Billund ikke er.

Det har heller ikke nogen betydning, om Billund er over eller under Aalborg i Scenery Library.

Det er ganske rigtigt de samme effects, der er brugt i begge lufthavne, men med den forskel, at Billund har en såkaldt controller, der styrer lyset, eller burde gøre det, for jeg er faktisk ikke sikker på, om den fil overhovedet har nogen virkning.

Når du tester, om der er lys i masterne, starter du så din flight i Aalborg, eller flyver du ind til EKYT udefra? Jeg spørger, fordi der er et kendt problem i FSX med, at visse effects ikke virker, når man kommer fra en afstand af mere end 30NM, så vidt jeg husker.
John
SimNord
Sander2300
Posts: 6
Joined: 17 Oct 2018, 22:18
Contact: Send private message

Re: Kasser rundt om airportbelysning

Det er når jeg starter i Aalborg at lyset er som det skal være. Har dog også fløjet en tur og så vendt tilbage til Aalborg, der var heller ingen problemer :) de er heller ikke fordi der ikke er lys, der er mere effekterne rundt om lyset som driller. de blå lys på taxiway er også som de skal være med Billund installeret.

Igen, jeg har aldrig haft lignende problem med alle de andre add-ons jeg har installeret, ej heller i DX10 mode

Virker godt nok mystisk, men Jeg la bare Billund være installeret og aktivt i scenery library, så er problemet da “væk” :)
Last edited by Sander2300 on 18 Oct 2018, 23:25, edited 1 time in total.
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Kasser rundt om airportbelysning

Når du siger Billund "afinstalleret", så mener du afinstalleret og ikke deaktiveret?
John
SimNord
Sander2300
Posts: 6
Joined: 17 Oct 2018, 22:18
Contact: Send private message

Re: Kasser rundt om airportbelysning

John wrote: 18 Oct 2018, 23:25 Når du siger Billund "afinstalleret", så mener du afinstalleret og ikke deaktiveret?
Jep, helt og aldeles afinstalleret, i Windows kontrolpanel
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Kasser rundt om airportbelysning

Ok. jeg spørger, fordi så fjerne du måske også den føromtalte controller fra Billund, men det skal jeg lige undersøge, om det er tilfældet.

Hvis du derimod bare deaktivere Billund, så ville den forblive i systemet.

Edit: Det tager jeg tilbage. Den bliver ikke fjernet ved afinstallation
John
SimNord
Sander2300
Posts: 6
Joined: 17 Oct 2018, 22:18
Contact: Send private message

Re: Kasser rundt om airportbelysning

Virker spøjst.

Jeg har ladet Billund være installeret men disabled det i scenery library, det løser problemer med lyset og Aalborg ser igen fantastisk ud, også i mørke :)

Det må så være løsningen.
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: Kasser rundt om airportbelysning

Sander2300 wrote: 20 Oct 2018, 21:06 Virker spøjst.

Jeg har ladet Billund være installeret men disabled det i scenery library, det løser problemer med lyset og Aalborg ser igen fantastisk ud, også i mørke :)

Det må så være løsningen.

Godt at høre, at du har fundet en løsning, selv om jeg godt kan se, at det er lidt bøvlet, at du skal have et andet scenery installeret, for at Aalborg fungerer 100%. Jeg har selv prøvet, om jeg kan genskabe problemet, men det er ikke lykkedes mig. Billund og Aalborg bruger den samme effect til lyset i de høje master, så det burde være underordnet om Billund er installeret eller ej, lysene i Aalborg burde fungere uanset. Eneste forskel er, at Billund bruger den føromtalte controller. Den er der stadig, hvis man af-installerer Billund, men hvis jeg gør det og samtidig omdøber den til .off, virker lystet i Aalborg stadig.
John
SimNord

Return to “EKYT Aalborg Airport”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests