Tak for rosen. Jeg er glad for, at du kan lide sceneryet.
Jeg kan ikke umiddelbart forklare, hvorfor du har denne fejl på lyset. Lyset i Aalborg X er lavet med helt almindelige standart FSX/P3D effects. Kan du disable din DX10 fixer og se, om det løser problemet? Jeg bruger den ikke selv, og jeg ved ikke, hvordan den fungerer.
I forhold til dine blå taxi lights er en mulighed, at du har en add-on, der har overskrevet den default FSX/P3D texture, som effekt-filerne bruger. Har du mulighed for at sende mig filen
Tak for hurtigt svar. Hvis jeg disabler DX10 og kører i ren DX9 mode er der ikke noget galt - tilgengæld er der så ingen effekter fra lysene som i at de er umulige at se. Se vedhæftede.
Jeg har ingen problemer med natbelysningen i Billund eller Sønderborg i DX10 - der spiller det bare max
dx9 mode.jpg (116.64 KiB) Viewed 7407 times
dx9 mode 2.jpg (47.72 KiB) Viewed 7407 times
Ved ikke lige hvordan jeg vedhæfter den effect fil. kan jo ikke vælge bmp filer
Jeg har prøvet, om jeg kan genskabe din situation, men jeg har lys i masterne i Aalborg, både når Billund er aktiv, og når Billund ikke er.
Det har heller ikke nogen betydning, om Billund er over eller under Aalborg i Scenery Library.
Det er ganske rigtigt de samme effects, der er brugt i begge lufthavne, men med den forskel, at Billund har en såkaldt controller, der styrer lyset, eller burde gøre det, for jeg er faktisk ikke sikker på, om den fil overhovedet har nogen virkning.
Når du tester, om der er lys i masterne, starter du så din flight i Aalborg, eller flyver du ind til EKYT udefra? Jeg spørger, fordi der er et kendt problem i FSX med, at visse effects ikke virker, når man kommer fra en afstand af mere end 30NM, så vidt jeg husker.
Det er når jeg starter i Aalborg at lyset er som det skal være. Har dog også fløjet en tur og så vendt tilbage til Aalborg, der var heller ingen problemer de er heller ikke fordi der ikke er lys, der er mere effekterne rundt om lyset som driller. de blå lys på taxiway er også som de skal være med Billund installeret.
Igen, jeg har aldrig haft lignende problem med alle de andre add-ons jeg har installeret, ej heller i DX10 mode
Virker godt nok mystisk, men Jeg la bare Billund være installeret og aktivt i scenery library, så er problemet da “væk”
Last edited by Sander2300 on 18 Oct 2018, 23:25, edited 1 time in total.
Jeg har ladet Billund være installeret men disabled det i scenery library, det løser problemer med lyset og Aalborg ser igen fantastisk ud, også i mørke
Sander2300 wrote: ↑20 Oct 2018, 21:06
Virker spøjst.
Jeg har ladet Billund være installeret men disabled det i scenery library, det løser problemer med lyset og Aalborg ser igen fantastisk ud, også i mørke
Det må så være løsningen.
Godt at høre, at du har fundet en løsning, selv om jeg godt kan se, at det er lidt bøvlet, at du skal have et andet scenery installeret, for at Aalborg fungerer 100%. Jeg har selv prøvet, om jeg kan genskabe problemet, men det er ikke lykkedes mig. Billund og Aalborg bruger den samme effect til lyset i de høje master, så det burde være underordnet om Billund er installeret eller ej, lysene i Aalborg burde fungere uanset. Eneste forskel er, at Billund bruger den føromtalte controller. Den er der stadig, hvis man af-installerer Billund, men hvis jeg gør det og samtidig omdøber den til .off, virker lystet i Aalborg stadig.