flydk
Posts: 25
Joined: 28 Sep 2015, 11:52
Contact: Send private message

banen

Lagt mærke til AI fly lander og letter fra bane 08R/26L burde det ikke være 08L og 26R ??
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: banen

Jo, sådan er det i virkeligedens EKYT, men sådan er det ikke i Aalborg X. Det er hardcoded i FSX/P3D at AI vil forsøge at bruge den nærmest runway til takeoff, og i øvrigt altid forsøge at bruge taxiways til taxi fremfor runways. Jeg har forsøgt mange forskellige løsninger på dette problem i ADE'en som kontrollerer disse ting, men ingen af dem er optimale, og de vil alle medføre forskellige begrænsninger og ulemper. Så jeg besluttede at lade det være så simpelt som muligt i ADE'en og lade AI køre og lette og lande som de nu engang gør.
John
SimNord
Jlund
Posts: 237
Joined: 21 Feb 2013, 16:55
Contact: Send private message

Re: banen

Bare sæt 08R/26L til lukket for både start og landinger, så bruger ai de "bredde" baner som i virkeligheden.
John
Site Admin
Posts: 1825
Joined: 05 Sep 2010, 00:12
Location: Aarhus, Denmark
Contact: Send private message Website

Re: banen

Jlund wrote: 22 Oct 2018, 11:47 Bare sæt 08R/26L til lukket for både start og landinger, så bruger ai de "bredde" baner som i virkeligheden.
Problemet e også, at twy N bliver brugt af AI, hvilket også er urealistisk. Men jeg vil da lige tjekke igen, om det at lukke den lille bane løser begge problemer. Tak for indspark. :D
John
SimNord

Return to “EKYT Aalborg Airport”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests