Jeg er ikke beta-tester, desværre. Jeg har søgt, men har ikke hørt noget fra Microsoft om betatest. Jeg har kun fået lidt information om muligheden for at få SDK'en.
Jeg har ikke underskrevet en NDA, så det må jeg godt sige
Conditional display er et ret bredt begreb. I forhold til scenery-udvikling betyder det bl.a. at man - når man laver en model af en bygning i et 3D-program, f.eks. kan angive, at en vinter-texture med sne på taget skal vises, når det er vinter i simmen. Det er ikke muligt i dag, hvis man bruger standart udviklings-værktøjerne.
Man skal som udvikler selv lave et eksternt program som manuelt kopierer sommer- og vinter-textures frem og tilbage i Texture-mappen. Det er derfor, man har set alle disse "season change tools" til FSX og P3D.
Det samme gælder f.eks. animationer. Man kunne tidligere (i FS9) få en animation til at køre, hvis f.eks brugeren satte radioen til en bestemt frekvens, eller befandt sin indenfor en vis afstand.
Hvis man har denne mulighed i et FSX eller P3D scenery, er det enten lavet med FS9-SDK eller SODE, som jo mere eller mindre er "opfundet", netop fordi Aces fjernede conditional display fra FSX.
Så conditional display kan oversættes til: Vis ("display") denne texture eller denne animation, hvis en bestemt betingelse ("condition") er opfyldt.